[AR] Sedderick (shet) voor de 2e keer voor de wagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:42

A. Je hebt geen idee wat er met kinderfeestje's bedoeld wordt, dus oordeel hier ook niet over a.u.b.
B. Jij kent mij en de pony niet, de pony luisterd zeer goed naar mij en mijn stemhulpen, ik wandel ook vlak langs een zeer drukke 80 kmweg met hem door de berm LOS en hij blijft presies bij me.
C. Zoals ik al zei, ik weet wat ik doe en ik doe het goed. Ook ervaren menners die zelf ook paarden voor de wagen beleren hebben geen op en aanmerkingen van mijn manier van shetten voor de wagen zetten, het gaat hooguit wat minder snel als dat hun het zouden doen.
D. E I N D E - D I S C U S S I E.

Nassie

Re: Sedderick (shet) voor de 2e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:47

Einde discussie heb je al vaker gezegd, maar je houd er zelf niet mee op om te reageren.

Ik loop/fiets/jog heel vaak met mijn pony langs een 80km weg. Maar dat neemt niet weg dat het met mennen een stuk anders ligt?
Het blijft een dier en het zal altijd zijn/haar instinct blijven volgen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:49

Je roept maar om einde discussie hoor, 'dan ken je mij nog niet'....

je wil het gewoon niet zien blijkbaar. léés nou eens wat er hiervoor allemaal gezegd is!
Met je stem krijg jij je pony niet terug alsie echt aan de kletter gaat, met je stem kun je niets als je omslaat (ja, HELLUP roepen).
Jij VIND dat je het goed doet. En wat zijn wij dan allemaal? zijn wij geen ervaren menners die allemaal zelf paarden voor de wagen beleren? Dat zijn wij JUIST en wij zeggen dat het NIET veilig is op deze manier.

Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon de mensen te geloven die precies zeggen wat jij wilt horen....Of dat dan klopt en waar is, is echter een tweede.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:51

lekker makkelijk topic uitkeizen en iemand de lol wegnemen van het troetelen met paarden.
Joh je bent vast de nieuwe Anki op de kar, maar ik denk dat je er niet tegen kan dat mensen hier niet naar jouw pijpen dansen, ga iemand advies geven die erom vraagt. Want hier vroeg er niemand naar!

Laat iemand gewoon in zijn waarde en lol hebben met zijn beest, niet iedereen streeft naar perfecte menner.

En ik mijn kop in het zand?? Heerlijk, ik blijf er mee door gaan!
Enne ik reageer omdat jij een vriendin van mij lastig valt met overdreven onzin!!!!

Ik heb 19 april kampioenschappen mennen , wens je me geluk???

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:54

Ik wens iedereen al het geluk van de wereld toe, en de kans op zo min mogelijk ongelukken.
En dát is nu net waarom ik zo reageer.... :+

Wederom zegt het meer over jullie, als jullie alleen maar denken dat ik haar de lol wil ontnemen. Dát is pas makkelijk denken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:55

JoyCiej007 schreef:
Paintlinger schreef:
Niet om het eén of ander hoor.....
De reacties hier vind ik erg overdreven.

Ze loopt er naast.....kom op zeg..
En dan nog iets.......we weten allemaal dat het hier om een mini-shetje gaat hè?
Je hebt dan wel genoeg aan gezond verstand en een beetje kennis...
Zo heb ik het zelf immers ook gedaan en dat is allemaal goed gekomen :j

Zonder menles zou ik ook geen fries of een kwpn-er beleren....

Nog een HK'er, of heb ik dat nu mis?
Nee, een fries of kwpn'er moet je wel menles mee nemen en wel professioneel laten beleren als je er zelf geen verstand van hebt.
zo'n mini-shetje, ach kind kan de was doen, toch?

Zo'n beestje kan vást niets aanrichten als er ongelukken gebeuren.... En ach er loopt toch iemand naast? :Z
In jou post schort het juist aan gezond verstand en een beetje kennis ;)

Lees het dikgedrukte.....
Ik zeg helemaal niet dat iedere leek dit moet gaan doen, maar als een beetje gezondverstand en idem kennis hebt dan hoeft dit echt niet mis te gaan hoor....
Mijn Bronco (ook een hengst) heb ik ook zelf beleerd....en door gewoon goed naar anderen te kijken, me goed in te lezen en heel rustig aan te doen is dit geheel probleemloos verlopen tot op de dag van vandaag...(4 jaar later)...

Oké ze hebben het de eerste keer verkeerd aangepakt...maar op deze foto's zie ik geen verkeerde dingen...

