hoe slecht is krachtvoer nu feitelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Re: hoe slecht is krachtvoer nu feitelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:43

ik zou persoonlijk niet echt iets aannemen van de mensen van subli of welk merk dan ook, ze willen verkopen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 07:04

Orchid schreef:
Wanneer heb je dat gevraagd dan? Want het is echt nog maar heel kort in het assortiment. Ik zou het gewoon nog een keertje proberen Haha!

Al een flinke tijd geleden. Er was toen een topic over. Ik denk zelfs vorig jaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 07:41

diesel_ schreef:
ik zou persoonlijk niet echt iets aannemen van de mensen van subli of welk merk dan ook, ze willen verkopen!!

Als je de juiste vragen stelt, krijg je ook de gewenste antwoorden. Kwestie van weten wat je wilt. Die voerboeren weten heus wel waar ze over praten, maar als je de verkeerde vragen stelt, krijg je ook niet de antwoorden die je wilt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:17

Ze adviezeren natuurlijk altijd hun eigen product, maar ze kunnen toch wel veel aangeven over welke soort en waarom. Je moet dan alleen nog kiezen welk merk het gaat worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:19

Mijn ervaring is dat ze ook te hoog zitten met de kg's
Je verot er bijna de hele stal van Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:26

Die Subli meneer adviseerde mij 1 kilo ponybrok en een half kilo energiekernmix per dag.

Die energiekern mix vind ik wel wat. Daar zit heel veel olie in, wat een endurance paard nodig heeft

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:33

De hoeveelheid die je voert ben je zelf bij. Meestal is inderdaad het advies voor de soort voer wel goed, maar de hoeveelheid is een ander verhaal. Knipoog
Gewoon beginnen met een kwart schep (= ruim minder dan een kwart kilo) of zoiets en kijken wat er gebeurt. De ponybrok van Subli is, als ik het goed begrepen heb, vooral voor de vitamines en mineralen, niet voor de energie. Het is min of meer vergelijkbaar met de pavo koeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:34

runningkawa schreef:
Mijn ervaring is dat ze ook te hoog zitten met de kg's
Je verot er bijna de hele stal van Haha!

Haha! Haha!
Maar er bestaat nog altijd zoiets als eigen inzicht. Je weet wel, dat oog van die meester en zo.
Dat het aantal meesters in rap tempo minder wordt ontslaat een eigenaar NOOIT van de morele verplichting zich te verdiepen in waar ie mee bezig is! dat dat met veel vallen en opstaan gepaard gaat is niet erg, maar heilige waarheden bestaan niet, ook hier niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:36

haha
Dat was voert bedoeld Haha!

Idd, dit oog voert vaak wat minder.
Anders stuiterd het allemaal net wat te hard Lachen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:02

diesel_ schreef:

Ik kreeg van Subli ook een heel normaal advies. Ik kreeg eerst al complimenten voor ons goede ruwvoer omdat mijn paard op zo een minimale krachtvoergift staat. Daar hebben ze verder niets aan veranderd. Vervolgens opperde hij het idee om hun vitamine- en mineralenmix te gaan voeren i.v.m. de electrolyten die daar in zitten. Tijdens de trainingen en de wedstrijden zweet Cookie enorm dus die electrolyten zijn helemaal geen gek idee (ze zitten overigens ook mijn mijn normale vitaminesupplement)

Lenneke: een halve kilo energiekernmix per dag is wel veel. In zo een zakje zit 7,5 kg, daar ben je dan zo doorheen. De mijne krijgt zo een 200 gr.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:18

hoi
ik vind krachtvoer ook niet slecht. er zit alles in vitamines mineralen etc etc en als ik zeker in de winter als mijn pony op stal staat goed wil trainen, zal ze die voedingsstoffen en de energie die erin zit toch nodig hebben........

gr leonie