Voeren van een draver als rijpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:34

de mijne krijgt 2x per dag 2 kilo, sochtends en savonds.
en kuil.
de mijne is ook snel te dun , haar zou ik nooit dik krijgen, maar maismeel zat ik ook aan te denken
maar zei wordt heel snel van voer super heet zou mais meel ook mijn dravertje heter maken?

groetjes patty

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:57

Twee keer per dag 2 kilo?? Crisis, hoef ik bij die van mij niet te doen... Als je problemen hebt met op gewicht houden zou ik eerder zorgen dat ze onbeperkt kuil of hooi krijgt en niet proberen met biks dikker te krijgen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:22

Inderdaad Wendy, en het is ook nog zo dat paarden die veel krachtvoer krijgen, minder ruwvoer gaan eten. Dus vaak vallen ze van grote hoeveelheden krachtvoer juist zelfs af.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:40

Nina_rex schreef:
Inderdaad Wendy, en het is ook nog zo dat paarden die veel krachtvoer krijgen, minder ruwvoer gaan eten. Dus vaak vallen ze van grote hoeveelheden krachtvoer juist zelfs af.

Dat was idd precies wat ik ook wilde posten!

RUWVOER!
Liefst onbeperkt zelfs! Al dat krachtvoer is niet nodig en werkt bovendien ook helemaal niet! Star staat op een schep muesli na het rijden, verder geen krachtvoer en onbeperkt ruwvoer (hooi dus) en dit gaat echt prima!