Enneh, we hoeven niet persoonlijk te worden hè, dat doe ik ook niet.... :(

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:56

daijano schreef:

Best, want met zo'n kop zou ik niet willen rondlopen :')

Nee even serieus, je kan altijd leren uit wat men zegt, maar meestal gaat het op de manier waarop. En tuurlijk moet je met de veiligheid rekeninghouden, maar ik ben er zeker van dat Shanna dit doet.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:59

zwieke schreef:
daijano schreef:

Best, want met zo'n kop zou ik niet willen rondlopen :')

Nee even serieus, je kan altijd leren uit wat men zegt, maar meestal gaat het op de manier waarop. En tuurlijk moet je met de veiligheid rekeninghouden, maar ik ben er zeker van dat Shanna dit doet.

Pies hier haast in mijn broek, vond ook al zo knarsen tussen mijn tanden... :oo

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:00

daijano schreef:
Pies hier haast in mijn broek, vond ook al zo knarsen tussen mijn tanden... :oo

Nu had ik gelezen: vond ik ook al zo'n haren tussen m'n tanden :') Blijf dan maar in't zand ja _O-

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:01

_O- _O-

Oh hou op ,.. nou ik ga het zand weer in, ja struisvogel effect he.. :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:02

de manier waarop TS en vrienden reageren zegt toch al genoeg? Joyce, ik begrijp je volledig en ben het ook 100% met je eens, maar dergelijke irritante al wetende pubers zijn en blijven toch van hun eigen gelijk overtuigd, brullen meteen om een slotje als ze niet de reacties krijgen die ze willen ipv rustig de berichten te lezen en te denken goh... misschien zit daar wel wat in...
nee, gelijk kont tegen de krib.

Echt joyce, bespaar je de moeite, dit heeft helemaal geen nut en is zonde van je energie....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:05

Tsja *zucht diep* weet ik Stef....

Vraag me trouwens wel af wie hier nu wie optrommelt. Volgens mij reageren hier diverse AR mensen bijna met een plichtsgetrouw gevoel om anderen te proberen voor ongelukken te behoeden....

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:06

Nee ik wil meer weten van onze Anki op de kar....!!!

Anki niet weg gaan, ik wil graag van je leren!!!! wacht er zit nog zand in mijn ogen kan het niet meer lezen hier!! oh wat jammer!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:07

Dat is ook goed van de AR-ers......maar mensen luisteren ernaar, of niet....

Het heeft helemaal geen zin om zo agressief te reageren....:n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:08

punt is alleen dat je mensen hebt die het niet begrijpen (geen punt, gewoon nog een keer uitleggen) en mensen die het niet wíllen begrijpen.
Bij de laatste groep moet je helaas gewoon vrij simpel zijn: Dan niet, en als er een topic komt met dat het fout is gegaan enkel: Told you.....

Daijano: Grow up

Paintlinger: Wie is er agressief?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:08

JoyCiej007 schreef:
Vraag me trouwens wel af wie hier nu wie optrommelt. Volgens mij reageren hier diverse AR mensen bijna met een plichtsgetrouw gevoel om anderen te proberen voor ongelukken te behoeden....

Mag je van mij gerust doen, heb ik ook geen problemen mee. Maar bekijk het ook van de andere kant, alles kan ook voor de lol. Oké begin nu niet dat ongelukken lollig zijn, want i know, dat zijn ze niet. Op zekere hoogte weet je wanneer je moet stoppen qua veiligheid van mens en paard, en ik ben er nu super zeker van dat Shanna die grens wel weet.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:10

@Stef: Joyce reageerd agressief....
Dat werkt averechts........oftwel, dan willen ze het niet meer begrijpen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:11

Zwieke: Maar je zal het toch met me eens zijn dat een paard een paard is, en dus gewoon kan schrikken, hoe braaf ook...

Wat nou als (is niet gebeurt, ik weet het) pony schrikt, aan de kletter gaat, meisje wat ernaast loopt houdt m niet, struikeld, weet ik veel.... Dan is dat meisje op de bok helemaal nergens....

Een pony die net onder het zadel is zet je ook geen beginner op, ook al loopt ie aan de lijn....

Paintlinger: Dat is dan kennelijk net hoe je het ziet, ik vind joyce nergens agressief reageren maar dat ze juist heel duidelijk haar berichten onderbouwt. Alleen dat is niet wat TS wil horen met als gevolg ontzettend kinderachtige berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:13

Daijano:
oh meid, ik heb zo'n medelijden met jou, je zet je zelf zó te kijk he. Jammer dat je dat zelf niet in ziet (maar hee, om even met jou te spreken, komt vast door 't zand in je ogen).

Paintlinger: de reacties hier voor (en ja ook van mij) waren allemaal zeker niet agressief en met respect. Totdat TS ging roepen 'einde discussie', en 'slotje', en totdat er wat HK vriendinnen werden opgetrommeld om (op nogal puberale wijze) TS 'bij te staan'.
Kijk, dan worden mijn reacties inderdaad anders van toon, ja.
Dus vraag me af wie er hier nu daadwerkelijk op die manier reageerd....
En hoe ik nou reageer, of ik hoog of laag spring, TS had van begin af aan al een attitude van 'ik luister lekker toch niet' dus reacties hier zullen ook wel niet averechts werken.

