Te veel mensen denken dat het een wondermiddeltje is en rijden net zo snel hun paard weer vast.
Wat betreft de bevestiging, ben ik het totaal niet mee eens. Maar denk dat ik mn punt wel heb gemaakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EmptyWords schreef:ik kan helaas niet naar duiven, maar als je zin heb mag je hier komen![]()
ik moet indd lopen omdat de zweep te kort is, maar daarvoor heb ik wel de longeerlijn ook korter om het contact niet te verliezen, ik weet dat dat contact erg belangrijk is.
elanor schreef:EmptyWords schreef:als je goed op de foto's naar zijn achterhand kijtk zie je al behoorlijke afdrukken, ik ga niet nóg meer werken emt de zweep, dan sla ik hem gewoon bont en blauw...niet echt de bedoeling.
Bedoel je echt dat al die strepen op zijn achterhand zweepafdrukken zijn?!Dat zou ik werkelijk schandalig vinden...
Begin bij het begin. Haal al dat touwwerk er eens af en zorg eerst eens dat je paard gewoon voorwaarts blijft lopen op je commando. Neem daarvoor desnoods longeerles, want als je je paard zó met je zweep voorwaarts moet laten gaan, ben je absoluut niet juist aan het longeren.