Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:41

Ziet er leuk uit, toch wat té gevaarlijk in mijn ogen.. Er kan veel fout gaan, en het paard waar overheen gesprongen wordt kan flink gewond raken. Natuurlijk is dat allemaal je eigen verantwoordelijkheid :)

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:53

helemaal super echt geweldig wat jij met jouw dieren kunt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:37

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 19-02-22 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:11

Wauw,
wat goed! Je paard moet je wel goed vertrouwen, als hij dit doet.
De voltige is inderdaad goed!

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:19

Volgens mij vinden de ruiters het zelf geweldig maar aan de bodytalk van de paarden te zien ???????????
|(

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:52

prachtig dat je dit kan met je paarden!!!
gevaarlijk, tja het hele paarden gebeuren is gevaarlijk, lekker doorgaan ik vind het er allemaal lekker ontspannen uitzien ;)

Balou_k

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:53

@ unicum

Maar hiermee lok je het gevaar nog wat meer uit..
Ongeluk zit in een klein hoekje..

Dubbel gevoel hierbij, tuurlijk je paarden vertrouwen je, maar er kan ALTIJD iets fout gaan 1

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:45

Wow.. Super!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:50

Bonita_Bon schreef:
Ik kan me er enigzins in vinden (kijk, het word weer een vriendelijke discussie). Ik snap waar jullie je zorgen over maken. Maar als je oefent op vaste hindernissen (sgw zie ts haar profiel) zal een paard nooit in een hindernis springen, het grootste ingecalculeerde risico is eigenlijk schampen. Tsja, dat zou zeer kunnen doen... ik snap jullie bezorgdheid, maar als je meerekend dat het paard extra voorzichtig springt over zijn maatje (want dat doen ze absoluut) valt dat nagenoeg weg. De hoogte zal max 70/80 cm zijn en de 'sprong' is overzichtelijk en vrij breed dus makkelijk te springen.... En het is niet zo dat ze het 100 keer achter elkaar doet en het paard dus vermoeid is.
...

Nooit?
Nooit is een groot woord.
En nooit is bestaat niet ooit wel. (is ooit wel een nederlands woord)
Nee je kan niet met 100% zeker heid zeggen dat het volgende keer goed gaat.
Ook als je iets vaak oefend kan het nog fout gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:52

Een foutje is snel gemaakt, gebeurt dat in een normaal parcourse dan heb je paard en ruiter die gewond kunnen raken... Gebeurt dat hier heb je twee paarden en twee mensen die gewond kunnen raken. Echt vertrouwen zou ik het pas vinden als er niet iemand met zijn gewicht op de hals moet gaan liggen... Al zou paardlief willen, dan nog zou hij niet op kunnen staan :+ Dus ook vertrouwen zie ik hierin niet terug.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:56

Steefjes schreef:
helemaal super echt geweldig wat jij met jouw dieren kunt

Mee eens!

YLoveSpooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:06

Ik vind dit ZO knap!
Ik vind het trouwens belachelijk dat sommige mensen zeggen dat dat liggende paard opeens op zal staan. Daarom gaat zij zelf ook niet op dat springende paard zitten en laat haar vriendin bij het liggende paard liggen. Mijn paard is ook een keer met een vriendinnetje van mij over een het hek heen gesprongen, er bleek een wespennest te zitten. Toen ik erop zat gebeurde er niks. Toen mijn vriendinnetje erop zat vluchtte hij pas. Verklaar dat maar eens! Mijn vader is er nog steeds van overtuigd dat hij bij mij niet was gesprongen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:02

Opstaan zal dat paard niet gezien er iemand op zijn hals ligt ;) Dat is dé manier om paarden op de grond te houden :+ Of ze nou willen of niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:03

Ik vraag me af of je soms jaloers bent Pharagirlke, elke keer als iemand iets positiefs zegt, moet jij er keihard met negativiteit tegen in. Er zijn hier nou eenmaal voorstanders en tegenstanders en wij als voorstanders krijgen jullie als tegenstanders niet om, maar jij als tegenstander krijgt ons als voorstander ook echt niet om hoor. Dus je kunt jezelf wel blijven herhalen, maar dat lijkt me vrij zinloos...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:01

joyce2 schreef:
Ik vraag me af of je soms jaloers bent Pharagirlke, elke keer als iemand iets positiefs zegt, moet jij er keihard met negativiteit tegen in. Er zijn hier nou eenmaal voorstanders en tegenstanders en wij als voorstanders krijgen jullie als tegenstanders niet om, maar jij als tegenstander krijgt ons als voorstander ook echt niet om hoor. Dus je kunt jezelf wel blijven herhalen, maar dat lijkt me vrij zinloos...

