Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Hij is gewoon dominant. Ik lees dat je zegt dat jullie gelijk staan; i.m.o. staat hij duidelijk boven jou... Hij lijkt over je heen te walsen, respecteert je ruimte niet, maar dat kán hij ook niet helemaal aangezien hij kort aan een touwtje hangt... Neem eens een langer leidtouw, geef hem wat meer ruimte zodat hij jou ook wat meer ruimte kan geven en dus je ruimte kán respecteren.
Komt hij te dicht, gaat hij in achteruit.
Maar met zo 'n oefening kan je echt prima met voedsel belonen. Zijn ze dan happig, schakel je gelijk over naar die oefening, voer even weg en dan krijgt hij de kans om het beleefd aan te pakken. Zo niet? Ok, dag voer voor een paar tellen en opnieuw proberen.

je hebt een mooie haflinger! 
gabjj8 schreef:hij heeft er plezier in, anders zal zijn friemel er niet uithangen.
En sorry hoor, het zal best dat die dan een trap krijgt van een ander paard, maar hij moet zich veilig voelen bij mij
Nee, sorry ik ga me paard niet elke keer slaan omdat die tedicht in de buurt komt.
En stem verheffen is genoeg hoor, dat doe ik hier alleen niet :S