Natuurlijk bekappen wat vinden jullie daar nou van?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:26

singasong schreef:
Lopen jullie paarden op blote voeten ook goed op steentjes op het asfalt?

Mijn arabier wel, geen punt. Die loopt overal overheen, terwijl ze een hele lage pijngrens heeft (je kunt gerust zeggen dat ze nogal theatraal is aangelegd ;) ). Ze wordt traditioneel bekapt, maar hoeft meestal maar weinig aan gedaan te worden.
Mijn hafje kon dus nog niet eens zonder pijn op het gras stappen zonder ijzers.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:58

Die van mij (kruising New Forest - ?draver? van 22 jaar oud) gaat in alle gangen probleemloos over alle ondergronden.
Alleen komt het niet in me op om in galop over het asfalt te gaan. Vind ik niet echt nodig ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:37

Wat fijn dat er paarden pijnloos over asfalt kunnen incl. steentjes!

Die van mij gaat prima op harde ondergrond, zolang er maar geen steentjes zijn want dan kreupelt hij heel erg. Grind is geen probleem.
Nou heeft die van mij geen holle hoeven (zool), ik denk namelijk dat dat het hele probleem is!

timokyana

Re: Natuurlijk bekappen wat vinden jullie daar nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:22

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:40

singasong schreef:
Lopen jullie paarden op blote voeten ook goed op steentjes op het asfalt?

Ja. Wil je weten hoe het gemiddelde Portugese landschap eruit ziet? Het zijn alleen maar keien...
De wegen worden met een grote bulldozer gemaakt... veelal worden de steentjes (wat in feite gebakken leembrokjes zijn) dan vergruizeld door het verkeer. Maar stenen liggen er altijd... ook op de eventuele asfaltwegen.

GaelleS

Re: Natuurlijk bekappen wat vinden jullie daar nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:08

@Singasong: de mijne gaat ook goed over asfalt en kiezels, ze heeft wel een tijdje een zoolkneuzing gehad (denk ik) linksvoor, toen mankte ze zo af en toe wel is over kiezels, maar alleen als ze die voet 'misplaatste en er een dikkere/scherpere steen op duwde. Draven erover gaat zonder problemen. Galopperen geen idee, kheb er nog niet op gezeten dus de wandelingskes gebeuren aan de hand, en daarvoor loop ik nie snel genoeg :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 00:28

timokyana schreef:
aan de bekappers hier, zouden jullie eens naar mijn foto's willen kijken en jullie mening geven.

[BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II

Ik zit meer te denken aan de manier waarop de smid de benen heeft vastgehouden tijdens het bekappen? Misschien was de doorbloeding het daar niet zo mee eens?
Twee paarden tegelijk dikke benen...vreemd. Of heeft er misschien toch iets in het hooi gezeten ofzo?
Ik ben geen expert maar ik kan zo 1 2 3 niet wat spectaculairs aan die hoeven vinden waaraan ik die dikke benen kan wijten maar ik kan er natuurlijk naast zitten??