kleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:49

Echt super die kleding. Vingers aflikken Vingers aflikken

Dat van tegenwoordig is toch zo saai..al die setjes..yekkie Haha! Dit is veel leuker.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:32

Tja. Met een zadel, rijstok en halsring ben ik aan mijn paard klaar Haha! en je moet wát toch?! Knipoog

Nee, serieus, ik vind het zélf gewoon mooi en dus leuk waarbij het inmiddels hier in de omgeving naast mijn rode hoedje een 'beeldmerk' van me geworden is.
Gisterenavond werd mijn lief er door een standhouder op de dagmarkt over aangesproken en ikzelf vanmorgen bij de graancoöp.

HC

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:34

Ik loop bootvoets en draag geen deken,wie nog meer?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:01

Nou.. ik heb in bed een dekentje op en loop altijd wel met schoenen hoor, want anders heb ik het koud en krijg ik zere voeten. Ook is het in mijn omgeving (universiteit) niet echt geaccepteerd om met bloote voeten rond te struinen ROFL

Gaaf dat je bod geaccepteerd is HC! Wel showen als je de boel compleet hebt he?
Stuk stof vind ik te druk voor op mijn bonte knollie, dat wordt net "te". Heb vandaag mijn bosal binnen gekregen, bruin one-ear hoofdstel, natural rawhide en knalblauwe mecate Cool
Het wordt weer tijd voor zomerkleren, dus lekker in rijbroek en topjes rondstuiteren. Heerlijk Lovers

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:02

Berdien schreef:
Ook is het in mijn omgeving (universiteit) niet echt geaccepteerd om met bloote voeten rond te struinen ROFL

'Het kan verkeren' zoals Bredero zei. Toen ik aan de universiteit studeerde was dat blootvoetse helemaal ín. Ikzelf liep overigens in bontgevoerde WO2 motorlaarzen Haha!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:51

Hebbessssssssss. Twee 'chamois breeches' om onze setjes compleet te maken Pling

Eigenlijk verplichte kleding voor een 17e-18e eeuwse ruiterij uitdossing. Helaas is het vakmanschap vrijwel uitgestorven en in combinatie met het kwaliteitsleer daardoor een haast onbetaalbaar product.

Afbeelding

Geheel 'modern' met gulprits en klittenband onderaan. De knopen zijn voor bretels.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:02

Cowgirl schreef:
Echt super die kleding. Vingers aflikken Vingers aflikken

Dat van tegenwoordig is toch zo saai..al die setjes..yekkie Haha! Dit is veel leuker.

...en een compléét setje (want het is simpel een ánder setje Knipoog ) op ebay

Afbeelding

HC

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:31

Ik vind jouw kleding wel stoer hoor HC, ook hoe je zonder hoofdstel gewoon rond kan hoppen, dat ziet er machtig uit xD Als ik zonder hoofdstel wil hoppen, doe ik dat toch veilig in de bak, dat is wel zo handig vind ik dan Tong uitsteken

Ik draag trouwens gewoon simpel mijn clubtrui, een rijbroek en rijlaarzen. Meestal draag ik daarbij nog een muts, ik heb graag warme oortjes, ook nu nog. Allemaal in blauw, al is dat niet bewust hoor Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:15

Dank je Narya.
Ik weet zeker dat de grootmeesters uit de bloeitijd van dressuur zoals Gaspard de Saunier* mijn buitenhobbelen tóp gevonden zouden hebben. Vooral omdat ik de werkelijke kern van hun dressuur, de wapenoefeningen, ook met een minimumum aan hulpmiddelen dus een maximium aan kunst weerstandsloos verzameld uitvoer.

Het is mijn eígen rijstijl** gebaseerd op mijn eígen methode** doch de kleding is een passende hommage.

Niet geheel onbelangrijk bij dit alles is de opvoeding van mijn zoon die zo op een hem aansprekende manier naar onze normen opgevoed wordt. Zijn favoriete films zijn Zorro (met Alain Delon) en het tweeluik De Drie- en De Vier Musketiers. Als hij later groot is wordt hij de vijfde musketier Haha! maar dan zonder teugels. Dat is fijner voor het paard en híj kan dan met twéé zwaarden of pistolen vechten Vork

Afbeelding

HC

* 'L'art de la cavalerie, ou la maniere de devenir bon ecuyer' en 'Gaspard de les Chevaux'

** zoals alles een werk-in-uitvoering

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:25

Waar wonen jullie eigenlijk ergens? Het klinkt als Spanje of Portugal Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:19

en dan nu de laarzen Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:31

Kwijl
Ik ben dól op dat soort laarzen! Al lijken de bovenste wel een erg klein maatje? of vertekend de foto?
Wel vind ik ze helemaal het einde, ik word hier heel hebberig van Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:33

Berdien schreef:
Kwijl
Ik ben dól op dat soort laarzen! Al lijken de bovenste wel een erg klein maatje? of vertekend de foto?
Wel vind ik ze helemaal het einde, ik word hier heel hebberig van Nagelbijten / Gniffelen

Beide voorbeelden van 38-48 leverbaar.

