Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brammetje16

Re: Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:40

Mjin draver is de ene keer rustig en de andere keer druk, ligt heel erg aan mezelf! en idd als ik zenuwachtig ben is zij dat ook.
Het begint wat te komen met de rust maar we zijn er nog lang niet .

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:14

Happy is absoluut geen heethoofd. :D
Als ze een paar dagen niet gereden heeft kan ze opzich wel frisjes zijn , maar echt heet is ze bijna nooit.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:51

Avant is niet stil te krijgen, maar een heethoofd :n Zo zou ik hem nooit omschrijven, hij is juist heel koel en niet druk te krijgen :)
En Pless, tja, die is zo onwijs relaxd dat het soms ook weer niet goed is.
Het allermooiste wat iemand ooit over hem gezegt heeft was dat ie een Draver is, en dat die toch gefokt zijn om wild te doen. Nohh, heb nog nooit zo gelachen ;)

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:06

Moet je zien wat een zenuwpees. _O-

Afbeelding
Afbeelding

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 08:15

Haha ja ik moet ook zeggen dat op het moment dat er niet word gereden bv tijdens het borstelen of als ik er op zit en bij de bakrand wat sta te kletsen , meneer gewoon op rust staat. En als ie ff aan de lange teugel loopt, hij uitzichzelf vaak ook naar de bakrand gaat. Vooral als dr mensen staan en gaat ie gewoon ook ff kletsen ;) .

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:35

Mijn paard is in de wei ook de rust zelve hoor. Maar als ik erop zit wil ze gaan met die banaan. :D

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:20

geweldig nancy ja valerie is iik zo'n heet hoofd := := :=
ze stond gewoon te slapen tussen haar fans :D :D :+: :+:

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:26

ideaal dat ze zo even kon staan i.p.v. hete trailer!! Die is wel gevaarlijk zo tussen der fans, zou er een hoger hek neerzetten als ik jou was }:0

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:43

Ja Valerie :')

Primeur is eigenlijk helemaal geen heethoofd, alleen als hij iets eng vindt, maar dan nog beperkt het zich tot snurken/blazen en er snel langs willen (of juist niet :+ )

marietje62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:15

Onze Tess is thuis de kalmheid zelve; kan onze dochter prima rijden.
Maar naar buiten wordt ze heet en druk. Wordt onze dochter ook onzeker en angstig van..........Zóóó jammer, want dat is nou juist wat ze wilde; lekker naar het bos.
Ook een ander rustig paard erbij werkt niet........wie nog tips?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:22

Eerst veel aan de hand wandelen is misschien een idee.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:03

marietje62 schreef:
Maar naar buiten wordt ze heet en druk. Wordt onze dochter ook onzeker en angstig van..........Zóóó jammer, want dat is nou juist wat ze wilde; lekker naar het bos.

Het is zo een cirkel paard is onzeker en wordt druk en dochter wordt daardoor ook onzeker en versterkt het gevoel van het paard. Kan misschien iemand die rustig en ontspannen blijft niet eerst wat buitenritjes met het paard maken zodat die meer vertrouwen krijgt. Ook wandelen of iemand er naast kan het paard misschien wat meer vertrouwen geven.

Mijn draver is wel heet...zeker onder het zadel. Ze maakt zich niet sterk of doet geen vervelende dingen maar is wel hypergevoelig en erg voorwaarts.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:09

Ze voelen het natuurlijk goed aan(vooral Dravers) als je onzeker ben. Gaat het wel steeds beter hoe vaker je naar buiten ga, of dat niet echt?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:35

marietje62 schreef:

Eerst aan de hand oefenen, longe etc iemand mee lopen, daarna iemand mee laten fietsen (telkens bij drukte streng en consequent "bestraven") Gaat ze te hard, dan alleen stappen is ze braaf stukje draven (te heet, weer terug naar stap) Niet stil willen staan continue oefenen. Zo weet ze dat als ze bij jou wegloopt dat ze helemaal niet meer mag gaat wat tijd inzitten maar ik werk er nu ook consequent mee en het werkt echt ik ga nu al alleen.. zonder dat er iemand naast loopt.

Daarnaast is die van mij behoorlijk sensible (voor weersverandering e.d.) daar kan het ook aan liggen.
Denk ook zoals hier al genoemd wordt, dat als je zelf onzeker bent dat je het overbrengt op je paard. Misschien een idee om iemand met meer ervaring ook eens buiten te laten rijden op het paard en dan halverwege wisselen dochtertje erop om zo haar vertrouwen op te bouwen.

