Ik ben Thijs, ben geboren op 28 januari 1998. Ik zit in de 2e van Mavo/Vmbo-tl.
Ik heb ongeveer 4 jaar paardgereden, maar toen ben ik gestopt omdat ik 't te druk had mee Pippa en ik wou gaan mennen. Ik men nou elke week 'n keer met mijn oom en nog iemand en straks wil ik met Pippa wedstrijden gaan rijden.
Ik heb ook een hond genaamd Luna, daarmee ga ik vaakmee naar de bossen en gaat ze ook vaak mee naar Pippa. Ook kan ze een paar kunsten van vrijheidsdressuur.
Ik heb 1 eigen pony genaamd Brandina, maar ik noem d'r Pippa. Pippa is geboren op 01-06-2010. Pippa gaat later voor de kar beleerd worden. Nu fiets ik nog veel met d'r en doe ik vrijheidsdressuur.
Verder staat 't paard van mijn oom ook bij Pippa, Ik help elke dag m'n nichtjes mee en mag mira eigelijk als verzorgpony beschouwen. We rijden nu op mira, en straks zal ze waarschijnlijk ook voor de kar komen.
Een jongen, dat is zeldzaam Welkom, en leuke pony's heb je!
Heb de afgelopen week niet veel aan vd kunnen doen maar heb morgen springles dus dan gaat het er ook niet van komen. Dat zal wel volgend weekend worden dat ik weer verder kan met de spagaat
Welkom Thijs! Leuke beestjes heb je. Is Pippa een welsh(kruising)?
@ Marlinde: leuk zo'n beestje met conditie. Die kun je in ieder geval niet snel te moe maken
Klinkt allemaal goed Mira!
Ik zeg enkel:
En dat ie het toch maar niks vond Hij bleef wel staan maar keek me de hele tijd aan van "baasje, moet dat? Help?" .. En toen ik het zeil er weer afdeed moest hij even pauzeren, hij liep toen gewoon weg van mij, het werd 'm even wat veel denk ik Heb hem toen even laten doen, hij wilde gaan rollen, maar dan toch maar weer niet en toen ineens .... Hij heeft me daar een showtje weggegeven Hoezo oude, kreupele pony ... Na het showtje kraakte hij wel heel erg Hij is toch oud
Hij heeft vandaag ook zijn eerste VD-kunstje geleerd, het schudden. Ging eigenlijk heel snel goed vond ik. Laatste keer kon ik het al vanop een afstand vragen, gewoon vinger op hoogte bewegen en "schud" zeggen en hij ging schudden Heb ook een poging gedaan tot flemen maar daar moet ik nog eens goed over nadenken. Heb hem nog nooit zien flemen en dat wat bij [***] werkte werkt bij hem niet dus dat is nog moeilijk
[***] mocht vandaag ook weer, ik heb vanalles geprobeerd maar het enige wat hij wilde was de dingen waar actie bij kwam kijken, de rest vindt hij op dit moment helemaal niks meer aan, hij wil rennen Ik kan niet zeggen dat ik het beest echt goed begrijp .. vroeger wilde hij nooit niks, en nu wil hij alleen maar rennen en gek doen
Mira283
Geplaatst: 06-05-12 19:44
Heb Miggs ook een poging tot schudden geprobeerd... Deed het ene keer goed en daarna stond ie te kijken zovan 'baas je wijst met een zweep naar mijn oor?!' 'Vind ik niet leuk en dan loopt ie doodleuk weg' Tsja je moet wat...
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 06-05-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou halloo daar, ben ik ook weer even Heb wat leuke foto's zo, moet ze nog even op mn laptop zetten Daiske heeft een wondje bij de singelplek, dus dat wordt 2 weekjes lekker zonder zadel/longeren/vd/naast de fiets/wandelen Vandaag voor het eerst gefietst met Daiske, in het begin was ze vrij druk maar daarna was ze erg braaf. Vooral lekker veel gedraafd om conditie op te bouwen, en lange rechte stukken lekker hard in galop Daarna lekker gewandeld en slobber gemaakt voor dr En nog even zonder zadel gesprongen, ongeveer 40 cm denk ik, en nog even vrij laten springen, ongeveer 80 cm
Sabine, leuk zeg ik ga Xander ook shake aanleren, flemen liever niet ik vind dat vervelend als ze uit uit zichzelf gaan doen.. Ja een pony met conditie is leuk jah, behalve als je hem moe wil krijgen.. (lukt niet)
hij had nog nooit voor de kar gestaan, toen gingen we een buitenrit doen.. hadden we niet de tijd in de gaten gehouden.. oeps 4 uur later en hij was NIET moe.
Hij heeft weer meer gras gekregen sinds gisteravond dus ik merk direct dat hij weer stijf word.
dus vandaag 2x beweging gegeven en morgen weer, dinsdag dan 1x en woensdag ook 1x. anders is hij zo weer HB.
Daiske kan ook shake En flehmen, maar dat doet ze bijna niet uit zichzelf (tenzij ze bedeld )
Dais heeft wel een slechte conditie, maar het wordt steeds beter. Voorheen was het na 20 minuutjes al helemaal bezweet (zo: http://i48.tinypic.com/znrgus.jpg of vaak nog wel erger.) Maar moe te krijgen is ze absoluut niet ! En dat voor een 23 jarige he