Centered Riding instructeur waar ik geen ruzie mee krijg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Centered Riding instructeur waar ik geen ruzie mee krijg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:56

Ben benieuwd of Arno zich nog geroepen voelt tot het geven van een reactie, en of hij ondertussen al iemand benaderd heeft of wellicht al les heeft gehad... :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:39

nee nog niet, te druk gehad, afgelopen weekend kwam er ook al iets tussen, iets met een vuurtje in de duinen enzo

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:35

Arabesk schreef:
nee nog niet, te druk gehad, afgelopen weekend kwam er ook al iets tussen, iets met een vuurtje in de duinen enzo
:')

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:57

Interessant dit! Heb een stuk van de eerste pagina doorgelezen en ga zo even verder, maar alvast even een berichtje om het terug te vinden :)
Zit er al een poosje over te denken om eens een les/cursus oid in centered riding te proberen. Punt is wel dat ik een IJslander heb en dat niet alle instructeurs daarmee om kunnen/willen gaan ivm de extra gangen (terwijl in principe de basisgangen en het rechtrichten enzo hetzelfde is als bij elk ander paard, alleen gooit ie er wel wat andere gangen door als het even moeilijk is :) )
Heb ook les gehad in rechtrichten volgens de adb manier, werkte in principe goed, maar vond op een gegeven moment dat ik téveel heen en weer moest sturen en in zn mond zitten rommelen en moest constant naar voren zitten waardoor m'n eigen houding erg achteruit ging. Ben nu dus een beetje aan het rondkijken voor wat anders en het lijkt me erg leerzaam om dit eens te proberen en te kijken of het voor mij en mijn paard werkt :)
Woon op Texel, dus een keer een dagje in de richting van Schagen/Alkmaar gaan zou voor mij eventueel wel een keer mogelijk zijn als er eens een cursusdag is oid (mits ik welkom ben natuurlijk :D :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:59

Je kunt ook het boek van Sally Swift kopen, staat heel duidelijk uitgelegd en veel foto's en tekeningen. Ik heb sinds kort zo een bontzitding en dat is ontzettend leuk en leerzaam,dan voel je precies wat er onder je gebeurd en kan je het afstemmen op je paard, je leert echt zitten en ook rustig zitten zonder te storen.

Het teugelkontakt dat ik heb is alsof je een pen vasthoudt, afremmen en stoppen op de zit en dat snapt hij heel erg snel.

Samen met de basisprincipe van CR kun je heel goed al een heel stuk oefenen voordat je les gaat nemen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:34

@ Russel, bedoel je een barebackpad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:35

:j

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:31

Wendy15 schreef:
Interessant dit! Heb een stuk van de eerste pagina doorgelezen en ga zo even verder, maar alvast even een berichtje om het terug te vinden :)
Zit er al een poosje over te denken om eens een les/cursus oid in centered riding te proberen. Punt is wel dat ik een IJslander heb en dat niet alle instructeurs daarmee om kunnen/willen gaan ivm de extra gangen (terwijl in principe de basisgangen en het rechtrichten enzo hetzelfde is als bij elk ander paard, alleen gooit ie er wel wat andere gangen door als het even moeilijk is :) )
Heb ook les gehad in rechtrichten volgens de adb manier, werkte in principe goed, maar vond op een gegeven moment dat ik téveel heen en weer moest sturen en in zn mond zitten rommelen en moest constant naar voren zitten waardoor m'n eigen houding erg achteruit ging. Ben nu dus een beetje aan het rondkijken voor wat anders en het lijkt me erg leerzaam om dit eens te proberen en te kijken of het voor mij en mijn paard werkt :)
Woon op Texel, dus een keer een dagje in de richting van Schagen/Alkmaar gaan zou voor mij eventueel wel een keer mogelijk zijn als er eens een cursusdag is oid (mits ik welkom ben natuurlijk :D :)) )

Een Ijslander mag geen enkele verschil geven. Indien je goed in balans met je paard bent maakt het niet uit hoe hij loopt of wat hij doet. Al springt ie 180 graden om, gaat op twee benen staan of zet de sokken erin, indien je in balans bent kunt je dit alles opvangen en dus ook een extra gang. :D Voor een beetje instructeur geen enkel probleem, eerder een aangename afwisseling. :Y)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:54

Wendy15 schreef:

Vanda Oosterhuis werkt regelmatig met IJslanders, of ze er nog steeds heeft durf ik niet te zeggen, maar ze heeft in het verleden in ieder geval ook IJslanders gehad. Ze geeft ook cursussen bij Musarrindill in Drenthe.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:20

Een tip voor mensen uit omgeving het Gooi die graag een keer Centered Riding les willen van een Level 3 instructeur:

Op zondag 25 oktober komt Margreet van Alona mij en mijn stalgenoten in Hollandsche Rading lesgeven. Misschien heeft ze nog wel een gaatje voor mensen die in die omgeving hun paard hebben staan. Scheelt weer reiskosten.