Ik vraag me af of jij wel leest joyce, zoals je kan zien heb ik nog maar een paar keer gereageerd (3 of 4 keer om precies te zijn) op hoeveel pagina's? Ik zeg niets negatief ik haal feiten naar boven, of wil je soms beweren dat, wat ik zeg, niet klopt?
Bovendien denk ik dat je kwa frequentie van reageren en jezelf herhalen beter even naar jezelf kan kijken :(:) Ik vrees nl dat je èigenlijk weinig recht van spreken hebt ;)

Geef me overigens eens 1 goede reden om hier jaloers op te zijn? :=
Als je met dergelijke argumenten komt moet je ze nl ook wel onderbouwen. :)

Ik wil niemand om krijgen, als iemand dit leuk vind prima, maar geen onzin uit kramen :+ Peerd kan niet opstaan, punt.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 00:41

pharagirlke schreef:
joyce2 schreef:

Ik vraag me af of jij wel leest joyce, zoals je kan zien heb ik nog maar een paar keer gereageerd (3 of 4 keer om precies te zijn) op hoeveel pagina's? Ik zeg niets negatief ik haal feiten naar boven, of wil je soms beweren dat, wat ik zeg, niet klopt?
Bovendien denk ik dat je kwa frequentie van reageren en jezelf herhalen beter even naar jezelf kan kijken :(:) Ik vrees nl dat je èigenlijk weinig recht van spreken hebt ;)

Geef me overigens eens 1 goede reden om hier jaloers op te zijn? :=
Als je met dergelijke argumenten komt moet je ze nl ook wel onderbouwen. :)

Ik wil niemand om krijgen, als iemand dit leuk vind prima, maar geen onzin uit kramen :+ Peerd kan niet opstaan, punt.

Klopt idd niet, ik lig niet op zijn hals :+

als hij wil staat hij op, trouwens in het begin zit ik op mijn uk bij hem en lig ik nog niet tegen hem ;)
Maar zwans gerust verder, ik geniet van het showspel hier :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:45

Sorry maar ik vind dit vrij gevaarlijk :n Zou er zelf nooit voor kiezen zoiets te doen..

Felinexpino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:45

Ik vind het eerlijk gezegt wel heel erg knap en vooral bijzonder al zou ik het zélf niet doen, je paard zou maar verkeerd uitkomen, struikelen of het liggende paard uit schrik staan. #)
Maar ik vind het er wel heel erg knap uitzien, dat doe ik je niet na!
ook derest wat in het filmpje te zien is doe ik niet na. :o

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:49

muiske07 schreef:

_/-\o_ _/-\o_ +:)+ _O- goed zo vooral de humor van bokt blijven zien, en vooral jezelf blijven en lekker doorgaan op de goede weg 8-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:51

muiske07 schreef:
Klopt idd niet, ik lig niet op zijn hals :+

als hij wil staat hij op, trouwens in het begin zit ik op mijn uk bij hem en lig ik nog niet tegen hem ;)

Vooral doen :j Laten we hopen dat je niet zelf een "showspel" creëert met dit soort kunsten.... Ik gun het je iig niet. :)
Ook bij de 1e keer zit je zo dat je sowieso meteen er op kan steunen/leunen moest hij proberen op te staan... ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:58

pharagirlke schreef:
Opstaan zal dat paard niet gezien er iemand op zijn hals ligt ;) Dat is dé manier om paarden op de grond te houden :+ Of ze nou willen of niet.

Ergens heb je gelijk, het is voor een paard wel heel moeilijk om zo op te staan. Maar tegelijk; ze ligt er niet met haar volle gewicht op wat betekend dat hij wel overeind zou kunnen als hij het echt wil, bovendien zie ik het paard ook geen enkele moeite doen.
Eigelijk lijkt het me wel zo veilig om zijn hals wat tegen de grond te houden, als je paard opkijkt (dus 'rechtop' gaat liggen) als het andere paard net wil afzetten krijg je alleen maar ongelukken en dus bange paarden.

Wat ik wil even kwijt wil is dat je als ruiter hierbij extra verantwoordelijkheid hebt tegenover het liggende paard, het paard wat springt mag dat paard niet aanraken anders is het vertrouwen weg, er moet dus een ervaren ruiter op zitten die die de afstand goed passend kan maken.
En jammer genoeg heb ik niet het idee dat dat op deze ruiter van toepassing is, beide keren wordt er niet erg gecontroleerd op de 'hindernis' aan gereden en de tweede keer is de afzet wel erg krap.
Als hij nog iets later afzet schampt hij wel de (zeer gevoelige) onderbuik van het liggende paard, zonde van al het vertrouwen wat je hebt opgebouwd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:01

Ik hoop van harte dat TS slim genoeg is om zo snel als dat dier een teken geeft dat ie wil opstaan zich er op te laten vallen eerlijk gezegd... En ja hoor, ik vind het ook verstandig, maar IMO heeft dat niets met vertrouwen te maken... :) Vertrouwen zou zijn als dat dier gewoon plat bleef liggen zonder dat je er bij moest zitten. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:08

Ja natuurlijk maar het lijkt me niet meer dan normaal dat het paard het de eerste paar keer eng vind als er een ander paard overheen springt. Dat het paard haar wel vertrouwd lijkt me wel duidelijk anders lag hij niet eens, laat staan volledig uitgestrekt.

Daar maak ik me ook geen zorgen om, wel om de ruiter die duidelijk zeer weinig springervaring heeft en daarom vind ik het niet erg verantwoord, het zou toch vreselijk zonde zijn als je dat vertrouwen beschaamd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:10

Da's een kunstje dat je elk paard kan leren eh Anneliesdj.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:14

Maar voor zo'n kunstje moet hij je wel vertrouwen ;)