maar jammer genoeg zijn deze foto's geen uitzondering.
toch vooral jonge mensen die zuks in hun hoofd halen.
(al wil je trouwens niet zien hoe de paarden in sommige landen worden ingespannen)
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
kvika schreef:pony kon al jaren goed dubbellonge, ook erachter.
en we hebben het rustig opgebouwd.
arno8 schreef:Met de strengen zit je paard vast aan de koets. Die lopen normaal aan de buitenkant langs je paard naar de zweng (bij mijn koets iig), maar het kan gebeuren dat je paard met z'n achterbeen over een streng heenstapt, waardoor die dus langs z'n been gaat wrijven.
Daar kunnen ze van schrikken en in paniek raken, dus is het aan te raden dit te oefenen, bijvoorbeeld met een autoband (die door iemand snel kan worden losgekoppeld) in plaats van een koets.
arno8 schreef:Zelf merkte ik overigens dat ik veel heb gehad aan het parelli pakket. Is hier totaal niet op gericht eigenlijk, maar daar leer je je paard dus ook wennen aan dat hij overal wordt aangeraakt, ook met een touw. Die oefening met de strengen was dus geen enkel punt want dat leek er wel op.
BlueStar schreef:En al die "arme" pony's voor de slee? Lol als ze zich het klaplazeres ervan schrikken is het een ren, bok en sla partij (ik hoop dan maar zonder letsel) die mensen zijn genezen en die pony overleeft het wel en is zelfs dan nog op te leiden in rust tot een betrouwbaar mendier. Het verhaal wordt anders als het een kar betreft, maar ook dan is er bij eigenaren vaak wel het verstand van even laten wennen en er naast blijven lopen tot eigenaar en pony vertrouwen hebben in het gebeuren.
S_zanne schreef:BlueStar schreef:En al die "arme" pony's voor de slee? Lol als ze zich het klaplazeres ervan schrikken is het een ren, bok en sla partij (ik hoop dan maar zonder letsel) die mensen zijn genezen en die pony overleeft het wel en is zelfs dan nog op te leiden in rust tot een betrouwbaar mendier. Het verhaal wordt anders als het een kar betreft, maar ook dan is er bij eigenaren vaak wel het verstand van even laten wennen en er naast blijven lopen tot eigenaar en pony vertrouwen hebben in het gebeuren.
Dit vind ik dan beetje een rare opmerking.
Pony overleeft het wel![]()
![]()
Heb je wel enig idee wat voor nare ongelukken er voor de wagen (of voor een slee) kunnen gebeuren?
En er naast blijven lopen?
Ik zit op de wagen hoor.
(als ik je niet goed begrijp sorry)