Van te voren longeren, of rijden in de bak kan ook helpen (is de druk meestal ervan af)

Lang verhaal, sorry hoop dat je hier wat aan hebt!

marietje62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:40

We gingen alleen maar naar buiten als ze al flink moe was van het rijden in de bak.
De laatste keer ging de instructrice mee; die is zelf ook geen held met buitenrijden en die durft er ook niet op naar het bos (hier vlakbij).
Is er niet een Held die hier in de buurt woont (Slagharen) die ons zou kunnen helpen?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:59

Oké, nouja dan zou ik inderdaad zeggen laat er wel iemand opzitten die het paard vertrouwd buiten! Het paard moet de ruiter wel vertrouwen en als jij onzeker bent (niks mis mee hoor) dan heeft hij niets om op te bouwen.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:31

die van mij is eigenlijk lekker rustig, maar heeft totaal geen geduld. iedere keer als ze even moet wachten tilt ze haar rechtervoorbeen op en de nek in de krul zo van nou, schiet op!!!
Verder is ze lekker rustig. Ze heeft wel gekoerst tot haar 4e.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:08

Mijne kan best heet zijn, maar ook niet altijd. Soms schrikt hij van alles, en soms is hij de rust zelf (op horse event vond hij de drukte en het publiek wel gezellig :7 ). Hij is wel erg voorwaarts, dus moet hem wel af en toe even terugnemen tijdens het rijden of hij neemt het tempo over :+

Jenzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:53

Nuee hoor. Een vriendin van mij heeft een draver en die is redelijk rustig. Alleen in de trailer, maar da's meer angst.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:13

marietje62 schreef:
We gingen alleen maar naar buiten als ze al flink moe was van het rijden in de bak.
De laatste keer ging de instructrice mee; die is zelf ook geen held met buitenrijden en die durft er ook niet op naar het bos (hier vlakbij).
Is er niet een Held die hier in de buurt woont (Slagharen) die ons zou kunnen helpen?

Wordt ze heet in de zin van 'voorwaarts' of gaat ze echt draaien, springen e.d. ?

Salty is ook best voorwaarts. Nu ik minder rijd, is ze ook weer terug gegaan in het voer. Ze doet het nu met 1 kg ponybrok (eventueel vervangen door slobber of sportbrok als we wel fanatieker gereden hebben).

Ze heeft gekoerst, maar is gewoon braaf buiten. Natuurlijk ziet ze wel eens woezels, schrikt ze wel van opvliegende vogels, ga ik ineens een heel andere kant op dan de bedoeling was, maar ze is goed terug te nemen en blijft goed te rijden. Als er iets is wat ze echt heel erg eng vindt (een span paarden bijvoorbeeld die haar tegemoet komt of een loslopende hond) ga ik er wel eens naast lopen. Dan blijft ze attent, maar schiet er niet vandoor.

Buiten rijden is ook een kwestie van doen. Dan ziet het paard meer dingen en zal op een gegeven moment minder als 'eng' ervaren. Je dochter en het paard zullen elkaar nu inderdaad alleen maar aansteken, zoals Fransje al zegt.

Quintolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:59

M'n ene draver is een streskip en m'n andere draver is dan juist het tegenovergestelde , mag een bom ontploffen hij gaat nog niet reageren :=

resido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:12

Die van mij is heel rustig. Maar soms wel snel. Vooral als het te moeilijk wordt en het niet snapt dan gaat hij of rennen of stilstaan. Maar pas sprong er een waterslang bij de buren en alle paarden op hol, behalve de mijne. Als hij iets spannend vind dat gaat hij alleen snurken en verder niets.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:43

Die van mij is alles behalve een heethoofd, hij is de rust zelve, maar niet sloom ofzo. Heerlijk, als je het mij vraagt

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:30

Vandaag weer eens met mijn lieve draver het bos ingeweest.... in het begin lekker ontspannen lopen, niet veel bijzonders... totdat de terugweg in zicht is... dan is hij erg fanatiek en niet te houden! Draaft ook gerust bij de groep vandaan en kiest zijn eigen weg dan wel, geen probleem! Hahaa.... Maar in de bak is hij niet vooruit te branden soms... dus ja! Toch nog maar eens in het boekje kijken waar de rem zit...

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:22

Mijn draver heeft met vlagen adhd...als ik gewoon in de bak rij of hetzelfde rondje is het bos is er vaak niks aan de hand en is ze rustig(voor zover ze rustig kan zijn)wel pittig, maar zodra ik een keer een ander rondje loop of ze ziet iets nieuws (wat dus gewoon niet zo hoort te zijn volgens haar) dan gaat ze heel erg met haar hoofd omhoog en omlaag gooien puur door de prikkels om haar heen. Ik d8 eerst dat het iets anders moest zijn, maar haar tanden, rug en zadel zijn allemaal oke. Ik vind het ook wel leuk dat ze af en toe adhd heeft dat hoort gewoon bij haar. Ik vind het een heerlijk paardje en k zou echt niet meer zonder haar kunnen. Dravers zijn gewoon geweldig! Beetje hoog sensitief, maar gemeen zeker niet.