Welke barebackpad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Welke barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:11

@minikatje: dat hangt een beetje van de beugelophanging af, die van Christ is helemaal niet zo "slecht" maar je moet er gewoon niet mee gaan lichtrijden.
Er is (of was) ook een FRA bbp met beugelophanging, echt een raar pad..
Vaak zit de beugelophanging te ver naar voren, maar bij de christ dus niet.
Doordat je 2 lagen hebt en de beugelhanging daartussen zit zit hij dus verder naar achteren.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:15

ach het zit ook wel tussen mijn oren denk ik.

maar als ik een bbp met beugels zou willen kan ik imo beter een boomloos kopen:)
de christ vind ik wel erg fijn eruit zien, maar denk dat ik dan de beugels eraf zou laten.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:18

is er iemand die ervaring heeft met een westernpad onder je bbp kan dat?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:19

Ik zou wel een bbp met beugels willen gebruiken, bij een rare sprong heb je gewoon net iets meer grip.
Maar verder mag je ze dus niet gebruiken..
Met een boomloosje kan je natuurlijk wel gewoon lichtrijden en af en toe een sprongetje doen.

@maaike2800: tuurlijk kan dat, maar waarom zou je dat willen doen?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:20

heb wel gereden met een westernpad en singel er omheen. :)
maar waarom zou je willen stapelen?
voor meer grip? :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:22

Met meer stapelen heb je wel meer demping vermoed ik, maar ik ben dan toch te bang dat het gaat schuiven..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:25

of om het bbp schoon te houden, maar dan kan er ook een gewoon dekje onder :)

even nog over de beugels, ik vertrouw mezelf daar gewoon (nog) niet mee.
hoe doe jij dat dan, heb je altijd je voeten in beugels, of doe je ze erin als het paard nerveuzer wordt?
ben je nooit bang dat je per ongeluk gaat lichtrijden of steunen? :)

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:26

reden om dat te willen is dat veel bbp een neopreen onderkant hebben waar het paard niet tegen kan, plus dat het enige drukverdeling geeft.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:31

altijd je voeten erin, rare zwiepers zie je niet aankomen :+
Sowieso rij ik persoonlijk nog zonder want: ik heb nog niet zoveel balans-zitlessen gehad.
Ik ben echt nog aan het leren draven dus dan is het niet handig om de beugels erbij te pakken, want dan ga je dus wel (snel) steun zoeken.
Als het goed is ga je als je geleerd hebt te draven zonder ze ook niet plots gebruiken als je ze wel hebt.

Barebackpad schoonhouden is inderdaad wel handig, maar dan zou ik gewoon een zo dun mogelijk dekje nemen.
Drukverdeling van een westernpad valt ook tegen, dan zou ik een boomloos-pad pakken...
Maar in welk pad ben je geïnteresseerd?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:35

ik heb een westernpad voor een boomloos westernzadel wat dus wel enige drukverdeling heeft, mijn overweging is: is een goedkoop bbp (fra of best friend bv is met neopreen toch?) met zo'n westernpad eronder een optie of moet ik de dure van bv christ (onderkant schaap?) kopen. Zoveel rijd ik niet met de bbp dus de goedkope heeft de voorkeur, maar dan moet het wel werken anders spaar ik liever even door.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:43

siskeh schreef:
altijd je voeten erin, rare zwiepers zie je niet aankomen :+
Sowieso rij ik persoonlijk nog zonder want: ik heb nog niet zoveel balans-zitlessen gehad.
Ik ben echt nog aan het leren draven dus dan is het niet handig om de beugels erbij te pakken, want dan ga je dus wel (snel) steun zoeken.
Als het goed is ga je als je geleerd hebt te draven zonder ze ook niet plots gebruiken als je ze wel hebt.

Barebackpad schoonhouden is inderdaad wel handig, maar dan zou ik gewoon een zo dun mogelijk dekje nemen.
Drukverdeling van een westernpad valt ook tegen, dan zou ik een boomloos-pad pakken...
Maar in welk pad ben je geïnteresseerd?

ah kijk, dan hebben we hetzelfde probleem :P
veel oefenen dus nog, haha

een bbp is om meer grip te geven als je zonder zadel rijdt.
de meeste dempen genoeg om gewoon lekker te rijden.
zelf ben ik gegaan voor de free van fra (zie hierboven).
dat heeft geen neoprenen onderkant, maar van synthetisch wol :)
kijk eens rond op marktplaats, daar kun je soms voor minder een betere bbp op de kop tikken :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:41

Zo'n goedkoop pad heeft IMO net zoveel zin als een dekje met dekensingel.
Voordeel is dat het Barebackpad dan wat makkelijker werkt dan het dekje met singel.
Een drukverdelend pad eronder is naar mijn idee niet nodig(het gaat om de demping niet om de druk verdeling).
De duurdere pads zijn wel veel prettiger in gebruik vind ik. er zit gewoon meer demping tussen, en als je de christ met wrongen hebt heb je ook nog eens wat meer steun.

