Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EVIRAM schreef:toen ik mijn nieuwe trailer gekocht had, moest ik mijn trailer die oorsprunglijk 1800 kg MTM laten keuren tot 1600 kg. Nu staat op de trailer papier 1600 kg MTM en ik mag trekken met mijn auto.
Citaat:Volgens de CBR mag ik niet trekken met mijn auto een trailer op papier 1800 kg MTM ook zonder paarden (dus reelle gewicht : 600 kg). Ik kan de tekst niet vinden maar ook je kun ook niet mj de officielle tekst geven waar het is aangegeven dat de gewicht op papier niet relevant is. Ik geloof niet dat je kun de verzekering overtuigen als een ongeluk is ! Alleen de wet is geldig !
Citaat:c. motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);
...
h. motorrijtuigen van een van de rijbewijscategorieën B, C, C1, D of D1 voor het besturen waarvan de bestuurder in het bezit is van een rijbewijs, met een andere aanhangwagen dan op grond van dat rijbewijs mag worden voortbewogen (Rijbewijs E) mits
I. bedpaling ivm C1
II. bepaling ivm D1
VanHuisUit schreef:Ik heb geen zin / geld om een stevige auto aan te schaffen die dan een trailer met koetsenframe kan trekken / of een grote bestelbus voor de wagen erin en dan de poowns in de trailer. Het grootste minpunt van zware auto / bestelbus vind ik dat je dan ook met al je andere autoritjes met zo'n enorme benzine/diesel/wegenbelasting-slurper zit.
Jeskim schreef:Ik heb nog een andere optie..
Mijn vader heeft een trekker en daarmee mag je twee aanhangers trekken.
Eerst gaat de trailer achter de trekker, paard erin, en daarna hang ik, met een door mijn vader gemaakte constructie, de menwagen weer achter de trailer, die rijdt er dus achteraan.. Heb lampen met magneten op de kar, bordje erop, het lamoen zit met een constructie vast op de kar en rijden maar!!
suzotje schreef:Jeskim schreef:Ik heb nog een andere optie..
Mijn vader heeft een trekker en daarmee mag je twee aanhangers trekken.
Eerst gaat de trailer achter de trekker, paard erin, en daarna hang ik, met een door mijn vader gemaakte constructie, de menwagen weer achter de trailer, die rijdt er dus achteraan.. Heb lampen met magneten op de kar, bordje erop, het lamoen zit met een constructie vast op de kar en rijden maar!!
hoe wil je met een trekker lange afstand maken? Stel je moet gewoon met de auto al 2 uur rijden, hoe wil je dat met de trekker doen?![]()
Voor dichtbij is het wel een optie!
wimmus schreef:Ik ben benieuwd hoe jullie je paard(en) en wagen vervoeren, wanneer jullie op wedstrijd ed gaan.
Rijden jullie met 2 auto's?
Speciale trailer gekocht, of trailer laten ombouwen?
Meer opties ken ik niet
Citaat:Wij hebben zelf een trailer laten maken. Hier kunnen 5 pony's (of paarden) in en een menwagen.
Voorin heb je een living waar je je tuig kwijt kunt of even lekker kunt zitten. Verder heeft de trailer een zonnescherm en een waterreservaat met tuinslang voor na die tijd.
Af en toe rijden we met deze trailer en een aparte auto met aanhanger als we met drie aanspanningen gaan.
Dan gaan die andere twee wagens achterop de aanhanger.
Of we nemen drie pony's mee en we doen in de grote trailer 2 menwagens.