AlwaysH schreef:plutolover, ik heb net gepost dat ik inmiddels les heb, haha.
Sorry helemaal over heen gelezen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nature93 schreef:Wat vinden jullie van de oefening om pionnen neer te zetten en bij elke pion een overgang? Stap, draf, halt, achterwaarts..
Nature93 schreef:Vandaag de oefening gedaan met de pionnen. Is nog best lastig die timing haha! Allemaal nog wat slordig. Maar nu ik meer grondwerk heb ik wel echt het gevoel dat het bij elke keer beter gaat! Dit mis ik dus bij het rijden..
Cera_D schreef:Nature93 schreef:Vandaag de oefening gedaan met de pionnen. Is nog best lastig die timing haha! Allemaal nog wat slordig. Maar nu ik meer grondwerk heb ik wel echt het gevoel dat het bij elke keer beter gaat! Dit mis ik dus bij het rijden..
Klinkt goed! Alleen maar fijn toch![]()
Soms helpt het heel erg om een poos puur grondwerk te doen, even op andere punten focussen en de communicatie beter krijgen.
Zo zijn er overigens ook veel grondwerk oefeningen/hulpen om nu te perfectioneren om later ook onder het zadel mee te pakken.
Denk aan het tempo/gang bepalen op stem commando, het halthouden op uitademing, het verplaatsen van de achterhand, het verplaatsen van de schouders, het verlagen van de hals op aanraking, het inparkeren bij het krukje en alles wat je verder nog kan herkennen![]()
Overigens is het ook heel leuk om oefeningen zoals je nu doet met de pionnen ook onder het zadel te doen, belangrijkste daarbij is dat het leuk is want rijden wordt vaak snel veelste serieus
Nature93 schreef:Ik heb nu ineens zoveel motivatie! Ik wil van alles leren. Van dressuur matige oefeningen zoals het wijken, als een perfecte communicatie creëren dmv horsemanship. Vrijheidsdressuur oefeningen, schriktraining. Net als inparkeren etc..
KittyDylan schreef:Dat valt er een beetje buiten
Ik denk dat er voor <€60,- wel een fijne te koop is? Dat is ongeveer het budget. Moet overigens maat Shet zijn, dus helaas beperkte opties.
Voorkeur leer
KittyDylan schreef:Ik had al naar ByBaukje gekeken maar omdat ik Biothane niet ken ben ik huiverig, ik ga liever voor vertrouwd leer. Is het vergelijkbaar? (Vind het ook niet per se mooier overigens....)
Nature93 schreef:Na al het serieuze horsemanshippen afgelopen dagen, vanavond maar wat meer focussen op het vrijheidsdressuur! Ze kan de jambette, wijd staan en wat vastpakken. Kijken of we dit kunnen verbeteren en beginnen met wat nieuws aanleren.
Hoe ziet jullie training/week eruit? Fucussen jullie je op één ding? Of doen jullie ook parelli, vrijheidsdressuur, schriktraining, dressuurmatug grondwerk door elkaar? Dus elke trainings moment wat anders?