[AR] tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:12

Niet allemaal mijn veulie, eentje die gister ingeslapen is Ach gut

Vond het ook wel redelijke, alleeeeen ik heb sinds 2 dagen nieuwe camera, dus binnenkort nog betere foto's. Go jij! Go jij!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:10

Oei, dat is minder.

Jammer dat je de nieuwe camera niet net wat eerder had. Tong uitsteken Wat voor eentje heb je?

En ik heb daarstraks te horen gekregen dat we een wedstrijdje categorie 1 gaan rijden. Go jij! Go jij! Omdat er weinig hackney's in de ereklasse categorie 1 en 2 zijn (je moet je daar speciaal voor selecteren op een selectiewedstrijd, en als je eenmaal cat. 1 en 2 start mag je niet meer 3 en 4, dus zijn er een heleboel die daarvoor bedanken) hebben ze zgn. wildcards in het leven geroepen. De allerbeste hackney's van categorie 3 en 4 worden uitgenodigd voor 1 en 2 te starten. Komt er op neer dat we met Dancing Queen het veld in Rijs gaan betreden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 00:50

Dat is leuk Maaike! Misschien kom ik in Beers mijn camera wel testen. Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 05:58

Jippie!!!! Alleen jammer dat we dan die Zeppo nog bijhebben. Sigaar

Jork_aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:47

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:58

@ Neonlight: Is het concours in Beers vergelijkbaar met Chaam (de rubrieken voor de open Chaamse kampioenschappen niet meegerekend)?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:29

Ja, ook alle rubrieken zijn uitgeschreven, misschien iets minder bezetting omdat mensen op vakantie zijn. Maar wel heel mooi daar, het is op een soort van landsgoed. Mooie boerderij, mooi terrein.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:31

Bedankt! Misschien dat we daar zondag eens gaan kijken.

Hoe is het gisteren gegaan in Chaam? Ik heb wel veel gezien maar helaas zijn niet alle uitslagen blijven hangen. Het geluid was op sommige plekken ook slecht waardoor ik het niet allemaal kon volgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:22

In het kampioenschap damesnummer was ik laatste! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Maar klinkt erger als dat het was. Ten eerste hadden een stuk of 5 zich niet eens geplaatst voor het kampioenschap, dus die ben ik al voorbij. En Zeppo liep nog eens niet slecht. Had wel een rotgevoel voor en tijdens de rubriek. Eerst was er een loting voor binnenkomen, 1 voor 1 dus individueel. Ik was al bang dat Zeppo niet wilde lopen zonder pony voor zich, maar dat viel mee. Die afgang was me bespaard. In de rubriek liep ie als een trein, ongelooflijk eigenlijk. Moest wel als laatste opstellen, maar het was geen afgang doordat de pony niet vooruit wilde. Toen kwam het, stand-show. Weer individueel. Maar hij liep weer! Go jij! Go jij! Achteraf zeiden ze dat ik een na laatste had moeten worden, ook degene die daar stond.
Easter Boy werd 8ste in zijn rubriek, onterecht. Liep als een trein, echt goed. Had zeker bij de 1ste 4 moeten staan. Maar met een tuigpaardenjury bij de hackney's kun je gekke dingen verwachten. Zeppo werd wederom laatste in de competitie, Dancing Queen deed het ook super. 3de in de ereklasse, hele goede prestatie voor een nog jonge pony, net debuterend in die klasse. En ze was echt superbraaf met voorbrengen. Span werd ook laatste (4de klinkt eigenlijk wel beter Haha! ), maar ik was wel tevreden, met name over Dancing Queen, die wederom super braaf was.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:02

Als je zelf tevreden bent, is het allang goed. Tenminste zo denk ik er altijd over. Dancing Queen heb ik zien lopen, deed het inderdaad erg netjes (voor zover ik kan kan beoordelen).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:06

Ja, ze begint het steeds beter te doen. Zeker haar eerste passen als ze vertrekt, krijg ik nog altijd kippenvel van, ze danst dan echt. Maar in de rubriek vind ik haar nog niet vast genoeg lopen, nog wat zoekerig in de beweging. Komt wel, ze is pas 8 en een heel nerveuze pony, het is al een wereld van verschil met vorig jaar. Toen kon ze niet eens stilstaan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:48

Zelf tevreden zijn is het belangrijkste, dat had ik gister ook. Lachen

Als het goed is ben ik zondag vrij en kom ik mee naar Beers. Ja Heb er zin in!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 06:41

Komt Sjef daar ook rijden? Had hem zondag al gezocht, maar geloof dat ik niet in Chaam naar hem moest zoeken. Nagelbijten / Gniffelen Hij stond wel op de startlijst.

