Vond het ook wel redelijke, alleeeeen ik heb sinds 2 dagen nieuwe camera, dus binnenkort nog betere foto's.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wat voor eentje heb je?
Omdat er weinig hackney's in de ereklasse categorie 1 en 2 zijn (je moet je daar speciaal voor selecteren op een selectiewedstrijd, en als je eenmaal cat. 1 en 2 start mag je niet meer 3 en 4, dus zijn er een heleboel die daarvoor bedanken) hebben ze zgn. wildcards in het leven geroepen. De allerbeste hackney's van categorie 3 en 4 worden uitgenodigd voor 1 en 2 te starten. Komt er op neer dat we met Dancing Queen het veld in Rijs gaan betreden.
Maar klinkt erger als dat het was. Ten eerste hadden een stuk of 5 zich niet eens geplaatst voor het kampioenschap, dus die ben ik al voorbij. En Zeppo liep nog eens niet slecht. Had wel een rotgevoel voor en tijdens de rubriek. Eerst was er een loting voor binnenkomen, 1 voor 1 dus individueel. Ik was al bang dat Zeppo niet wilde lopen zonder pony voor zich, maar dat viel mee. Die afgang was me bespaard. In de rubriek liep ie als een trein, ongelooflijk eigenlijk. Moest wel als laatste opstellen, maar het was geen afgang doordat de pony niet vooruit wilde. Toen kwam het, stand-show. Weer individueel. Maar hij liep weer!
Achteraf zeiden ze dat ik een na laatste had moeten worden, ook degene die daar stond.
), maar ik was wel tevreden, met name over Dancing Queen, die wederom super braaf was.

Heb er zin in!
Hij stond wel op de startlijst. Marigold schreef:hoi,
ik vind tuigpaarden (en de evenementen eromheen dus) echt geweldig, was gister in Grootegast, echt zo mooi!![]()
ik zoek eigenlijk meer info hierover, want zoek ik op startlijsten.nl dan vind ik allerlei diciplines maar niet de tuigpaarden.
terwijl ik dat juist zo mooi vind.
weet iemand een link naar een site met meer info?
en hoe zit het nou eigenlijk, is het alleen bestemd voor tuigpaarden ( bedoel die met knieactie), en hackneys?
of kan je ook meedoen als je een luxe ponytje hebt waarvan je zelf vind dat hij mooi showt?
zijn daar subrubrieken voor soms, of niet?
bedankt alvast voor info
groetjes loveblacky.
) en meer controle over haar bewegingen krijgen. Pff, wat een tempo dat er gereden wordt! Thuis gaat ze zo vooruit niet
.aart schreef:Marigold schreef:hoi,
ik vind tuigpaarden (en de evenementen eromheen dus) echt geweldig, was gister in Grootegast, echt zo mooi!![]()
ik zoek eigenlijk meer info hierover, want zoek ik op startlijsten.nl dan vind ik allerlei diciplines maar niet de tuigpaarden.
terwijl ik dat juist zo mooi vind.
weet iemand een link naar een site met meer info?
en hoe zit het nou eigenlijk, is het alleen bestemd voor tuigpaarden ( bedoel die met knieactie), en hackneys?
of kan je ook meedoen als je een luxe ponytje hebt waarvan je zelf vind dat hij mooi showt?
zijn daar subrubrieken voor soms, of niet?
bedankt alvast voor info
groetjes loveblacky.
tuigpaarden evenementen zijn in alleen voor tuigpaarden en hackneys en soms friesen niet voor andere paarden en ponys
Wel een nieuwe voerschep gevuld met muesli, af en toe kun je nog het beste laatste staan.
Dancing Queen deed het erg goed, en werd 2de, scheelde maar een haartje met de eerste plek. Zeppo liep in het damesnummer als een trein (nou ja, hij deed het wel goed, maar hij is gewoon niet goed genoeg), we werden 6de van de 8. Tweespan warempel ook niet laatste, 4de van de 6. Zeppo heeft zijn laatste wedstrijd gelopen, Michael gaat weer mee voor het tweespan en het damesnummer.
Binnenkort kijken voor een nieuwe pony voor het tweespan, en Zeppo zal dan vertrekken (die man die er eentje heeft staan wil Zeppo wel hebben). 
. 4de van de 4. Maar eigenlijk niet overdreven slecht (ze liep wel te veel op de voorhand), want de hengst, de dagkampioen en één die vorige keer ook voor mij stond waren voor mij. Ik zou het zodus al moeilijk genoeg hebben, mocht ze wel goed hebben gelopen/ik goed hebben gemend
.
Wordt een lange dag, ereklasse is rond 11:15 of zo, en het is 3 uur rijden. Tweespan is laat in de middag.
. Sil staat dan ietsiepietsie minder heet en luistert dan wat beter naar me. In die hoop vertrok ik naar Kontich.
.
. Dan opweg naar de ring (een heel eind!), daar wat rustig rondgestapt. Ze was erg braaf. Dan was het aan ons. We liepen binnen in een net drafje, netjes opgesteld. En toen we mochten vertrekken, heb ik eerst achterwaarts een halve springhindernis genomen (oeps
) eer ze vooruit ging. We stonden even paraplu.Mevrouw wou niet voorwaarts. Maar éénmaal op gang ging ze super!! Niets in mijn handen en ze liep heel regelmatig en met opgeheven hoofd (zonder opzet). Ik verschoot me dan ook een bult: 2de van de 6!! Beter kan gewoon niet, want nummer 1 is niet te kloppen (ieder jaar).
. Publiek vermaakte zich wel hierdoor
.