kleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:55

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/27/LPS_1.jpg

Bloos! Wat een wáánzinnig mooi boek is dat! Kwijl Zover ben ik nog bij lange na niet met m'n kalligrafie cursus. Haha!
Bij mij op m'n nachtkastje momenteel: "Paarden in de kunst en de literatuur". Daar staan ook een paar prachtige platen/paarden/kostuums in, maar die heb ik zo één twee drie nog niet op internet kunnen vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:27

elanor schreef:
Bloos! Wat een wáánzinnig mooi boek is dat! Kwijl Zover ben ik nog bij lange na niet met m'n kalligrafie cursus. Haha!

Daarom heet het ook een 'monnikenwerk' Ach gut en er is járen over gedaan. De betreffende monnik(en) woonde(n) vrijwel zeker bij Heer Geoffrey in het gezin en heeft (hebben) zichzelf waarschijnlijk op één van de platen afgebeeld.
Het boek was destijds een absurde investering en was zo waarschijnlijk als je kan aannemen een heel bewuste keuze van deze heer om zijn nageslacht (wat overigens nog voorleeft) een plek in de geschiedenis te bezorgen. Ook dát maakt het boek op verschillende punten uniek.

HC

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:46

Ik heb een nieuw paar chaps nodig (ze zijn echt versleten) Go jij! Go jij!
Misschien wat doorsparen voor deze?
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:56

Ik kom nét bij heelgroothandel David Morán vandaan.... M² leer, gespen, wasdraad en meer van dat soort grut halen.
Kon Richelle alleen door een bruut resoluut '¡Néé!' meekrijgen, want daar staan onder meer schier eindeloze rékken vol grote dozen met het hele gamma aan laarzen en 'chaps'. Zeg maar wat je 'nodig' hebt en ik stuur Francisco een mailtje wat het daar kost.

HC

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:33

Ik laat je iets weten Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:22

Vanmorgen weer een rit in feestkleding gereden. Naast een feel-good tussen mijn eigen oren en dus verbetering van rijden, is het één grote reclame voor mijn weerstandsloze manier van rijden.
Ik hoef me bijna geen zorgen te maken over het verkeer anders dan over het veróórzaken van ongelukken door aandacht afleiden Haha!
Van morgen kwam er zelfs iemand na op de weg keren terug om nóg eens langs te komen en te vragen welke eeuw Knipoog
Verder ben ik voor- en bovenal trots op mijn hengst. Het is wel zó ongelóóflijk fijn rijden als hij ontspannen in draf gaat.

De andere paardjes waren hoogst teleurgesteld dus straks na de lunch nog even met Arabella rijden. Denk dat ik Bor te paard naar engelse les ga brengen. Jep, weer in 'strak' pak Pling

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:26

Het belooft hier weer een strálende dag te worden. De paardjes staan al >1 uur vers hooi-stro te knagen en Bor gaat zo naar een vriendje. Én het is zondag.
Kortom, feestpakjes weer aan straks.

Liz, de naaister van mooie spullen heeft een set in bruin brokaat. Jas en broek. Heb gevraagd of ze een strook extra heeft. Maak ik dan kappen vor over de pistoolhouders voor Haha!

Ok, eerst in werksetje kleistof happen nu want er moet fiks gebikt worden zag ik Verdrietig

HC

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:11

Huertecilla schreef:
Ik kom nét bij heelgroothandel David Morán vandaan.... M² leer, gespen, wasdraad en meer van dat soort grut halen.
Kon Richelle alleen door een bruut resoluut '¡Néé!' meekrijgen, want daar staan onder meer schier eindeloze rékken vol grote dozen met het hele gamma aan laarzen en 'chaps'. Zeg maar wat je 'nodig' hebt en ik stuur Francisco een mailtje wat het daar kost.

HC

Eh...mag ik ook iets bestellen...misschien kunnen we de verzendingskosten delen...?
Ik zag zo graag die borstriem bij dat Mc lellanzadeltje, zouden ze dat daar ook hebben?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:32

Zal morgen eens een foto van de Sabanero McClellan in vol ornaat op een paard maken. Uiteindelijk wil ik dat zadel wel gewoon verkopen...
Eerst een rit met Sancha en Capricho. Dat wordt een makkelijk 'zelfvertrouwen'ritje. Idem met Arabella, dus daarna heb ik tijd voor Zomer op het programma en daar is het precies goed voor om die een helemaal op te tuigen Haha!