aart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:53

Marigold schreef:
hoi,

ik vind tuigpaarden (en de evenementen eromheen dus) echt geweldig, was gister in Grootegast, echt zo mooi! Pling

ik zoek eigenlijk meer info hierover, want zoek ik op startlijsten.nl dan vind ik allerlei diciplines maar niet de tuigpaarden.
terwijl ik dat juist zo mooi vind.

weet iemand een link naar een site met meer info?

en hoe zit het nou eigenlijk, is het alleen bestemd voor tuigpaarden ( bedoel die met knieactie), en hackneys?
of kan je ook meedoen als je een luxe ponytje hebt waarvan je zelf vind dat hij mooi showt?
zijn daar subrubrieken voor soms, of niet?

bedankt alvast voor info Lachen

groetjes loveblacky.

tuigpaarden evenementen zijn in alleen voor tuigpaarden en hackneys en soms friesen niet voor andere paarden en ponys

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:52

Gisteren had ik mijn allereerste tuigpaardwedstrijd in Minderhout. Er waren 8 deelnemers. Ik werd 4de in totaal en 2de bij de fokmerries. Voor mijn eerste keer vind ik dit fantastisch. Ik moest de toppers laten voorgaan, maar enkele ervaren ruiters werden ook achter mij geplaatst.
Sil (v.: Fabricius) liep heel constant en was enorm vooruit. Ik had er mijn handen vol aan (dat moeten we nog zien weg te werken). Stuk of 8 keer in galop gegaan, maar direct teruggenomen. Ze was ook hengstig, dus daar zal ook wel wat van die heetheid te maken mee hebben. Ze kan nog beter, maar ik moet daarvoor nog meer ervaring opdoen (weten wanneer de jury kijkt Haha! ) en meer controle over haar bewegingen krijgen. Pff, wat een tempo dat er gereden wordt! Thuis gaat ze zo vooruit niet Slapen .

Achteraf nog complimenten van een jurylid gekregen en van omstaanders en het baasje van Sil.
Ik denk niet dat er foto's van zijn genomen, of een filmpje. Zeer jammer, ik zou mijn eigen wel eens bezig willen zien.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 12:39

aart schreef:
Marigold schreef:
hoi,

ik vind tuigpaarden (en de evenementen eromheen dus) echt geweldig, was gister in Grootegast, echt zo mooi! Pling

ik zoek eigenlijk meer info hierover, want zoek ik op startlijsten.nl dan vind ik allerlei diciplines maar niet de tuigpaarden.
terwijl ik dat juist zo mooi vind.

weet iemand een link naar een site met meer info?

en hoe zit het nou eigenlijk, is het alleen bestemd voor tuigpaarden ( bedoel die met knieactie), en hackneys?
of kan je ook meedoen als je een luxe ponytje hebt waarvan je zelf vind dat hij mooi showt?
zijn daar subrubrieken voor soms, of niet?

bedankt alvast voor info Lachen

groetjes loveblacky.

tuigpaarden evenementen zijn in alleen voor tuigpaarden en hackneys en soms friesen niet voor andere paarden en ponys

ja weet ik inmiddels, toen ik dit topic begon wist ik er haast nog niks van vandaar een topic, heb inmiddels veel bijgeleerd Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:30

Lunas, daar hebben wij ook nog een keer gereden! Was geloof ik met het EK voor landelijke ruiters.
Lastig he, dat die beesten zo anders zijn dan thuis? Maar dat moet ook wel, vlammen op de wedstrijd! Haha!
Ik ben ook weer net terug van Beers, ging redelijk. Easter Boy had last van de huppelitus, pakte niet lekker aan, mocht wel mee overkampen, werd 6de van de 14. Zeppo wilde weer niet lopen in de competitie, laatste en laatste in de eindstand. Haha! Wel een nieuwe voerschep gevuld met muesli, af en toe kun je nog het beste laatste staan. Tong uitsteken Dancing Queen deed het erg goed, en werd 2de, scheelde maar een haartje met de eerste plek. Zeppo liep in het damesnummer als een trein (nou ja, hij deed het wel goed, maar hij is gewoon niet goed genoeg), we werden 6de van de 8. Tweespan warempel ook niet laatste, 4de van de 6. Zeppo heeft zijn laatste wedstrijd gelopen, Michael gaat weer mee voor het tweespan en het damesnummer. Lovers Binnenkort kijken voor een nieuwe pony voor het tweespan, en Zeppo zal dan vertrekken (die man die er eentje heeft staan wil Zeppo wel hebben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:54

Late reactie, die van Sjef was niet helemaal lekker daarom was ie niet in Chaam.

