Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Paardentango schreef:Voel me niet zozeer aangevallen, alleen vind ik je gedachtegang nogal rechtlijnig en op een beetje rare manier eigenwijs. Je legt een ander, mij in dit geval en Kiwiko, iets in de mond waar je niet juist mee zit. Daar blijf je in volharden.
Het is irritant als iemand dat doet, ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt dus ik reageer gewoon als ik. Je werd ook een tikje persoonlijk vind ik. Vandaar dat ik reageer.
Maar om je weer blij te maken, ik vertel inderdaad dingen over mijn ervaringen. Ik heb geen last, meer, van schaamte of een gebrek aan zelfreflectie en ben in staat naar mezelf en mijn handelen te kijken. Hopelijk is dat een voorbeeld voor anderen. Alleen vaak ook wel achteraf als ik op de bank aan de thee zit en de film nog eens terugdraai. Wat deed ik goed en wat had anders gekund, wat ga ik morgen doen. Luisterend en kijkend naar de paarden en naar mijn kunnen. Daar vertelde ik over, over mijn eigen zelfbeoordeling en daarmee mijn ontwikkeling.
Net als angst, ik zou wel gek zijn als ik geen angst zou hebben voor paarden(geweld). Angst is daarmee een goede raadgever, het houdt een nietig mensje in leven tussen de grote paarden. Als iemand zegt ik heb geen angst dan durf ik die niet bij paarden te laten, die zal geen gevaar zien en daar niet op inspelen.
Inspraak is een gevoel, soms kan het maar soms helemaal niet. In theoretische kaders is alles mogelijk, maar in de praktijk kan de theorie wel eens niet opgaan.
Al lang afgestapt van goed of fout. Ieder paard is anders en ieder mens ook.
In wezen zal je het wel goed bedoelen, maar het komt op mij nu zo anders over.
Je spreekt niet over jezelf maar beoordeelt iets van en over een ander. De vraag is: ' Hoe ontwikkel jij jezelf ?'
Paardentango schreef:Weet niet of ik me daarbij kan aansluiten.
Mijn weg is ooit begonnen met een merrie. De merrie leerde me milder zijn en voorzichtiger te handelen. Eens per jaar kwamen er veulens, en dan was het de eerste dagen echt oppassen voor haar. Ze timmerde je werkelijk de wei uit.
Vond dat erg mooi zoveel moederliefde. Ze maakte de keuze om de eerste dagen voor haar veulen te zorgen, bittere noodzaak vanuit het ard gezien, want veulentjes weten nog niks.
Eenmaal ouder willen merries veel minder spelen, maar om nu te zeggen dat ze lastiger zijn durf ik niet te zeggen.
Met hengsten werk ik zelf erg graag omdat ik die speelser vind, ze nemen je niet altijd even serieus en zijn ' altijd in' voor een geintje. Waarmee ik bedoel dat hengsten je meer uitdagen en andere aspecten in jezelf naar boven halen.
Merries nemen het leven vrij serieus, en zien die geintjes niet altijd als geintje. Daar moet je voorzichtiger mee zijn.
Ze zijn ook stukken minder extrovert dan hengsten, ze houden veel als het ware voor zichzelf, ondoorgrondelijker. Al vind ik merries vaak wel wijzer en verstandiger in het oplossen van dingen. Vooral oudere merries, die maak je niet meer gek en ik denk wel eens dat ze je zien als een ' minder goed opgevoed' veulen.
Hengsten zien soms teveel als een spel, en blunderen daar ook bij.
Zoiets...
KiWiKo schreef:Paardentango schreef:Weet niet of ik me daarbij kan aansluiten.
Mijn weg is ooit begonnen met een merrie. De merrie leerde me milder zijn en voorzichtiger te handelen. Eens per jaar kwamen er veulens, en dan was het de eerste dagen echt oppassen voor haar. Ze timmerde je werkelijk de wei uit.
Vond dat erg mooi zoveel moederliefde. Ze maakte de keuze om de eerste dagen voor haar veulen te zorgen, bittere noodzaak vanuit het ard gezien, want veulentjes weten nog niks.
Eenmaal ouder willen merries veel minder spelen, maar om nu te zeggen dat ze lastiger zijn durf ik niet te zeggen.
Met hengsten werk ik zelf erg graag omdat ik die speelser vind, ze nemen je niet altijd even serieus en zijn ' altijd in' voor een geintje. Waarmee ik bedoel dat hengsten je meer uitdagen en andere aspecten in jezelf naar boven halen.
Merries nemen het leven vrij serieus, en zien die geintjes niet altijd als geintje. Daar moet je voorzichtiger mee zijn.
Ze zijn ook stukken minder extrovert dan hengsten, ze houden veel als het ware voor zichzelf, ondoorgrondelijker. Al vind ik merries vaak wel wijzer en verstandiger in het oplossen van dingen. Vooral oudere merries, die maak je niet meer gek en ik denk wel eens dat ze je zien als een ' minder goed opgevoed' veulen.
Hengsten zien soms teveel als een spel, en blunderen daar ook bij.
Zoiets...
inderdaad.......... met als toevoeging van mijn kant dat een hengst over het algemeen veel vergevender gezind is..... Merries kunnen zo ongelovelijk op hun hoeffies getrapt zijn![]()
Toen mijn man een tijd lang nauwelijks tijd had voor zijn merrie, heeft ze hem daarna heel lang geen blik meer waardig gegund.