[AR] op pensionstal welkom als menner ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 08:32

Ts: gewoon navragen in de buurt. Er zijn vast stallen waar je als menner ook welkom bent.

En het is inderdaad een kwestie van gewenning. Paarden die een aanspanning niet kennen, moeten er kennis mee maken. Sommigen leren snel en anderen hebben even wat tijd nodig om te wennen aan een aanspanning in galop. Het zijn vaker de ruiters, die door hun onbekendheid met de mensport, meer schrik hebben dan de paarden.

Als bewijs een foto van mijn haflinger, Z dressuur mennen, en mijn KWPN, L dressuur en ZZ springen. Vooral de KWPN is een echte druktemaker, maar ook zij heeft geleerd dat de Haflinger met koets over de grote volte galoppeert, terwijl zij moet wijken of gewoon stilstaan. Past prima in een 20 x 40 bak.
Ik vind zelfs een menner prettiger in de bak dan rijden met een Z dressuur ruiter in de bak, die zijn appuyementen aan het trainen is. De menner is voor mij meer voorspelbaarder welke kant ze opgaan, zodat je meer rekening kan houden met elkaar. En ach, je hebt allebei een mond, als je even iets meer ruimte nodig hebt voor een oefening, dan vraag je daar toch om.

Afbeelding

Vippie

Re: op pensionstal welkom als menner ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:43

Hier in de buurt staan ze niet te springen als je ook van de bak enzo gebruik wilt maken. Dus gewoon gaan rondbellen waar je wel/niet welkom bent als menner. Vaak denken stallen helaas dat de bak kapot gaat als je er met je karretje in rijdt, net zoals je als westernruiter ALTIJD gaten in de bodem maakt (terwijl je helemaal geen reining rijdt bv).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:40

Het is erg simpel om te zeggen dat ze maar moeten wennen. ;) Ik weet dat er paarden zijn die hier simpelweg niet aan kúnnen wennen. ;) Maar goed, dat geloof je (net als ik overigens) toch pas als je elf zo'n idioot onder je hebt. :)

Dus ja, voorlopig zullen menners zich gediscrimineerd blijven voelen omdat er dressuurruiters en stallen zijn die rekening houden met hun paarden en die, bij gebrek aan meerdere bakken, niet de optie hebben om hen gesplitst te kunnen laten rijden. :+

Blijf er bij dat je volgens mij het meest kans hebt op grotere stallen. :) Denk dat kleine clubjes eerder geneigd zijn "neen" te zeggen dan grote stallen. Rond vragen blijft het sowieso gezien je ook een plekje nodig hebt voor de menwagen... En dat heeft ook niet elke stal. :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:45

Bij ons zijn de grote stallen niet menner minded, en de kleine juist wel. We hebben er zelfs een die marathon hindernissen aanlegt momenteel en dat zou als ik geen eigen weide had dus ook mijn voorkeursstal zijn. Hier staan louter menners en recreatieruiters.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:27

Dat is hier ook Sonjim. Hoe groter de stal, hoe minder 'alternatievelingen' er welkom zijn. Juist op die kleinere stalletjes zie je nog wel eens een menner staan.
(Helaas voor de menners in deze omgeving zijn er voornamelijk grote stallen)

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:01

Op Agterberg kan prima gemend worden hoor, sowieso de gehele Worldcup wordt erop verreden en ik ken menstallen waar er dus (bijna)dagelijks op getraind wordt, maar ik heb gemerkt dat het ligt meer aan de psychische staat van de dressuurruiters of die bodem er wel of niet geschikt voor is O:)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:19

Heb zelf bij 2 particulieren gestaan voor we onze eigen stallen kregen. Maar daar mocht ik wel gewoon mennen. Mijn spullen mochten daar ook gewoon binnenstaan e.d. Echter heb ik vrij weinig gebruik gemaakt van de bakken aangezien mijn kar vrij zwaar was voor mijn pony om dan te trekken.
Bij de 2e stalling (een boer) mocht ik zelfs nog een paar maanden op het land rijden toen het graszaad eraf gehaald was. Echt super leuk! Ging dan elke avond even crossen, met wat pilonnen e.d. Zowel ik als de pony vonden het echt prachtig! :D

Maar kan me idd voorstellen dat je op stallen ook wel wordt geweigerd als menner, of idd je spullen niet binnen kunnen staan. Thuis is het ook al passen en meten om alles in de garage te krijgen.. (1 kar die nog opgeknapt moet worden staat dan ook buiten, het hout is nl. toch al verrot dus die paar buien extra zullen weinig uitmaken. Maar straks moeten we idd maar gaan nadenken waar we die gaan zetten???)

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:12

Wat heb ik een geluk. Waar mijn paard staat mag ik gewoon mennen in de bak (60x20) en de ruiters hebben er geen probleem mee. Je mag er alleen niet in longeren of los gooien,daar zijn de padocks voor (3x) Alleen een jong paard kan nog niet bij mij gelijk in de bak. En mijn kar staat netje droog in de kas, met een 2 persoons dekbedovertrek erover voor de stof. En voor al mijn spullen heeft ieder een kamertje van 3x3m. Daarin heb ik een een stalenkast voor mijn tuig en zadel ingezet. En buiten rijden kan ook volop. Onder het zadel steek je de weg over en je zit in het bos naar het strand. Supper! Ik prijs me zeer gelukkig. *D