Mau in de pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Mau in de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:39

Owh, ik wil niet zeggen dat het niet nodig is om je paard na te laten kijken. Wel dat het nodig is om van daaruit je training aan te passen.
Te veel mensen denken dat het een wondermiddeltje is en rijden net zo snel hun paard weer vast.

Wat betreft de bevestiging, ben ik het totaal niet mee eens. Maar denk dat ik mn punt wel heb gemaakt ;)

EmptyWords

Re: Mau in de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:42

ik hoop dat die meneer mij indd wel wat tips kan geven mbt mijn training. Mijn instructrice laat haar paarden ook door hem behandelen, dus ook zij weet wel hoe of wat :)

je bent duidelijk, ik ik snap jou oogpunt ook wel hoor :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:58

EmptyWords schreef:
ik kan helaas niet naar duiven, maar als je zin heb mag je hier komen ;) :P

ik moet indd lopen omdat de zweep te kort is, maar daarvoor heb ik wel de longeerlijn ook korter om het contact niet te verliezen, ik weet dat dat contact erg belangrijk is.

Een oplossing hiervoor is een extra losse slag kopen en deze extra aan jouw huidige slag van je zweep knopen, dan heb je een groter bereik en dat hebben ze snel door. Je hoeft ze dan nog steeds niet te raken, maar ze weten wel DAT je ze KUNT raken en nu weten ze gewoon dat je er net niet bij kunt en dat werkt door in hun ontzag voor de zweep. Een losse slag kun je bij veel paardrijwinkels wel kopen, of evt bestellen. Een extra lang strotouwtje eraan knopen als je geen slag kunt krijgen doet ook wonderen!!!

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:26

elanor schreef:
EmptyWords schreef:
als je goed op de foto's naar zijn achterhand kijtk zie je al behoorlijke afdrukken, ik ga niet nóg meer werken emt de zweep, dan sla ik hem gewoon bont en blauw...niet echt de bedoeling.

Bedoel je echt dat al die strepen op zijn achterhand zweepafdrukken zijn?! :oo Dat zou ik werkelijk schandalig vinden...

Begin bij het begin. Haal al dat touwwerk er eens af en zorg eerst eens dat je paard gewoon voorwaarts blijft lopen op je commando. Neem daarvoor desnoods longeerles, want als je je paard zó met je zweep voorwaarts moet laten gaan, ben je absoluut niet juist aan het longeren.

Dat zie je extra door het zweet ;) , dan krijg je daar van die afdrukken in, als ze drogen gaat het gwn weg.

Ik vind het der best netjes uit zien hoor, er zijn foto,s waar die zich echt ontspant !
Iedereen moet toch oefenen ;) .

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:47

Ziet er mooi uit in blueberry :D