Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dorienn schreef:oke dan heb je niets aan mijn post :p Veel mensen longeren op deze manier, en met een gevoelig paard kom je zo niet ver.
Hoe vaak hangt af van hoe hij die dag is. De ene dag moet dit niet, een andere keer dan voel je dat hij spanning opbouwt en dan moet je een pauze geven. Bij de mijne is dit wel duidelijk te zien aan de spierspanning en aan zijn ogen. Want als hij al gespannen is, en je geeft dan pauze kan je evengoed op je hoofd gaan staan want dan maakt dat geen zier uit.
Wel longeer ik niet veel, ik doe meer circling game en dan heb ik dit probleem niet omdat je paard moet nadenken als hij op de cirkel loopt. Daar zit ik er meer mee dat hij zich naar me omdraait 'doe ik het goed'. Is deze ook onzeker? Maar daarmee train je niet dressuurmatig dus daar ben je niets mee.
fried_egg schreef:drie kilo? Dat is best veel. Moet ze erg hard werken dan?
RianneH schreef:Heel eerlijk? Ander voer geen optie is schandalig. Wanneer het om het welzijn (lichamelijk en geestelijk) van een paard gaat moet jij gewoon kunnen kiezen wat het beste voor jouw paard is. Ik zou dus heel goed gaan nadenken over het voer wat ze nu krijgt en eens proberen het aan te passen. Heb je vaste dagen waarop je rijd en longeert? Dan zou je het op die dagen aan kunnen passen. Voer wat voor het werk gegeven wordt (tot een half uur geloof ik) heeft het meeste effect.
Ook moet je erg oppassen met tempowisselingen. Korte snelle achter elkaar motiveert om sneller te lopen, meer spanning en meer energie.
Als het geen verveling is, wat denk jij dan dat het is?
orienta schreef:Paard staat op een stal waar door het personeel gevoerd word.
Krijgen gewoon vaste hoeveelheid ik kan niet zeggen hij moet de ene dag dit en de andere dag dat.
Als ze 1 iemand gaan toestaan om ander voer te geven dan lopen ze op een gegeven moment met 10 zakken.
Ik heb geen vaste dagen waarop ik rijd dat verschilt iedere keer.
Het paard fokt zichzelf op en waarschijnlijk dat er ook wel een stukje angst bij zit.
Gezien zijn ogen dan.
Moll schreef:orienta schreef:Paard staat op een stal waar door het personeel gevoerd word.
Krijgen gewoon vaste hoeveelheid ik kan niet zeggen hij moet de ene dag dit en de andere dag dat.
Als ze 1 iemand gaan toestaan om ander voer te geven dan lopen ze op een gegeven moment met 10 zakken.
Ik heb geen vaste dagen waarop ik rijd dat verschilt iedere keer.
Het paard fokt zichzelf op en waarschijnlijk dat er ook wel een stukje angst bij zit.
Gezien zijn ogen dan.
orienta schreef:Moll schreef:als er een vaste voerder is kan je aangeven op je bordje dat je minder wil per voer beurt, dat bepaal jij niet hun, dan is het zo dat je voer emmertjes klaar kan zetten met eigen voer die ze moeten voeren dat is immers geen moeite als je deze bij je box neerzet of hangt, met ochtend, middag, avond er op.
jij leest niet
dat kan dus niet want daar beginnen ze niet aan
Als je wilt dat ze ander voer krijgen moet je dit zelf bijvoeren en ik heb geen tijd om 3 keer per dag naar stal te gaan om hem ander voer te geven op de momenten dat er gevoerd word
Citaat:Zodra ze ook maar iets te veel gaat rennen echt een flinke ruk geven, die houd na 2 minuten wel op met kl*ten.