Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Op een leerpaard kun je best wat leren, het is geen sok en ook geen mak lammetje. Het is een paard waar alle knoppen al opzitten en wat dresuur en springen kan. Het is ook een paard met genoeg karakter en daar leer je ook zeker van. Ik vind dat de makke lammetjes bestemd zijn voor beginners en angstige ruiters. Als eenmaal de basis er een beetje inzit na ong. 2 jaar mag je op een paard met wat meer karakter, en onder goede begeleiding mag dat denk ik zowiezo al.
ook de paarden waarmee ik jarenlang buiten reed waren lang geen doetjes en je leert van elk paard iets, oud of jong. Zoals je bij de mensen verschillende karakters hebt, is dat bij paarden net zo, gelijk welk ras het is.
WendyBZ schreef:Ligt aan het paard en je eigen ambities. Het kan bets goed gaan, als je een makkelijke draver hebt en je zelf bereid bent veel te leren en lessen, maar het kan ook heel verkeerd gaan als de ruiter het paard niet begrijpt en andersom... Helaas gaat het vaker mis dan goed.
Lois28 schreef:play_coy schreef:waarom al die afkeurende reacties? komt jaloers over zeg, ik wist dat er afgunst is in de paardenwereld, maar dit slaat weer eens alles. vriendelijkere reacties, zou ze meer mee kunnen dan dit. dit paard zal wel een lieverd zijn, en ik denk dat ze vast wel begeleiding krijgt, bij ons zijn er genoeg volbloeds weggegaan naar beginnende ruiters, dravers+ volbloeds zijn tenslotte wel onwijs eerlijk. dravers zijn geen moeilijke paarden, ze zijn nog behoorlijk koel in hun hoofd, en heel zachtaardig. De trainer weet echt wel wat hij doet hoor.
Ze vraagt toch om tips, adviezen en meningen? Ik vind dat dit niks met jaloezie en afgunst heeft te maken. Heb zelf een ervaren paard die mij heel veel leert (en ik was echt geen beginner toen ik haar kocht) en ben zeker niet jaloers op mensen die met een jong paard bezig zijn, integendeel zelfs... zou echt niet met ze willen ruilen.