[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:13

Sabine, dat snap ik heel goed :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:15

[***] schreef:
Robin_Rikkie schreef:
Sabine, wat is er met boke? is hij nog steeds beetje kreupel?

:j ;(

Als hij rechtsom moet draven dan gaat hij kreupelen, hoe kleiner de cirkel hoe erger. Linksom & rechtdoor is er niks aan de hand. DA zei dat het vanuit de buitenschouder komt en dat kan ook kloppen want ik ben er eens op gaan letten en hij kraakt ergens, en volgens mij kraakt hij vanuit de schoft/linkerschouder (als ik links langs hem liep leek het op oorhoogte te zijn, was echt heel duidelijk te horen). Dus ik vermoed zijn linkerschouder, maar weet nu niet goed wat ik daarmee moet ... Ik durf hem nu niet goed meer te laten lopen, terwijl hij er zelf geen last van lijkt te hebben (hij gaat gewoon door, terwijl hij rustig kan stoppen aangezien hij los loopt, maar ik had zelfs moeite om hem terug naar stap te krijgen). Dus ja .. wat doe je daarmee hé? DA eens echt laten komen .. maar waarschijnlijk kan je het probleem alleen zien door foto's .. en dat is dan weer een serieuze stap verder, voor een 19-jarige waar je toch geen grote plannen mee hebt ... Maar nu durf ik dus eigenlijk niks met hem te doen :')

Jolijneniris schreef:
Ze wou niet vooruit :') maar ik ga het eerdaags nog een x doen :j
Uum waar heb ik ze besteld xd idk :P maar gelukkig heb nog niet betaald :), moet aan de deur :j

Leuk :+ Kent ze de stemcommando's wel gewoon? En reageert ze dan niet (zij het aarzelend)?
Bij de beide mannen van mij ging het eigenlijk meteen prima, tot mijn verbazing, dat wel :+

Stem commandos bij langelijnen ? :P
Of gwn de kom enz commandos :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:17

Ja, stemcommando's .. je weet wel .. stap, draf, ho ... dat soort dingen :+

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:19

oo ja die kan ze wel :P

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:21

Ik ga zo naar jolijn vd doen :wave:

En mss ff vrijspringen :)

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:22

Sabine, Longeren gaat super goed! Hij netjes op stem (Was die dus niet, aardig geoefend dus!) Hij vind niks erg ik ben dr gisteren voor de grap in draf op gesprongen (iemand hield de longeerlijn vast!) Hij vond het niet erg... Dr afspringen ook niet, van zijn kont afglijden vind die ook niet eng.. Hij vind eigenlijk alles wel best =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:24

Dan van daaruit werken .. Gewoon het commando voor stap geven en haar laten denken, meestal zetten ze dan wel een aarzelend stapje en op dat moment heel erg belonen met je stem en dan kan je zo verder werken. Werk je ook tijdens je grondwerk met een leadrope of lang touw ofzo? Anders kan je schuin naast haar staan om te beginnen en met je touw zwaaien naar haar achterhand ter ondersteuning (en van het moment dat ze een stapje zet natuurlijk meteen stoppen en belonen). Een combinatie van die dingen werkte bij mijn 2 mannen, dus dan moet dat bij elk paard lukken :Y)

Kent ze trouwens ook de dubbele longe? Indien niet, kan ze gewoon longeren?
Je kan ook van daaruit beginnen. Dus ofwel eerst eens dubbele longe of als ze dat al kent zo beginnen en dan zelf je positie verplaatsen terwijl ze loopt, zodat je in de juiste positie terecht komt. Als je ziet dat ze gaat twijfelen of het niet meer weet dan ga je terug naar de oorspronkelijke positie. Dat wil ook nog wel eens helpen, als ze éénmaal aan de gang zijn je verplaatsen in plaats van ze meteen in gang proberen te krijgen ;)

@ macholoverr : dan zal de dubbele longe ook wel lukken. Zou wel voor de zekerheid eerst de buitenste longe over de rug laten lopen (dus niet meteen langs de achterhand), doe ik zelf altijd wel zodat ze kunnen wennen aan "druk" van beide kanten zonder dat er ook nog vanalles aan hun kont gebeurd. En als dat goed gaat in alle gangen en beide richtingen kan je de longe eens achter de kont laten vallen en dan gewoon verder doen (ik doe dat dus tijdens het werken, meer zo van "oeps, wat gebeurd er nu", mijn pony's keken er niet eens naar :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:31

Ik ga het proberen Sabine!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:42

Maar tamara, je had apollo toch juist gekocht voor het rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:45

Marlinde, Ook ja omdat ik te groot ben voor [***] maar er zijn heel veel dingen die je kan doen toch met een groter paard toch? Ik wil dus ook uit eindelijk bitloos met hem gaan rijden als het even kan... Maarja geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen haha =)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:45

Marlinde, dacht ik ook.. maarja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:48

Er bestaat meer in het leven dan rijden alleen natuurlijk, daarom dat wij hier met z'n allen zitten :Y) ;)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:49

Sabine, dat is waar hoor ;)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:35

ik rij ook op jolijn maar ik doe ook vanalles naast :)

Net jolijn goed getraint, ze wou eerst niet dr rug buigen bij klassieke buiging maar op het einde deed ze 2 geweldige buigingen, ff x compliment gevraagd, en ik dacht dat ik wel ff nodig had voor spaanse pas maar ze deed het in 1 x die supermooie passen achter elkaar <3 normaal als ze meer passen doet zijn het stampers en nu echt geweldig mooie <3 , nog ff laag sprongetje gedaan en kleine kunstjes & toen dr weer weggezet en yara ff geknuffeld :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:32

Supergaaf zeg!!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:42

Jaa hihi, Ik zou zo weer gaan trainen maar klassieke buiging en compliment wil ik niet teveel doen..

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:07

Zou ik me mogen melden of is het al vol? :D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:24

Jolijn is erg leergierig volgens mij! Maar erg fijn dat ze het netjes dee

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:28

Jahoor thijs!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:55

Nouja, ik had me zelf beloofd geen filmpjes te maken deze week , maar ik kom weer liedje tegen dus ben net beelden gaan maken :j

vanaaf is die sws klaar :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:57

Jahoor je mag je melden thijs :j

Tamara: ja vaak wel maar ze heeft ook zo nu en dan geen zin en dan doet ze gewoon NIETS . :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:57

Coel!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:00

Haai Thijs :D
Jolijn, fijn dat het zo goed ging en dat je nieuwe beelden hebt :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:41

Pippin krijgt de jambette door! Heb het met het halstertouw geprobeerd en op het hoogste moment klikken en toen het op zweep commando gedaan. Hij doet heel netjes zijn beentje een stukje omhoog. Met Amigo in het tuig bezig geweest en hij draaft nu ook in het tuig :D. Nu ook met druk bezig geweest hij vond het eerst raar maar na een tijdje had ie zoiets als dit het is :P. (Ik heb geen conditie na een rondje was ik bekaf)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:44

Haha, Xander heeft pas een conditie :wow:
van 3 tot 6 continu draven/galop en dan nog niet moe >;)

we gingen naar een bak toe, ik op de fiets en ruitertje er op en dan de hele tijd in draf en toen daar in de bak hebben ze gereden en gesprongen.. en toen heeft hij even 15 / 20 min daar in de paddock gestaan en toen weer in draf naar huis! en hij ging HARD :wow:

en dan ook bijna niet bezweet hé :=