Zwieke: Dat gevoel voor veiligheid en gezond verstand wordt hier dus door meerdere ervaren mensen in gerede twijfel getrokken. Alles kan prima voor de lol, maar dat zou niet tenkoste van de veiligheid moeten gaan. Mensen die hun zaakjes op orde hebben en wél beschikken over gezond verstand kunnen minstens evenzoveel lol hebben, misschien zelfs nog wel meer.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:15

Joyce: Uh....ohja?het ontbrak mij aan gezond verstand volgens jou....
En voor de duidelijkheid....ik ben geen HK-vriendin....
Ik lees al een paar dagen mee....en was het nu zat.

Vind het redelijk agressief om na 1 reactie al persoonlijk te worden....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:18

JoyCiej007 schreef:
Paintlinger schreef:
Niet om het eén of ander hoor.....
De reacties hier vind ik erg overdreven.

Ze loopt er naast.....kom op zeg..
En dan nog iets.......we weten allemaal dat het hier om een mini-shetje gaat hè?
Je hebt dan wel genoeg aan gezond verstand en een beetje kennis...
Zo heb ik het zelf immers ook gedaan en dat is allemaal goed gekomen :j

Zonder menles zou ik ook geen fries of een kwpn-er beleren....

Nog een HK'er, of heb ik dat nu mis?
Nee, een fries of kwpn'er moet je wel menles mee nemen en wel professioneel laten beleren als je er zelf geen verstand van hebt.
zo'n mini-shetje, ach kind kan de was doen, toch?

Zo'n beestje kan vást niets aanrichten als er ongelukken gebeuren.... En ach er loopt toch iemand naast? :Z
In jou post schort het juist aan gezond verstand en een beetje kennis ;)

Nee, jij niet, jou post.... dat zie ik als 2 verschillende dingen. Je had het zelf over gezond verstand, maar je reactie getuigde nu niet bepaald van veel verstand, vandaar.
Niets persoonlijks, geen aanval. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:21

btw paintlinger, wat jij schrijft: Ik zou zonder menles ook geen fries of kwpnner rijden... dat is nou net waar het zo vaak fout gaat...

Oh, tis maar een shetje.....

T was ook een shetje waar ik een ongeluk mee heb gekregen, zelfs een super beleerde pony, om de dood simpele reden dat ze schrok, een bok gaf, met haar been over het lamoen kwam en toen in blinde paniek is gaan rennen.....
Ja, het was maar een shetje, maar heeft als gevolg gehad dat ik van mijn eigen pony destijds de hele kiet qua menspul heb verkocht....
We kwamen er redelijk vanaf, had heel erg veel erger kunnen zijn... maar.. het was maar een shetje

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:25

en mijn 'maar een shetje' heeft vorig jaar even voor over de €2000,= aan schade gemaakt aan een geparkeerde auto, nog net geen schade aan personen gemaakt maar dit shetje had wel op enkele millimeters na haar pezen kapot. Oh, ze heeft trouwens ook een kilo's zwaar wegend lamoen even helemaal weten te verbuigen in haar vlucht, zonder kar maar met tuig en lamoen achter zich aan.

En dit shetje, heb ik al jaren voor de kar, is zo bomproof als ik weet niet wat, en ben nu zelf ook niet echt een leek in het mennen.

groot of klein, de schade bij ongelukken bij het mennen is vaak niet te overzien.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:29

@Stef: Ik denk niet "oh het is maar een shetje".....maar het is wel zo dat ze nu eenmaal makkelijker in de hand te houden zijn dan een shire oid.
Maar nogmaals zeg ik niet dat je dit maar totaal hersenloos moet gaan doen, maar ook mét menles kan het misgaan.

@Joyce: Ik heb dan wel geen menles gehad, maar ik vind mezelf zeker een goede shetmenner...
Heb er inmiddels een paar beleerd met veel geduld en heb nog nooit brokken gemaakt.
Menles of niet....verstand kan je niet kopen.....dan heb je.....of niet...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:31

Paintlinger schreef:
@Stef: Ik denk niet "oh het is maar een shetje".....maar het is wel zo dat ze nu eenmaal makkelijker in de hand te houden zijn dan een shire oid.
Maar nogmaals zeg ik niet dat je dit maar totaal hersenloos moet gaan doen, maar ook mét menles kan het misgaan.

@Joyce: Ik heb dan wel geen menles gehad, maar ik vind mezelf zeker een goede shetmenner...
Heb er inmiddels een paar beleerd met veel geduld en heb nog nooit brokken gemaakt.
Menles of niet....verstand kan je niet kopen.....dan heb je.....of niet...

Amen