De 'musketier'laars heeft een aangegespte wreefbescherming welke op zich heel correct is doch een bescherming onder een spoorriem! hoort te zijn en geen versiering aan de laars...

Ik wil eigenlijk 'distressed' naturel leer. Suede is té kwetsbaar helaas, al zouden deze wel helemaal perfect zijn bij de cognac-gouden set.
De onderste zijn in stijl een eeuw te jong Knipoog

De firma Caboot levert op bestelling exact wat ik wil maar tegen een prijs die ik even exact níet wil Haha!

Keuzes, keuzes, keuzes.
Als ik die suede laarzen nu eens in de Harmisol zou zetten..... Knipoog

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:48

Deze

Afbeelding

'horen' er aan, aan de musketierlaarzen. Voor mij uiteraard helemaal goed dat ze er niet aan hoeven voor de correcte kap.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:57

....en bijpassende bretels. Wit, leer en gevlochten zijden knoopstroppen

Afbeelding

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:05

chique sporen! Ja
Tja, die laarzen zullen wel heel duur zijn.. Scheve mond

Bretels Nagelbijten / Gniffelen ik heb het daar niet zo op ROFL ik blij dat ik als dame in een mooie jurk (zonder bretels!) mag rondrijden Haha! (moet de jurk er wel eerst zijn natuurlijk Zij zijn groot en ik is klein! )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:46

Bretels zijn evenwel bij een rijbroek functioneler dan een riem, elastieken band of niets. Met name de achterzijde blijft veel beter zitten met correct afgestelde bretels. Bij de leren breeches is het zelfs een onmisbaar 'accessoire'.
Voor de 'merk-kopers' zijn ook functionele en fraaie bretels van bijvoorbeeld Ralph Lauren, Polo, M&S etc. te koop.

De afgebeelde laarzen zijn, beiden, verrassend gunstig geprijsd. Wat ík wil is, bij Caboot naar specificaties, erg prijzig. Dat is niet hetzelfde Knipoog
Vervelend is dat beide laarzen uit de VS moeten komen en dat is relatief te duur. Ik hou derhalve de duitse markt goed in de gaten.
Hier in Spanje worden HEEL veel laarzen gemaakt, doch alles mode-confectie of 'iberisch'.

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:04

Hmm ik heb gewoon elastische banden bij m'n jodphurbroek, en dat zit prima Ja
Hoe merkerig ook, ik ga niet aan de bretels ROFL Ik heb mijn principes Knipoog (lees: jeugdtrauma toen ik gedwongen werd ermee rond te lopen Zij zijn groot en ik is klein! )

Nee daar heb je gelijk in, daar zit verschil in. Wat doen die bruine laarzen bijvoorbeeld?
Overkomen uit de VS is.. duur. Zeker in vergelijking met de grootte en dus vermoedelijke prijs.

Ach, ik moet toch sparen, en heb al besloten dat als ik niet in het buitenland ga studeren een nieuw boomloos zadel koop. Heb mijne alweer twee jaar, en na anderhalf jaar western vind ik het tijd voor "het echie" Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:55

130 euro.

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:10

Nette prijs Ja
Alleen gaat het over laten komen teveel kosten Nagelbijten / Gniffelen
Het zal bij dromen moeten blijven Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:54

Berdien schreef:
Ach, ik moet toch sparen, en heb al besloten dat als ik niet in het buitenland ga studeren een nieuw boomloos zadel koop. Heb mijne alweer twee jaar, en na anderhalf jaar western vind ik het tijd voor "het echie" Knipoog

Tja...., gelukkig dat het off-topic is en bovendien de zadelproblematiek niet mijn 'probleem' is Haha!

Ondertussen zijn de 'chamois' rijbroeken binnengekomen en dat zijn ronduit DÉ rijbroeken. Wat zit dát lekker zeg. Verrassend licht en een waanzínnig fijn gevoel aan de huid wat echt uniek is zo soepel en huidvriendelijk. Echt ¡WOW!

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:45

OK dan!
Goed dat ze bevallen! Was een eBay koopje toch?
Dus je bent nou bijna helemaal "authentiek echt" ? Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:42

Ja, óók weer ebay Knipoog

Verder niet alleen 'echt', ook verbazend strak eigenlijk.
Ben jong van geest doch bepaald niet van lijf en leden. Bijvorbeeld mijn titanium heup is al ouder dan veel dametjes hier op Bokt Haha!
Ik doe/laat er zat voor en dus komt het niet uit de lucht vallen, maar het blijft een fijn gevoel dat ik als gegoten in een (heren)maat 44 glij Pling

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:17

Italiaans handwerkje....

Afbeelding

Helaas geen ebay Knipoog

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:48

Oef! Dat zijn nog eens laarzen Wow!
Geld, geld! wil de prijs niet eens weten Knipoog

Hoever ben je nou met je outfit, is hij al helemaal compleet, of ben je nog steeds aan het aanvullen, met bijv. laarzen?