Oh, de dubbele water'pistool'houder beviel op Capricho (dus het ecuyer-zadel) helemaal goed. Op een ritje van 20 kilometer in maart heb je niet echt een liter water nódig onderweg, hoe mooi het weer ook is, maar het bleef zitten als een huis, ik kan er in galop een fles uitpakken en het staat práchtig. Hij was trouwens helemaal een plaatje. Twee van zijn dames zijn hengstig, waaronder de dame die hij begeleidde dus hij was de hele rit een zeer galante en attente heer.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:17

Over kleding 'gesproken'.... Het vriest hier weer/nog 's nachts. Voor deze week de hele week tot matige vorst verwacht. Overdag echter is het flux 20 graden en dat is in de schaduw. De zon staat al hoger dan die in NL 's zomers komt dus hier in de berglucht écht warm.Nu nog een windje erbij en je weet écht niet meer wáár je je op moet kleden Haha!
De paarden hebben hun lekkers al op en staan verse balen stro-hooi te doorzoeken. Ik ga zo de eerste weer wat afbikken. Om negen uur is net onder nul in de schaduw maar in de zon plof je uit een houthakkersoverhemd tijdens het borstelen.
Kleine ongemakken want het is natuurlijk geweldig om hier te mogen leven maar het geeft aan hoe knap paarden geëvolueerd zijn dat ze hier probleemloos op voorbereid zijn met hun paardenwolletje.

HC

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:09

Huertecilla schreef:
Zal morgen eens een foto van de Sabanero McClellan in vol ornaat op een paard maken. Uiteindelijk wil ik dat zadel wel gewoon verkopen...

HC

Ok, ben nieuwsgierig...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:24

Eerst de kleding voor ik een moderator een reden geef om boos te doen.

Dit net op zomaar een pad weer op huis aan.

Afbeelding

Dit na een uurtje weer thuis, eerst met zadel op....

Afbeelding

...en droog onder het zadel vandaan Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6IOJIFNJ

Dan nu de 'sabanero' op Zomer...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TEYZPPXT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GLW3HT3A
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EJN3PABS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=T4VKEDBN

...en nee, dergelijk harnachement is niet in het programma van David Morán. Wel alle iberische spul, inclusief het 'repujada'.

HC
Laatst bijgewerkt door Djilna op 20-03-07 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel foto's!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:42

Thx voor de foto's, ze zijn heel mooi. Zend je vanavond een Pb-mail zodat ik niet off-topic ga Knipoog
...alleen die lintjes vind ik wat minder, als die tegen Shakeer z'n buik slaan of hem kriebelen...
Kun je een idee geven van wat hij precies heeft van korte chaps?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:31

Shakir schreef:
Kun je een idee geven van wat hij precies heeft van korte chaps?

Zou ik ook willen weten, iets in de aard van hierboven zou ik wel zien zitten Cool
Prachtige foto's HC, Capricho ziet er erg ontspannen uit. Zomertje staat nog helemaal in winterjas, dat moet toch warm zijn rond de middag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:02

Capricho is 'Een Vrije Geest'. Hij doet wat hij wil en als dat is wat ik vraag is dat zíjn keuze. Het is echt zó gaaf om met dat paard door de campo te rijden.
Hij heeft i.t.t. de meiden geen wintervacht. Nooit. Hij heeft daar toch geen tjd vor, voor seizoenen en meer van dat geneuzel Haha! Knipoog

Zomer is zoals je weet een groot wollig veulen van 4. Zal ze door haar absurd kort bouw en haar volgende rol in de groep met haar moeder ook altijd lijken en zijn.
Ik heb vroeger een Azawakh gehad, een extreem korte windhond uit de Sahel en die liep net als zij trouwens in zo'n zelfde moeiteloos zwevende draf.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:42

Even twee fotos van vandaag. De goede kijker ziet twee verschillende 'outfits'. Helaas niet opvallend vanwege het twee keer zwaert. Daar wordt aan gewerkt Haha!

