[AR] Niet op het fietspad mennen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Niet op het fietspad mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:52

Maar wat wil je met dat artikel bereiken Tamary?
Ik blijf als bestuurder verplicht om op de gewone rijbaan te rijden. Het maakt niet uit wat voor rijbaan dit is, al is het een 30-zone, ik zal áltijd het overige verkeer hinderen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:08

tamary schreef:
Wat je kan doen als een agent je aanspreekt hierover is dit artikel van de wegenverkeerswet aanhalen:
Artikel 5
Het is eenieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt, of kan worden veroorzaakt, of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Dat is inderdaad slim; maar aan de andere kant kun je dit artikel natuurlijk ook toepassen op het fietspad; bekijk je het vanuit het standpunt van die schreeuwende boswachter, dan zal hij zeggen: 'en daarom mag je dus niet op het fietspad, want je hinderd daar dus het andere verkeer, nl. de fietsers en voetgangers e.d.'....

En inderdaad zoals Sjonniej ook al aangeeft: dat artikel is echt geen uitzondering op de wet die bepaald dat je met je aanspanning of je paard ohz. op de weg moet rijden....

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:52

80 km weg vind ik echt te gevaarlijk ik ga(onder het zadel ) over een wandelroute maar ik ga of helemaal in de berm rijden of precies in het midden(verhoogt zand stukje(de zandweg is zo breed dat er tractors en autos op kunnen zo komen de afdrukken niet in het ''rij'gedeelte maar ik zie vaak zat bij ons karretjes over de zandweg crossen maar ik zou als ik jouw was gaan praten met de boswachter(misschien ligt het bij mij anders ik heb n shet en iedereen die ik tegnkom vraagt hoe die heet en ooh wat vinden ze hem lief):P