BlackDevils schreef:Het is inderdaad meer iets voor de gevorderde beginner.
Het sleetje glijdt super licht en hierdoor heb je dus echt weinig te vertellen, je kunt er geen druk op zetten.
Ook glijd en hobbelt het alle kanten uit waarbij je je balans moet bewaren. Af en toe ging het op één glijder door de bocht maar ik ben er dit jaar nog niet afgevallen.
Om te voorkomen dat ik tegen de achterbenen kom heb ik ze zo'n eind voor de slee gespannen. Om te remmen kun je de hakken in de sneeuw zetten maar ook dit kan weer een extra reactie van de pony oproepen.
Je moet je pony kennen en binnen zijn grenzen blijven. Dit zijn niet de makkelijkste dus voorzichtigheid is wel geboden.
Daar dacht ik ook al aan, slee glijd makkelijk dus je zit zo op zijn kont als hij ineens stopt, daarnaast lijkt me ook niet geheel ondenkbaar dat hij in de strengen gaat staan en in het filmpje zie ik je teugel onder je borsttuig langs zitten, is verkeerd geschoven, krijg je ook niet meer invloed van. Al met al lijkt het me nogal risicovol.
Maar goed, heb het zelf ook weleens gedaan maar dan met een shetter van 80cm en de strengen extra vastgemaakt zodat ze niet zo laag hingen dat de pony erin kon staan.