Beetje off-topic:
Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd als draverliefhebber/eignaar en heb jouw paardje even opgezocht:
Hij is gefokt in Duitsland (info te vinden op
http://www.hvt.de). De naam kwam me al vaag bekend voor, maar jij hebt echt een geweldige goed paard, kijk maar eens:
HolyfieldHerkunft
Geschlecht W
Nationalität DE
Farbe Braun
Geburtsdatum 10-05-1991
Vater Native Starlight [US]
Mutter Hostess [DE]
Züchter Erwig, Peter
Besitzer Brenning, Claudia
Letzter Trainer Brenning, Claudia
Letzter Fahrer Brenning, Claudia
En dan nu zijn prestaties:
RekordLebensgewinnsumme
140.338 EUR !!!Rekordzeit Datum 03-07-1997
Rekordzeit Distanz 1.609 m
Lebensstartsumme 140.338 EUR
Rekord 1:14,4
AutostartRekordzeit Datum 03-07-1997
Rekordzeit Distanz 1.609 m
Rekord 1:14,4
BänderstartRekordzeit Datum 09-09-1998
Rekordzeit Distanz 0 m
Rekord 1:16,4
RennenAnzahl Starts 155
Anzahl Siege 17
Anzahl Plätze 63
Datum des 1. Starts 02-07-1993
Qualifikationszeit 1:23,5
Datum des letzten Rennens 27-10-2002
Jouw paardje heeft dus idd 9 jaar gekoerst en het heel goed gedaan. Maar liefst 155 keer gestart.
Nu weer on-topic: gezien de ervaring van je draver hoef je weinig capriolen te verwachten denk ik, maar het blijft een vluchtdier. Mijn tip: span hem zo in dat de bomen van je kar/sulky gewoon netjes langs zijn ribben hangen, en niet zo eng laag. Als hij wel een been uitsteekt, bij wijze van spreke om een vlieg weg te jagen, dan gooit hij zo zijn been over de boom. En dat vinden zelfs de meest ervaren dravers niet leuk... Ik zou gewoon een leuk 2e hands sulky voor hem kopen dat is voor jullie beiden veel fijner. En wat met zweep rijden betreft, dat lijkt me bij je draver compleet overbodig, hij zal er eerder veel te fel door worden. Dravers worden in de training ook nooit met zweep gereden.
Zo het is een heel bericht geworden, maar ik denk dat je er wel blij mee bent