[AR] Ervaringen tweewieler cavalier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: Ervaringen tweewieler cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:20

Tussen een bokussen en een bokkussen/stoel zit nogal een verschilt. Ik heb zowel een 2 wieler (diverse) als marathon wagens gehad en echt het is een wereld van verschil. Kom maar testen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:28

Ik heb zaterdag weer fijn met deze 2wieler gereden. Kan alleen nog steeds niet met m'n pootjes goed bij de grond op deze verhoogde wagen :+.
Afbeelding
Zelf zou ik hem dus lager willen zien en het liefst met grotere wielen (omdat ik dat mooier vind).

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:27

Ik vind het met bokkussen vele malen beter zitten, ben in ieder geval wel blij dat ik die er nu bij heb!
Maar mijn vierwieler kan idd niet tegen mijn tweewieler op qua comfort :D

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:15

mmmmmmm dan toch maar houden misschien. Ik had meer zoiets van.....we gaan toch altijd maar met twee man weg. Dan is het misschien net zo handig een tweewieler. Zit het dan hobbeliger of iets ?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:26

Ik heb vandaag voor de 3de keer een grote shet voor mijn sulky gehad. En ik moet zeggen... toch iets fijner mennen hihi. Hij staat al een jaar bij ons op stal en heeft al een paar keer eerder voor de sulky gestaan.

Even ter vergelijking. Ronnie is 79 cm en Teun is .. 115? Zoiets denk ik.

Afbeelding

Vandaag ervoor
Afbeelding

Afbeelding

Toont echt totaal anders dan dat ronnie ervoor staat.

Afbeelding

hahaha :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:34

Dennis schreef:
Ik heb zaterdag weer fijn met deze 2wieler gereden. Kan alleen nog steeds niet met m'n pootjes goed bij de grond op deze verhoogde wagen :+.
http://i49.tinypic.com/w9fvnt.jpg
Zelf zou ik hem dus lager willen zien en het liefst met grotere wielen (omdat ik dat mooier vind).

Hahaha :D Ja maar jij bent ook wel heel klein :). Als ik op me bokkussen zit kom ik er ook net niet bij, maar zit toch liever met me voeten zoals jij ze heb op de foto :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:54

Met die van 1,15 staat wel mooi. Als je slag grotere wielen zou helemaal perfect. :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:24

LS_fotos schreef:
Met die van 1,15 staat wel mooi. Als je slag grotere wielen zou helemaal perfect. :D

Ja voor het mooie wel he, alleen ik heb die niet echt nodig. Rij alleen over de baan / bak of buiten op de weg.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:45

Ik zit helemaal gestrekt op de foto zonder druk op mijn voeten en kan ook de leuning net niet aanraken.
Ach, voor de paar keer dat ik met deze wagen rij is dat prima te overzien.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:57

Dennis: Maar dat bankje staat ook extra hoog van die sulky toch? Mijn bankje staat al een stuk lager zo van de foto te zien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:23

Ja, is mijn tweewieler :) ben 30cm langer als Cis :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:08

Ik twijfel nog steeds ernstig wat ik wil en doe want de wagens vind ik absoluut niet mooi vind sommige een beetje hoekig afgewerkt zou het mooier vinden als het rond was afgewerkt.
Maar ik wil er een lichtere wagen bij om te trainen tijdens de lessen op stal in de bak en omdat het dan makkelijker is om op wedstrijd te gaan gezien je de wagen en de pony dan in 1 trailer kwijt kan en ik dat met mijn marathon wagen niet kan.

Vind de kleuren zoals Evelli hèm heeft wel het mooiste van wat ik ben tegen gekomen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:50

Ik heb contact gezocht met de heer Maurik en vind hem niet bepaald vriendelijk... :\
Je wilt verkopen of je wilt het niet, maar wij gaan voor iets anders.
Was in overweging er een te bestellen, maar ik ga toch voor iets anders die zijn geld meer waart is. :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:11

LS_fotos schreef:
Ik heb contact gezocht met de heer Maurik en vind hem niet bepaald vriendelijk... :\
Je wilt verkopen of je wilt het niet, maar wij gaan voor iets anders.
Was in overweging er een te bestellen, maar ik ga toch voor iets anders die zijn geld meer waart is. :)

Je wilt wel weer een 2 wieler?