De goedkopere pads hebben inderdaad iets neopreens(ik denk alleen niet dat, dat het is) eronder, een anti-slip laag in ieder geval.
De pads die jij bedoelt blijven(door die anti-slip laag) namelijk wel goed liggen, maar is dat ook zo met een pad er nog weer onder..
(ik zal anders eens kijken wat het effect is van mijn best-friend+boomloos pad, ben wel benieuwd)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:17

Ik heb van de week voor het eerst een dekje onder m'n pad gehad omdat ie wel erg vies werd van het huidvet.. Maar ging echt super. lag net zo stevig als altijd! (had alleen wat meer tijd nodig om 'in te zakken' omdat de warmte van het paard door een dekje heen moest (mijne is van tempur))

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:21

gaaf :D
Bevalt dit pad goed? hij staat namelijk erg hoog in het probeer lijstje :P
We hebben hem op Equixantos voor de verkoop liggen, maar daar ziet hij er niet bijzonder charmant uit, hij lijkt namelijk nogal op een plank :')
Al ga ik wsl toch voor de christ... ik heb een zeer koude zadelkamer, dus het pad gaat waarschijnlijk niet snel soepel worden...
ps. volgens mij woon je aardig bij mij in de buurt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:32

Hij bevalt echt mega super goed!! Het zit echt als een huis! (snap nu ook waarom ik hem niet 2ehands kon vinden ;) Niemand doet hem weg)
Als hij 'koud' is, lijkt hij idd wel beetje op een plank. Helemaal met deze kou. Maar zodra je er even op zit en hij wordt warm, gaat hij naar je paard en naar je billen vormen. dan zit het echt als een huis. Het voeld net als de steun van een zadel maar toch voel je je paard als zonder zadel rijden.
Ik doe hem echt nooit meer weg! :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:34

Hier ben ik niet klaar met rijden. je ziet mijn zitvalk nog in de pad staan en hij is mooi naar Arash zijn rug gevormd.
Afbeelding

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:14

siskeh ben benieuwd wat je ervan vind als je het geprobeerd hebt!

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:50

Ik heb alles even doorgelezen. Maar als ik het goed lees, kan je dus het beste 1 kopen van de betere merken, zoals Voest en Christ. Omdat dat betere kwaliteit en betere demping heeft. Maar heeft er ook iemand ervaring met Barefoot? Beetje goede kwaliteit etc.. En als laatste je kan toch gewoon alle gangen op een BBP? (strap,draf,galop).

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:52

Je kan zeker alle gangen rijden op een BBP.
Van wat ik gehoord hebt bevalt het Barefoot pad aardig goed, ziet er ook erg degelijk uit(in zijn prijs/soortklasse)

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:58

Ok dankje.. :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:04

Ik rijd met de BBP van Emiel Voest. Ik heb hem al 10 Jaar en hij gaat nog steeds supergoed mee.
Verder nog nooit met een ander gereden, Maar ik kan je dus wel vertellen, Emiel is waar voor je geld.
Je betaald wat, maar je hebt er heel erg lang plezier van.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:16

Ik heb een Voest deluxe (dus zo eentje van tempur) die is met dit weer inderdaad stijf, maar ik leg hem voor het rijden altijd een tijdje in de kantine (tijdens het borstelen enzo ;)) dan is hij ook warm en soepel. Echt een fijn ding, ik galopeer er zonder problemen mee en paard is ook al eens weggeschoten op een buitenritje en toen bleef ik ook prima zitten. Heb ook met de schapenwollen van Voest gereden, maar heb het idee dat ik op deze meer grip heb/steviger zit (en verder vind ik het zwarte mooier op een schimmel ;)). Hij is ook dikker, ik rij trouwens altijd met een gewoon dekje eronder. Ik heb ook met de goedkopere van FRA gereden en ik moet zeggen dat die eigenlijk niet te vergelijken zijn met een bbp van Voest. Ze zijn dunner en ze zitten minder lekker (qua zachtheid), neoprenen onderkant is geen probleem meer als je er gewoon een dekje onder doet. Let wel op dat de dekjes die je onder de bbp legt niet van een glad materiaal zijn, dan kan het hele gebeuren nog wel eens gaan schuiven!

Zo heel verhaal :)

Waar ikzelf moeite mee heb is het idee van langere ritjes. Wil heel graag met paardlief wat langere buitenritjes gaan maken (2/3 uur), maar ik heb het idee dat de bbp niet mijn gewicht verdeeld en dat het daardoor niet eerlijk is tov paard om met de bbp op lange buitenrit te gaan... @Siskeh, jij lijkt er verstand van te hebben :) wat denk jij?

HorseSense12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:18

Bijna iedereen heeft de 'de luxe' zag ik, die andere van Voest vind ik ook erg mooi! Dus die zwarte is een echte aanrader, he? Hij leek mij ook wel leuk! 8-)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:49

HorseSense12 schreef:
Bijna iedereen heeft de 'de luxe' zag ik, die andere van Voest vind ik ook erg mooi! Dus die zwarte is een echte aanrader, he? Hij leek mij ook wel leuk! 8-)

Het is zeker een aanrader!! en is ook elke cent dubbel en dwars waard!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:38

Nathalie83 schreef:
HorseSense12 schreef:

Het is zeker een aanrader!! en is ook elke cent dubbel en dwars waard!

Deze heb ik laatst ook een keer op gereden, hij is echt fijn!
Maar aangezien ik vorig jaar net een schapenvacht bij Annebe heb gekocht houd ik het daarbij.
De schapenvacht bevalt mij overigens ook erg goed om mee te rijden, al is hij op het moment als zieke hond ligplaats in gebruik.