waarom zo moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniiee_

Re: waarom zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 14:22

Wat ik ook nog wilde vragen.. wat is de gemiddelde prijs voor een draver?
Ik hoor zoveel verschillende dingen, de een wil er niet meer dan 750 voor geven, de ander 1500.. Wat zeggen jullie ?

Myn paard is bijna 6 jaar, 1,58m hoog ongeveer, voskleurig, zonder gebreken/ondeugden. Wat zouden jullie daarvoor geven?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:26

ligt er ook heel erg aan wat ie kan (onder de man)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 14:27

Springen, paar dressuur oefeningen en verder gewoon recreatief zegmaar, ik rijd altijd recreatief, hij is dus verkeersmak ( ook voor groot verkeer )

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:35

Nou, in normale tijden kan je er dan wel 2000 euro voor krijgen... nu de markt op z'n gat ligt, is het net wat de gek ervoor geeft, maar ik zou wel proberen 1500 voor hem te krijgen

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:54

Ik wil ook nog even reageren op het hele dravers kunnen niet galoperen verhaal...

Ik heb zelf erg weinig ervaring met dravers, maar rijd er af en toe een van een andere eigenaar. Het is een wat ouder paardje (ik schat zo rond de 16) die volgens mij vroeger volledig fout is ingereden. Nadat deze eigenaar hem heeft gekocht heeft hij eigenlijk alleen op het land gestaan en is er niet veel mee gebeurd. Toen ik hem net ging rijden kon hij in de bak alleen stap en een raar 'wiebeltje' (is dit normaal voor dravers??), een soort combinatie tussen draf en galop. Buiten wilde hij alleen maar heel hard draven en was absoluut niet terug te pakken.

Maar na een keer of 3 oefenen in de bak kreeg ik er al een heuse ronde galop uit! Dus wat dat betreft: Ja, volgens mij wordt dravers inderdaad aangeleerd om in eerste instantie te draven, maar het blijkt wel dat ze erg leergierig zijn, zelfs als ze er pas op een latere leeftijd mee beginnen!

Ik heb trouwens een kennis die wel dressuur rijdt met haar draver.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:11

broadway schreef:
Sorry, Wendy, is toch echt de praktijk..... en nee, ik heb niks tegendravers....wel tegen verkeerd trainen in ALLE takken van de paardensport.....
Als de rotte appels eruit zijn , is de kwaliteit van het paard beter gewaarborgd....helaas is dat een vrije wereld......weinig toezicht, teveel
doorstroming, waarom stoppen jullie hier niet wat meer energie in ter bescherming van de draversport ???
Als deze problemen er niet zijn zal er ook niet over gesproken worden, ik vind jullie wel héél passief, wordt actief !!!
In plaats van mij te beschuldigen, terwijl ik me juist inzet om die dravers goed/beter te krijgen waar nog mogelijk......maar ook bij paarden
in andere takken van sport/recreatie/opvoeding en revalidatie.......

Zoals ik al eerder schreef....een goed getrainde draver weet wat stap, draf en galop is......kun je fatsoenlijk schakelen......je moet dus de goeie appels beschermen en de rotte appels verbannen.......

grrrrrrrrrr hier gaan mijn haren van recht opstaan ze probeert hier antwoord te krijgen waarom ze haar paard niet verkocht krijgt we ze zit echt niet op jou stomme theorie te wachten.
daar gaat het in dit topic niet over!!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:15

Mackie schreef:
Nou, in normale tijden kan je er dan wel 2000 euro voor krijgen... nu de markt op z'n gat ligt, is het net wat de gek ervoor geeft, maar ik zou wel proberen 1500 voor hem te krijgen

Oke, ja we hadden hem te koop staan voor 1900, maar veel mensen vonden dat te duur voor een draver.. En aangezien ik opzich niet echt veel verstand heb welk paard hoeveel waard is.. ( van eigen natuurlijk wel, die ken je zelf het beste ) wist ik ook niet echt wat nou een goede prijs was.

1500 is ook echt het minimum wat we er voor willen hebben. Daaronder gaan we zoiezo niet.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:19

ik vind 1500 een mooie prijs voorn zo'n leuke draver veel su6 met verkopen.