Hoe heeft ie vandaag gereden? Ben het vergeten te vragen.
Ik was niet in Beers omdat het vannacht half 4 was oid. Was me iets te gezellig. Knipoog

Nette resultaten hoor Maaike! Wel fijn dat Michael weer mee gaat, kan je de oranje rozetten weer binnen slepen. Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:16

Niet in het damesnummer hoor, daarvoor is hij niet meer goed genoeg. Maar hopelijk wel in het span. Haha!

Sjef heeft gereden, in zijn gewone auto naar Beers. Ik heb hem niet gezien maar hoorde dat hij wel gesignaleerd was. Hij heeft niet gereden in de limiet in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:17

Hm..zal morgen hier thuis wel eens vragen waar hij was. Misschien zie ik hem van de week nog. Hij wou heeel graag een super maffe foto van hem samen met Femke zien..dus moet ie die maar komen halen.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:58

Zaterdag was het belgisch kampioenschap BWP tuigpaarden in Oud-Heverlee. Zonnetje kwam erdoor dus een fijne dag voor wedstrijden.
Bij de keuring van fokmerries ouder dan 7 jaar waren we een hele tijd 1ste om dan na 4 toeren rondlopen net toch 2de geplaatst te worden van de 3.

Bij de fokmerries aangespannen waren we 1ste van de 7!!!!! Mijn instructrice reed, ik groomde. Het zal daar wel aanliggen, want bij het damesnummer reed ik en waren we laatst Haha! . 4de van de 4. Maar eigenlijk niet overdreven slecht (ze liep wel te veel op de voorhand), want de hengst, de dagkampioen en één die vorige keer ook voor mij stond waren voor mij. Ik zou het zodus al moeilijk genoeg hebben, mocht ze wel goed hebben gelopen/ik goed hebben gemend Koe .

Volgende keer beter!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:07

Gefeliciteerd met de 1ste plek!!! Jammer dat ze wat op de voorhand liep, maar altijd goed om zelf kritisch te blijven.
Onze wedstrijd ging niet door, die was op maandag al afgelast. Aanstaande zaterdag gaan wij naar friesland, naar Rijs. 2 rubrieken, enkel ereklasse en tweespan. Helaas voor mij geen damesnummer, dat wordt een paar rondjes op het voorterrein rijden, want Michael moet wel eerst gelopen hebben voordat hij in het tweespan gaat, anders is hij veels te overactief. Haha! Wordt een lange dag, ereklasse is rond 11:15 of zo, en het is 3 uur rijden. Tweespan is laat in de middag.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:10

En dit weekend (zondag) heb ik weer wedstrijd gehad. Warm dat het was, maar eigenlijk hoopte ik daarvan wat te profiteren Bloos . Sil staat dan ietsiepietsie minder heet en luistert dan wat beter naar me. In die hoop vertrok ik naar Kontich.

Het was daar allemaal zeer netjes geregeld. We waren met te veel deelnemers zodat er 2 rubrieken werden opgesteld. Eerst de sporttuigpaarden om 15u00 en fokkerijtuigpaarden pas om 16u00. We zaten er wel van half 1 dus dat was braden Vork .
Uiteindelijk was het aan ons, bij het instappen aan het inrijterrein vertrok ze al in achteruit, geen goed begin Koe . Dan opweg naar de ring (een heel eind!), daar wat rustig rondgestapt. Ze was erg braaf. Dan was het aan ons. We liepen binnen in een net drafje, netjes opgesteld. En toen we mochten vertrekken, heb ik eerst achterwaarts een halve springhindernis genomen (oeps Haha! ) eer ze vooruit ging. We stonden even paraplu.Mevrouw wou niet voorwaarts. Maar éénmaal op gang ging ze super!! Niets in mijn handen en ze liep heel regelmatig en met opgeheven hoofd (zonder opzet). Ik verschoot me dan ook een bult: 2de van de 6!! Beter kan gewoon niet, want nummer 1 is niet te kloppen (ieder jaar).

3 Opmerkingen:
- 1 Hindernis stond veel te dicht tegen de rand (1 koets had dubbele platte band hierdoor), het werd nogal smalletjes.
- niet tijdens de wedstrijd zelf met balken sleuren om meer ruimte te creëren! Nu moesten we door een hindernis rijden (balken weggelaten natuurlijk), maar was met momenten niet fijn rijden bij het voorbijsteken!
- en die ene groom moet beter opletten, want Sil had hem bijna opgeschept omdat hij gewoon op het pad liep tijdens de wedstrijd Boos! . Publiek vermaakte zich wel hierdoor Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 00:36

Hoe is Opmeer geweest vandaag?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 06:18

Heb er helaas nog niets van gehoord. Rijs zaterdag was wel leuk. Hoewel ik het kampioenschap enkelspan tuigpaarden een beetje vond tegenvallen. Had spannender kunnen zijn.