Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabesk schreef:Dravers doen het allemaal. Ze zijn nou eenmaal karaktervol en met het hoofd slingeren of ronddraaien is een manier om frustratie te uiten.
Arabesk schreef:Dravers doen het allemaal. Ze zijn nou eenmaal karaktervol en met het hoofd slingeren of ronddraaien is een manier om frustratie te uiten.
crazygirl1 schreef:Doet hij het altijd? tijdens het rijden, in de weide, in de stal, tijdens rustige buitenrit ..?
@ Arabesk: dan ken ik toch veel uitzonderingen. Dravers gaan eerder reageren op teveel druk tijdens het rijden en dit maken ze duidelijk door tegen het bit te drukken. Zodra je druk verminderd zullen ze ook direct stoppen. Enja de dravers die koersen die zijn simpel weg niet gewoon om nageeflijk te lopen en dus hoofdje beweegt hoe het wil.
Joolien schreef:105159 schreef:de dravers van ons thuis waaronder er een van mij is doen dit niet
light niet aan het ras
maar ik denk eerder aan een allergie
soms doen de friezen dat waar ik voorbij fiets misschien ook verveling?
Het is geen allergie, dan schudden paarden eerder met het hoofd.
Het slaan met het hoofd komt weldegelijk meer voor bij dravers en volbloeds dan bij andere rassen, omdat deze op jongere leeftijd meer stress moeten verdragen en daardoor deze tick krijgen. Uiteraard hebben niet alle dravers dit.
Zie het als een stalondeugd.
Joolien schreef:Dan wil ik graag weten waar het wel vandaan komt? En heb je dravers meegemaakt in hun jonge jaren? Dat gaat er niet zo aan toe als bij rijpaarden...
Joolien schreef:Dan wil ik graag weten waar het wel vandaan komt? En heb je dravers meegemaakt in hun jonge jaren? Dat gaat er niet zo aan toe als bij rijpaarden...
Mackie schreef:Joolien schreef:Dan wil ik graag weten waar het wel vandaan komt? En heb je dravers meegemaakt in hun jonge jaren? Dat gaat er niet zo aan toe als bij rijpaarden...
Begin je nou weer?je vraagt al 3 bladzijden lang om andere redenen dan stress en die worden al 3 bladzijden lang gegeven, misschien is het een idee om die genoemde redenen eens te lezen?
En wat gaat er bij jonge dravers anders aan toe dan bij rijpaarden dan volgens jou? Ik heb heel wat jonge dravers beleerd en die hadden echt niet meer stress dan een rijpaard bij beleren. Dit jaar nog onze eigen jonge merrie bitloos beleerd voor de kar in het bos en langs de weg, daar is geen centje stress bij komen kijken hoor