Arabella

Afbeelding

Capricho

Afbeelding

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:47

Van de vader van Harry, een broek van meesterkleermaker Frank Hall.

Afbeelding

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:19

HC wat zie je er geweldig uit zo! Ja Haha! Echt heel gaaf.
Helaas voor mij geen mooie kleren, moet echt sparen voor m'n studie in het buitenland en met al die dierenartsrekeningen van de laatste tijd loopt dat ook niet al te lekker.
Maar als ik het geld had.. dan ging ik helemaal in stijl met mijn muze op stap Ja Lovers

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:45

Berdien schreef:
HC wat zie je er geweldig uit zo! Ja Haha! Echt heel gaaf.
Helaas voor mij geen mooie kleren, moet echt sparen voor m'n studie in het buitenland en met al die dierenartsrekeningen van de laatste tijd loopt dat ook niet al te lekker.
Maar als ik het geld had.. dan ging ik helemaal in stijl met mijn muze op stap Ja Lovers

Géén geld is wel erg weinig en veearts-rekeningen tikken al aan zelfs als er níets aan de hand is. Voor de rest is ebay echt een waanzinnige mogelijkheid om geld uit te sparen.
Ik zit nu op twee rijbroeken te wachten. De (bijna nieuwe) afdankertjes die ik ooit gekregen heb beginnen hier en daar wel erg sleets te worden.

Sterkte,

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:55

Inderdaad, nou was er wel wat aan de hand (zandkoliek en twee weken later maandagziekte). Dat was weer een fijne rekening.
Ebay is een goede! Mocht ik niet naar Ierland/Schotland gaan voor m'n studie, dan zal ik daar eens gaan speuren Ja

Twee gewone rijbroeken of..?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:29

Gelukkig doet je paard het nog. Geld is maar geld dan.

'gewone rijbroeken of...'

óf natuurlijk Haha!

Realistisch gezien echter gaat het ver, vér, VÉR boven mijn budget dus het is duimen. Je weet nooit. Zo ben ik ook aan een 'ecuyer'-zadel gekomen, de rode melton cavalerie-jas en een exemplaar van de 'Caprilli Papers' om wat te noemen.
Aan de ander kant blíjven originele water'pistool'houders 250 euro per stuk dus die heb ik maar zelf gemaakt.

Heb ondertussen ook nog wat anders gevonden om van te dromen. Zou perfect bij de 'óf' rijbroek passen Pling

Afbeelding

Sponsorbijdragen welkom Haha! of een steenrijke en hééééél discrete minnares die paardrijles wil Bloos

Ach, zo had ik ook nooit kúnnen dromen dat ik ooit zo zou rijden als ik nu doe en wie niet droomt.... slaapt ook niet Knipoog

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:06

Berdien schreef:
Ebay is een goede! Mocht ik niet naar Ierland/Schotland gaan voor m'n studie, dan zal ik daar eens gaan speuren Ja

Volgens mij jouw maat

Afbeelding

Startprijs 1,99 Euro.
Zwarte broek met rode zijstreep erbij...... Vingers aflikken

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:24

ROFL geen kleren voor me uit gaan zoeken he HC? ROFL
Maar.. het is wel nice! Ja
Goudkleurige "jas?" is mooi! Heel chique Ja

Ik had het kunnen weten, zag jou ook al niet in de "gewone" rijbroeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:53

Berdien schreef:
Goudkleurige "jas?" is mooi! Heel chique Ja

Ja, is een complete set met een taft vest, kanten shirt en een kanten jacot. Heb een bod gedaan.
Daar dan de 'óf'-broek bij Vingers aflikken .... en hij droomde voort Haha!

Hier nog een smuller voor je

Afbeelding

is een reststuk van 120 x 140 voor 9,95. Kan je een práchtig 'empire' sjabrak van maken. Zo eentje met een punt tot aan de knie van het paard.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:40

Jeetje, het bod is geaccepteerd mits ik bij demos de naam van het kledingatelier aangeef. Spannend hoor!

HC