In de bak gaat het keurig zonder bit, maar eenmaal buiten ben ik alle controle kwijt.
Niet dat dat persé met bit beter hoeft te gaan en eigenlijk ivnd ik het onzin, maar het volgende buitenritje gaat ie nu toch maar in...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kazary schreef:Het kruislingse systeem snoert als het ware het hele paardenhoofd in. Heb je net als jij een gevoelig typje dan gaat dat niet werken. Persoonlijk vind ik het ook zeker geen vriendelijk bitloos hoofdstel omdat het overal druk geeft.

kazary schreef:Daar hoef je bij een gevoelig paardje dus geen kracht bij te zetten. Dat is een vooroordeel van jou kant uit.Zoals Silence ook al ondervonden heeft en ik ook.

kazary schreef:Even terug lezen wat ik precies schrijf?

) dan is het al kopschudden, rug bol maken en alle kanten op huppelen tot ik loslaat, dat doet haar gewoon ontzettend zeer want die knopen drukken op de zenuwen. Dus dat doen we maar niet meer uit veiligheid voor allebei
daar moet je niks voor nodig hebben 

kazary schreef:Wat ik beweer is wel correct, het is alleen jammer dat jullie dat niet in willen zien. Waarom niet? Geen idee. Ik zeg niet dat het insnoert als je de teugels los hebt hangen, dat verdraai je Jovi ban, ik zeg alleen dat bij een kleine druk het paard het zo ervaart. Gewoon teugels op maat geeft al lichte druk.Dat de ene er dan niet tegen sputtert en de ander wel is wat anders. Maar het snoert altijd in. Zo is dat ding gemaakt. Elke optoming heeft zijn manier van inwerken. Jullie willen alleen het woord snoeren niet horen.
kazary schreef:Daar hoef je bij een gevoelig paardje dus geen kracht bij te zetten.
kazary schreef:En ja ook zonder kracht kun je voor het gevoel insnoeren. Druk is insnoeren, bij de een met veel druk bij de ander bij weinig.
kazary schreef:Maar het snoert altijd in.