We hebben een trailer gehad en namen hem zo mee naar het strand, maar die is helaas stuk. Strand is ook 10 km over de weg helaas.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

haffilover schreef:Haha, wat grappig. Bokt weet het beter dan een DA. Ik denk dat als een dierenarts ernaar gekeken heeft en vaststelt dat het brede/grove bouw is en weinig vet en de TS legt uit dat de desbetreffende pony altijd op kort gras staat, het dan wel duidelijk is dat de TS niks aan de buik veranderen kan. Hoogstens wat aftrainen. Mijn shetlander is toevallig wel erg rank gebouwd, ranke beentjes en een dunne nek. Maar die heeft dan wel weer echt een klein overgewicht buikje en dat zie je ook omdat het niet aansluit met de rest van haar bouw.
theelichtje_ schreef:ZusJacobs schreef:
En waarom zou het goed zijn als meer mensen het doen, een gemiddeld paard is pas uitgegroeid op zijn 5de. En dan heb ik het over fysiek en mentaal. Dit is imo al teveel gevraagd voor een nog 2 jarig paard. Ook al zou die net 3 zijn zou ik hier nog niet mee bezig zijn.
En als de Ts nou leeftijd van 3 jaar had neergezet had heel bokt niet lopen zeuren.Want dan was ze vast en zeker goed op weg.
Die 3 weken voor 3 jaar maakt ook niet uit, pony weet echt niet wanneer hij 3 jaar is geworden.En zolang de Ts het bij 1 keer per week houd, zie ik weinig problemen.Zal wat anders zijn als Ts al 3 maanden bezig was geweest.
xElienx schreef:haffilover schreef:Haha, wat grappig. Bokt weet het beter dan een DA. Ik denk dat als een dierenarts ernaar gekeken heeft en vaststelt dat het brede/grove bouw is en weinig vet en de TS legt uit dat de desbetreffende pony altijd op kort gras staat, het dan wel duidelijk is dat de TS niks aan de buik veranderen kan. Hoogstens wat aftrainen. Mijn shetlander is toevallig wel erg rank gebouwd, ranke beentjes en een dunne nek. Maar die heeft dan wel weer echt een klein overgewicht buikje en dat zie je ook omdat het niet aansluit met de rest van haar bouw.
niet bokt, maar mensen met verstand van paarden die op bokt zitten
en ik kan je vertellen dat lang niet elke dierenarts het bij het juiste eind heeft
zoals ik al eerder zei zit er in kort gras juist méér suiker
theelichtje_ schreef:ZusJacobs schreef:
En waarom zou het goed zijn als meer mensen het doen, een gemiddeld paard is pas uitgegroeid op zijn 5de. En dan heb ik het over fysiek en mentaal. Dit is imo al teveel gevraagd voor een nog 2 jarig paard. Ook al zou die net 3 zijn zou ik hier nog niet mee bezig zijn.
En als de Ts nou leeftijd van 3 jaar had neergezet had heel bokt niet lopen zeuren.Want dan was ze vast en zeker goed op weg.
Die 3 weken voor 3 jaar maakt ook niet uit, pony weet echt niet wanneer hij 3 jaar is geworden.En zolang de Ts het bij 1 keer per week houd, zie ik weinig problemen.Zal wat anders zijn als Ts al 3 maanden bezig was geweest.
, anders had ik het niet gedaan. Maar 2/3 x 10 min zou ik ook kunnen doen inderdaad.
Echt een leukerd! Zou hem zo mee naar huis kunnen nemen
AniiQue schreef:Echt een leuke shet heb je! Echt een scheetje. Vind dat hij het wel al netjes doet![]()
Laat bokt maar weer zeuren .
Als ze al zeuren over jou leuke shetje die beetje moet werken bandje moet trekken in je profiel. Wat zullen ze dan wel niet gaan staan zeuren als ze de gewone ik koop een shet en zet hem in het land. Die zijn meestal pas DIK. Deze is rond maar ik vind het er wel bij passenEcht een leukerd! Zou hem zo mee naar huis kunnen nemen
viola schreef:Ik snap heel goed dat niet iedereen zijn shet altijd in top conditie kan hebben. Mijn shet die bijna altijd netjes slank was is nu ook echt te dik, maar haalt het nog lang niet bij deze op de foto's. Dit vind ik echt gevaarlijk dik hoor, zeker voor zo'n jonge pony, zorg aub. dat je zo snel mogelijk stukjes met hem kan gaan fietsen en dat hij minder rijk voer binnen krijgt.
Het klopt helemaal dat mensen zeggen dat shetten altijd mollig/dik zijn, maar dat betekend niet dat het niet erg is. Al die dikke shetten zijn gewoon te dik en overgewicht is voor een shet net zo slecht als voor ieder ander paard.
Tjaa... je kunt dan ook overal moeilijk over doen.