Zijn er mensen met een hca/of ervaring ermee die mij even kunnen helpen. Mijn sulky was mooi in balans, maar begint nu wat meer te deinen. Ik vermoed dat dit door een verandering in mijn gewicht of bespiering van de pony komt na de winterstop. Als ik lichter ben dan eerst; moet het stoeltje dan iets naar voren of naar achteren geschoven worden? chatgpt geeft steeds wisselende antwoorden haha.
Daarom heb ik al een 16" achter pony's hangen waar de meeste 19" adviseren. 19" gaat echt nooit in evenwicht hangen bij mij en mijn pony's van boven de meter. Kan precies hoor, op de meeste bodems zweeft hij net aan en kan ik net bij de voet steunen.
cinniz123
Geplaatst: 20-02-26 12:57
Ik heb een 19inch HCA gehad met 57kg/1.63m en pony van 97cm en ik moest inderdaad stoel zo vermogelijk naar achter dus gaten in het frame van de stoel bij geboord zodat ik verder naar achter kon. Rekje stond dan bijna tegen het sulky onderstel. Met 16 inch stoel naar achter maar geen gaten bij hoeven boren en rekje stond iets verder weg van het sulky onderstel.
Dus lang verhaal kort stoel inderdaad naar achter. Blijft altijd een geklooi als er iets veranderd in de samenstelling
Bwor
Geplaatst: 08-03-26 14:52
Mocht iemand nog een manier zoeken voor een tasje, ik heb een fietstas gebruikt en het past perfect. Zo kan ik halster, touw, mesje en hoevenkrabber meenemen echt ideaal! Ik heb er aan beide kanten een waardoor die andere leeg is voor eten of water
Zijn er hier misschien mensen die de sulky Pien hebben voor een D-pony/klein paard en zelf lang zijn? Of een ander type sulky voor die maat? Ik wil over enkele maanden misschien op zoek naar een andere sulky, maar ik ben vrij lang en durf eigenlijk niet goed op de gok te kopen. En aangezien ik niet in Nederland woon, kan ik ook niet 'even' langs bij een bedrijf.