Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jesito schreef:Is dat zo?
Je hebt nog steeds te maken met andere weggebruikers waarvan je niet weet in welke staat zij achter het stuur zitten.
boeli schreef:jesito schreef:Is dat zo?
Je hebt nog steeds te maken met andere weggebruikers waarvan je niet weet in welke staat zij achter het stuur zitten.
ja oke dat is zo.. maar paarden zijn schrik dieren en je weet nooit wat ze gaan doen..
dus loop je meer risico als je een paard bij je hebt dan dat je alleen loopt of fietst..
en een paard voor de kar heb je minder onder controle als er iets gebeurd als onder het zadel...
Napie schreef:Ik had vandeweek de boel even op de kletter van een rammelende vrachtwagen. Wat kan mijn groom dan doen? Uiteidelijk zal ik het moeten oplossen. Het enigste wat een groom dan kan doen is zorgen dat de kar op zijn wielen blijft in een bocht of helpen als het echt misgaat.
Dineoh schreef:Ik heb gisteren ervaren.
Ben een ervaren menner men altijd, Gisteren voor eerste keer me tinker voor de kar gehad.
Ervaren tinker die kan voor de kar schrikt nergens van verkeersmak en alles.
We zaten met z`n drieen op de kar en ja natuurlijk schrikt hij een keer:S.
En op hol er vandoor niet meer aan te beginnen natuurlijk. Het gaat zo`n kracht monster. Jammer genoeg voor ons nam hij een lantarenpaal mee. ( paard heeft niks ik zit hier nu thuis met hersenschudding ect:S) Dus als een paard gaat gaat hij echt en geen mogelijkheid om hem stil te zetten.
De rest kwam er gelukkig goed vanaf.
cherish schreef:ik zou het wel willen maar ze is net beleerd dus het inspannen is al niet zo handig in me eentje.
misschien later wel, maar vind het ook wel leuker met iemand erbij.
sander_lotte schreef:Door het paard gewoon vast te zetten en dan zelf de kar er achter te trekken misschien...?Het optuigen lukt wel perfect, maar het werkelijk voor de koets zetten is nog wat moeilijker. Dan hou ik de burry omhoog en laat ik iemand anders hem voor de koets zetten, zodat ik dan de burry omlaag kan doen en Romeo kan vastmaken aan de koets.