Pipodipo schreef:Het 24/7 buiten staan wordt vaak gepropageerd door mensen die geen geld of zin hebben om een fatsoenlijk stalmanagement uit te voeren. Goed stalmanagement is dat een paard krijgt wat die nodig heeft aan daglicht, frisse lucht, voeding, voetverzorging en beweging. Als een van deze elementen niet juist is, wordt het paard ziek, krijgt luis of een akelige huidaandoening en vaak ook beengebreken. Een pruttig landje is nu eenmaal veel goedkoper dan een goede stal en als je niet te vaak heen gaat dan zie je ook niet dat je paard staat te verkommeren in de modder en de regen. Goed stalmanagement is de sleutel tot een gezond paard.
Over 20 jaar is onze sport weer een elitesport geworden en kunnen paarden alleen nog gehouden worden door mensen die over voldoende middelen beschikken om het te bekostigen. Geen gehobby meer op de vierkante meter in een hoekje van een industrieterreintje.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik ben er zelf heel erg voor om paarden in een weitje te laten zetten maar dat ze wel zelf kunnen bewegen wanneer het paard dat wil. Ik denk zelf dat je wel wat moet doen dus zorgen dat niet de hele weide openstaat en dat de paarden wel droog kunnen staan/ niet in de modder staan. ook bijvoeren in de winter als dat nodig is. maar verder zou het prima zijn om een paard in een wei te laten staan.