Ik vind maurits wel heel aardig. Belde hem van de week nog over hoe ik me sulky moest verstellen want ik stond met gereedschap dat natuurlijk weer eens niet pastte. Hij nam gelijk op en vertelde me hoe het wel moest :D Ik weer blij hihi

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:26

Fijn dat jij er wel blij mee bent!!

Waarom wil jij er een HCA bij ?

Ik heb een tweewieler besteld bij KRAAY! Top service, en staat altijd garant als er problemen zijn. Mooi sierlijk afgewerkt. Begin feb is die klaar. Ben benieuwd. :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:19

Oh wat leuk! Wat zijn dat voor sulkys dan? Heb je daar een foto van ? :D

Ik ga over 2 weken de HCA van ciska (Dennis op bokt) uitproberen en dan wil ik kijken of Ronnie daar makkelijker mee loopt. Hij is zo klein en me cavalier is in het zand nog best zwaar. Op de weg is die top en met Teun ervoor ook. Dus nu even kijken of een hca wat is voor hem :D. En als dat bevalt wil ik die erbij :).

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:36

Ronnie25 schreef:
Oh wat leuk! Wat zijn dat voor sulkys dan? Heb je daar een foto van ? :D

Ik ga over 2 weken de HCA van ciska (Dennis op bokt) uitproberen en dan wil ik kijken of Ronnie daar makkelijker mee loopt. Hij is zo klein en me cavalier is in het zand nog best zwaar. Op de weg is die top en met Teun ervoor ook. Dus nu even kijken of een hca wat is voor hem :D. En als dat bevalt wil ik die erbij :).

hey, zag je advertentie op marktplaats. ga je hem toch maar verkopen?
Nu toch maar een HCA?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:41

Neeee, je zet 'm net een maand of twee te vroeg te koop. := Heb er nu écht nog even geen geld voor hihi.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:13

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:59

LS_fotos schreef:
Ronnie, jij wilt snel van je sulky af! Waarom doe je hem weg ??

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Eigenlijk wil ik er niet perse vanaf. Maar wil zo graag een HCA, en ik wilde deze eerst graag houden. Maar ik bedacht me dat deze dan waarschijnlijk alleen maar stil staat of ik gebruik hem alleen bij die andere pony. En dat is ook wel een beetje zonde. Ben er wel super blij mee, maar vind ronnie er net te klein voor. Sinds ik die HCA van Dennis heb getest heb ik gemerkt dat die beter is voor ronnie.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:01

Patricia_86: Yep :P , maar alleen als er iemand echt interesse voor heeft en voor 400 bijv gaat hij ook niet weg. Dus denk dat ik hem voorlopig nog wel heb :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:36

Ronnie25 schreef:
Patricia_86: Yep :P , maar alleen als er iemand echt interesse voor heeft en voor 400 bijv gaat hij ook niet weg. Dus denk dat ik hem voorlopig nog wel heb :)

nou denk dat hij snel weg is. Meerdere wilde mijne al overkopen. :P
Kreeg paar keer een PBtje of ik hem niet wegdeed.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:03

Afgelopen week voor het eerst een vaardigheidparcours gereden met de sulky, we gingen echt flink hard en de sulky is echt super stabiel! Heel fijn! We hadden ook geen balletjes :D
Dat was met deze combi (mijn kleinste paardje die ik voor de sulky rij):

Afbeelding

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:32

Even een vraagje, waarmee pompen jullie de luchtvering op?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:20

Met een fietspomp, waar je ook autobanden mee kan oppompen
je moet ze wel vaak controleren. ik pomp ze 1 x per week op. soms is de 1 wat meer leeggelopen dan de andere