Waar verkoopt men bitloze hoofdstellen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Waar verkoopt men bitloze hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:57

Heb een sidepull geprobeerd , maar niet de juiste denk ik voor mijn paard !
En ga echt geen bitloos methode meer kopen , als ik het kan lenen of huren prima ...
Maar de kast hangt vol :)

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:02

TurdusMerula schreef:
Citaat:
Ik sta open voor alle opties. Helaas heb ik alleen niet heel veel geld om er aan te besteden. Ik denk dat een touwhalster dan af valt want het is nu met bit belangrijk dat ik vast contact hou anders merk je echt dat het een shet is :D

Zit je probleem dan niet ergens anders in het rijden? (Zithulpen ed) :)

Het zou goed kunnen dat mijn probleem daarin zit. Tijdens het rijden komt het regelmatig voor dat we 'ruzie' hebben en we zijn nu net van plaats verandert. Omdat ik toch gek op haar ben kwam ik op het idee om opnieuw te beginnen (en dan bitloos) ook ben ik mij nu aan het inlezen in natural horsemanship enz. Om te kijken of dat wat zou zijn. Het rijden ligt nu al een tijdje stil en het is eigenlijk mijn bedoeling om er niet meer met bit op te stappen (zeker niet na het zien van een filmpje over de werking van het bit). Ik heb nu aangeboden gekregen over meroth neusriem die schijnen een heel goed release te hebben ik ga daar nu wat meer informatie over opzoeken.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:08

Op http://www.everyoneweb.com/back2basics/ kun je een low sidepull neusriem kopen die je met je eigen hoofdstel kunt gebruiken
Ze hebben een milde en een wat scherpere variant.

Ik heb zelf de milde, erg mooi leer, goede kwaliteit en helemaal niet duur!

Ow ff aanvulling, met deze sidepull kun je alle soorten oefeningen gewoon doen met je paard. je kunt er zelfs mee mennen.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:29

Wauw! Dat ziet er echt mooi uit en heel goedkoop. Ik heb nu 2 opties de meroth neusriem en de low sidepull. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk hoe de low sidepull in zijn werking gaat op google lukte het mij ook niet om de werking ervan te vinden. De werking van de meroth heb ik wel gevonden.

skins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:41

Ik mag een touwhalster bestellen op touwhalsters.nl :D. Als dat goed verloopt wil ik ook een sidepull proberen.
Ik ben echt blij dat ik het mag bestellen. We zijn al in enkele paardenwinkels gaan kijken voor bitloze hoofdstellen, maar dit is moeilijk te vinden, zeker voor ponys.
Bedankt voor jullie hulp ^^

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:05

Ik wil niet onvriendelijk doen of de pret bederven, maar bedenk je wel dat een touwhalster niet gemaakt is om met constante aanleuning te rijden? :)

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:14

De lowsidepull gebruik je net als dat je met een halster rijd, links is links rechts is rechts, heel duidelijk, weinig ruis!

Je krijgt er overigens een zeer duidelijke uitleg bij, veel info over zit hulpen, werken met je bekken, focus en beenhulpen. e.d

Ik weet niet of je bekent bent met Centered Riding, want met die manier van rijden werkt de lowsidepull het beste

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:15

Centered Riding is sowieso een aanrader... :j

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:19

katia1993 schreef:
Ik mag een touwhalster bestellen op touwhalsters.nl :D. Als dat goed verloopt wil ik ook een sidepull proberen.
Ik ben echt blij dat ik het mag bestellen. We zijn al in enkele paardenwinkels gaan kijken voor bitloze hoofdstellen, maar dit is moeilijk te vinden, zeker voor ponys.
Bedankt voor jullie hulp ^^

Dan zou ik gaan voor de Cross Rope Bridle
die is nog makkelijker!

En idd goed oppassen hoor, als je met een touwhalster of Cross rope op constante druk gaat rijden heeft je paardje binnen no time een kale neus of erger, daar issie echt te scherp voor en absoluut niet voor bedoeld.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:41

Lady1969 schreef:
De lowsidepull gebruik je net als dat je met een halster rijd, links is links rechts is rechts, heel duidelijk, weinig ruis!

Je krijgt er overigens een zeer duidelijke uitleg bij, veel info over zit hulpen, werken met je bekken, focus en beenhulpen. e.d

Ik weet niet of je bekent bent met Centered Riding, want met die manier van rijden werkt de lowsidepull het beste

Oké dan snap ik het. Met centered Riding ben ik niet bekend ik ga er wat info over opzoeken. Bedankt voor de hulp! Ik denk dat het uiteindelijk de lowsidepull gaat worden of beide en dan kijk ik welke het beste gaat werken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:44

skins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:02

Ik weet dat je niet met constante druk mag rijden. Ik wou eerst nog voor een crb gaan, maar hij heeft nog nooit met kruislingssysteem gereden.

RianneMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:15

Weet je al wel wat je wilt gaan rijden? Side-pull, LG-Zaum, touwhalster, iets van Voest? Je kan de bruikleen proberen op bitloos.nl! Echt heel handig. Je kan zo proberen wat het beste rijd

skins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 17:04

Ik wil eerst op touwhalster rijden en als het goed lukt, dan wil ik een sidepull kopen.

RianneMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:46

Dan geef ik het advies om te beginnen met een side-pull. Het woord zegt het al. Je teugels zitten aan de zijkant van het hoofd bevestigd. Het stuurt beter dan een touwhalster. Een touwhalster is te gebruiken als je paard optimaal reageert op lichte druk. Zie e.v.t. bitloze optomingen test op paardnatuurlijk.nl

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 01:30

Een touwhalster een een sidepull lijken niet op elkaar.

Ik zou dan ook met een sidepull beginnen.

Mocht je in de omgeving van Leiden wonen, dan mag je de mijne wel proberen.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:57

Ik ben zelf begonnen met een cross rope, gewoon omgedaan en hupla.
Foto's staan in mijn profiel van die eerste keer, haah ziet er niet uit maat hij reageerde superbraaf!

Je kunt die CRB trouwens op 2 manieren gebruiken, het ligt er maar net aan hoe je je teugels bevestigt.
Beetje lastig uitleggen, maar ik heb ze zo zitten dat als ik links druk geef er aan de rechterkant druk op zijn neus komt, hij wordt dus linksaf 'geduwd' rechtsaf zelfde verhaal (maar dna andersom he,hihi)
Vriendin van mij heeft haar teugels anders zitten zag ik
Als zij haar teugel aanneemt komt er druk op het kaakkoord te staan, ook duwen dus maar net ff anders.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:20

IK heb trouwens de keuze gemaakt voor mij word het de low sidepull :):)

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:21

eef_paardjes schreef:
IK heb trouwens de keuze gemaakt voor mij word het de low sidepull :):)

Goeie keuze!!! _/-\o_

skins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 15:04

Ik zal even eens verduidelijken waarom ik voor een touwhalster heb gekozen. Ik heb me eerst goed geinformeerd, veel getwijfeld en gezocht.
Touwhalster
- goede communicatie volgens de test van paardnatuurlijk.nl
- goedkoop en het kan geen miskoop zijn
- simpel
- veel goede ervaringen door Arabesk en paardnatuurlijk.nl

Sidepull
- duurder
- heeft mindere resultaten bij de test van paardnatuurlijk.nl
- goede ervaringen door verschillende bokkers

Nu in belgië staan ze echt nog niet ver op dit gebied, ik ben al in verschillende winkels gaan kijken (o.a. Kerckaert) en daar verkopen ze maar 2 soorten bitloze hoofdstellen voor paarden. Niemand in mijn buurt gebruikt een bitloos hoofdstel dat ik zou kunnen proberen en ik weet ook niet hoe lang ik nog op mijn pony ga reden wegens ouderdom. Daarom wil ik geen duur hoofdstel kopen, maar als ik merk dat het goed gaat op een touwhalster zou ik wel nog een tweedehands hoofdstel willen kopen. Mijn ouders zijn ook moeilijk te overtuigen om iets nieuws te kopen (ik rij zelf al 5 jaar op hetzelfde kopstuk en ik heb net een tweedehands zadel doordat het andere niet paste! Toen ik het zei tegen mijn ouders wouden ze me zelfs niet eens geloven, maar het drukte duidelijk op zijn schoft en mijn lesgeefster zag dit). Nu ga ik wel nog een keer vragen in een paardenwinkel of ik het eventueel een sidepull kunnen bestellen.
Ik rij geen wedstrijden en ik rij ook niet fanatiek dressuur. Het is gewoon recreatief en voor het plezier.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:24

als je vlak bij kerkaert zit zit je ook niet ver bij ons vandaan
kom eens langs dan kan ik je verschillende dingen laten zien
en uitleggen daarbij kan je hoofdstellen meenemen om uit te proberen

touwhalster vind ik zelf geen prettigge optoming om mee te beginnen ,

als ik naar mijn eigen paarden kijk
voor mijn ene paard te veel ruis en voor de ander te scherp ..
wel fijn halster voor grondwerk maar daar hou ik het ook bij ..

InnexBries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:09

nickyu schreef:
katia1993 schreef:
Ja dat is van Nederland maar ik woon in België. In het noorden van Oost-vlaanderen.

wij verzenden ook naar belgie
voor de zelfde prijs als binnen nederland ;)

zitten overigens aan de grens
dus je kan ook komen kijken/halen

Hoe heet je shop nickyu .ik woon ook te belgië en zoek er eigelijk ook een en mijn paardje is ook 25 en ik rij momenteel met halster of touw rond haar nek maar binnen een paar daagjes heb ik mijn cross rope bridle al dat is miss ook ene mogelijkheid hier is site waar ik hem heb gekocht.
http://natural-horse.biedmeer.nl/Webwin ... sters.html
anders weet ik nog ene goede en betrouwbare site met zeer goede kwaliteit alleen is de verzending wat duurder hier heb ik ook al touwhalsters enz van
http://www.horsecharms.eu/

mosyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:04

ik maak ze zelf bitloze optomingen.
Het gewone touwhalster met 2 lussen onderaan, de side pull met een extra ring aan de zijkant, de kingekruiste versie of de kaakgekruiste versie met nog eens 2 extra hogere ringen.
Ook kun je in deze ringen een los bit hangen, waardoor de toepassing nog ruimer wordt.
Ben je nieuwsgierig geworden, dan kun je even op de facebook pagina kijken van MD Creatief, versier je dier! hier staan veel foto's op voor de verschillende mogelijkheden.
En als je vragen hebt, kun je me ook gewoon een mail sturen.