[AR] Wat vinden jullie zo leuk aan het mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:05

en dan een thermosfles met thee of warme chocolademelk meenemen :9

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:46

Je kunt ook gewoon een actieve marathon training doen. :P
Dan heb je het als groom echt niet koud hoor! (ja je handen misschien) :D

Hmmmm.... Chocolaaa :9

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:20

S_zanne schreef:
Je kunt ook gewoon een actieve marathon training doen. :P
Dan heb je het als groom echt niet koud hoor! (ja je handen misschien) :D

Hmmmm.... Chocolaaa :9

Dat zit er bij mij voorlopig echt niet in. Ik heb te weinig ervaring, m'n ruintje mag voorlopig sowieso maar heel weinig en heel voorzichtig lopen en de conditie van mijn merrie is niet echt optimaal. :+ Al zal ze nooit opgeven hoor. Ze werkt zich totaal in het zweet en gaat door totdat ze erbij neervalt. (Bij wijze van spreken dan.)
Ik heb trouwens hele warme handschoenen en twee spijkerbroeken over elkaar, maar het is niet genoeg. Volgens mij moeten wij hier ook nog ergens een skibroek hebben liggen. *gaat zoeken*

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:53

mennen: je kan t met zn 4en of meer doen
tis altijd gezellig op de kar. :j
mensen met een beperking kunnen ook mee
dekentjes hebben we altijd bij ons voor de koude bovenbenen. hihi ook die van mij als koetsier... :D
en groom heb ik ook altijd mee want als er een trekker aan komt moet die wel even t paard vasthouden
voor de zekerheid.
ik rijd ook maar vind mennen met dit paard leuker dan rijden.
ik heb nog niet een hele goede conditie...

Onali

Re: Wat vinden jullie zo leuk aan het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:40

Shetjessweet een regenbroek doety ook wonderen ;) wind en waterdicht

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:34

Ik vind het heerlijk om met een beetje mooi weer naast mijn vriend op de bok te zitten. Natuurlijk wel het bos dan in. De paarden genieten er ook altijd van! Het is toch wat relaxter dan onder het zadel naar buiten. Het is ook makkelijker om te kletsen in de menwagen. Onder de man kom je toch vaak achter elkaar te rijden.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:26

De gedachte is eigenlijk om zoveel mogelijk verschillende disiplines met mijn paard te doen.
Maar... het gezelligste is dat de hele familie mee kan en het dus een gezamelijke hobby is.
Al mijn paarden zijn dus ook aangespannen. Helaas kunnen we de dressuursport hier niet uitoefenen,
dus blijft het bij toeren, ringsteken en de jaarlijkse marathon.
Oja, in de winter, bij voldoende sneeuw, komt de arreslee tevoorschijn.

_Groover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:52

wat een stomme vraag... Duh wat is er NIET leuk aan mennen..(bh de koude voeten zo nu en dan)
hahaha nee grapje hor, maar wat ik er fijn vind is dat je van alles en iedereen mee kan nemen, ook voor een picknick of je foto ca,era enz. Enz. Zelfs mn moeder kan dan mee :D
het is over het algemeen ook lichtere inspanning voor mij e mn paardje (let op, over het algemeen, want wij crossen ook weleens over de bospaden ;) )

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 02:09

Terwijl ik dit topic lees, vraag ik me ~net als bovengaande schrijver (Groover)~ af wat er NIET leuk is aan mennen. Eigenlijk gewoon alles, want het is zo anders dan erop zitten.
Je bent wel afhankelijk wie er met je meegaat, maar dat maakt ook telkens de sfeer weer anders.
In de jaren heb ik een heel arsenaal van kleding en schoeisel aangeschaft wat mij warm houdt; desnoods drie over elkaar. Zoals afgelopen maandag tmt woensdag, met die harde, koude wind. Legging, jeans en gewatteerde motorbroek aan en m'n nep-Dubarry's. Ik had nergens last van hoor.
Heerlijk op de bok genieten van mijn paard dat geniet, prik! die oren naar voren! En die deinende rug, die ronde kont en het gestamp van haar hoeven. Wouw! Vooral als ze zo goed luistert en regaeert.
We zijn al weer aan het trainen voor de "eper"( 4-daagse).

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 03:49

ik vind het weer een andere manier van genieten met een paard,
Ook heel leuk om afwisseling te hebben, beetje vrij rijden, sprongetje, wat westernoefeningetjes, grondwerk, mennen, wandelen....

Ook vind ik het leuk dat je mensen makkelijk mee kunt nemen die niet rijden, en ze niet altijd ernaast moeten lopen dan

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:16

het leuke vind ik dat je iemand mee kan nemen die zelf geen paard heeft of niet paard kan/wil rijden. Qua rijden zelf vind ik het trainen voor de marathon het leukste. Vooral het gedeelte "waterbak" :D Ik roep altijd "snorkel op" tegen m'n groom. Vooral met dit weer is het bos 1 grote waterbak :)
Nadeel is wel de kou in dit jaargetijde. Enige elegantie in kleding is nu ver te vinden.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:08

Ook ik vind het mennen super.
Mijn rug is versleten (met name mijn onderste tussenwervelschijf), waardoor ik niet meer mag rijden van de dokters. Komt dus ideaal uit dat ik een pony heb die ik voor de koets heb beleerd.

Voordeel aan mennen vind ik:
je hebt een mooi overzicht over alles, je hebt gezelschap bij je, zelfs de hond kan mee, je kan drank + eten meenemen voor het hele gezelschap, je kan een dikke skibroek aandoen in de winter bovenop een legging en een jeans (kan moeilijkheden geven ohz :Y) ) en in de zomer kun je een shortje aandoen (wat ohz pijnlijk kan zijn), als ik rugpijn krijg kan ik even rechtstaan, de sfeer tussen menners vind ik ook ontzettend gezellig(en iedereen helpt elkaar bij problemen), koetsentochten zijn heerlijk om te doen (lekker ontspannen, wat kletsen met je groom,...), je kan met kleine pony's mennen, wat voor mij persoonlijk geweldig is want ik heb liever de kleintjes :o

Nadeel aan mennen vind ik:
je bent vaak afhankelijk van anderen doordat de meesten een groom mee willen (waaronder ikzelf), je zit stil waardoor je sneller kou krijgt in de winter, maar dit valt wel op te vangen door je nóg dikker aan te kleden :o

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:27

Sander_Lotte; jij vindt mennen zeker een uitkomst? Kan je toch met je paardjes bezig blijven en ze beweging geven. Voor mij geldt hetzelfde; lichtrijden kan gewoon niet meer door knie-artrose. Mennen is mijn hobby geworden.
Natascha: elegante kleding en mennen passen (meestal) niet bij elkaar; eerder praktische kleding.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:39

laten we het maar praktisch noemen :D
Afbeelding
We zitten er weer warmpjes bij :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:28

Sandrina schreef:
Sander_Lotte; jij vindt mennen zeker een uitkomst? Kan je toch met je paardjes bezig blijven en ze beweging geven. Voor mij geldt hetzelfde; lichtrijden kan gewoon niet meer door knie-artrose. Mennen is mijn hobby geworden.
Natascha: elegante kleding en mennen passen (meestal) niet bij elkaar; eerder praktische kleding.

Ja inderdaad, dat is een ideale uitkomst voor mij. Maar ik weet pas sinds een half jaar dat ik moest stoppen met rijden, ik ben wel al meerdere jaren aan het mennen. Ik vind het mennen sowieso erg leuk, buiten het feit dat ik niet meer kan/mag rijden.