[AR] Kapitein 1 oog; een SUPER oplossing gevonden! Bobar in actie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:35

Dubbel geplaatste post. Excuses!
Laatst bijgewerkt door Trennie op 07-08-11 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:37

_kajo_ schreef:
anneliesdj schreef:
;( In en in triest dat mensen het niet zien, maar TS ook nog gaan aanmoedigen met dit soort praktijken door te gaan is helemaal pijnlijk.
Blijkbaar zijn er ook op bokt nog veel mensen met paarden ipv paardenmensen. :r

Wat ik zie is een paardeneigenaar die een manier zoekt (en blijkbaar ook gevonden heeft) om een paardje bezig te houden wat bij vele anderen, en ik denk dat veel paardenmensen daar ook onder vallen, al lang in de kattenblikjes was verdwenen. Ik zie dit liever dan het gemiddelde versier My Little Pony topic of trek mijn paard in de krul topic. Die bezigheden zijn m.i. de sluipmoordenaren in de paardenwereld.

@ Kajo: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

@ TS: *\o/* In mijn ogen ben je heel goed bezig! Dit zou niet mogen en oogkleppen wel? Doel van jouw oplossing en het doel van oogkleppen is hetzelfde. Oogkleppen beperken ook het zicht.

Wat een belachelijke reacties staan er weer tussen. Gewoon lachwekkend... :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 23:52

.
Laatst bijgewerkt door Suzan_bobar op 08-08-11 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:53

ik snap die manier van redeneren niet he... Dus omdat er nog fouten gemaakt worden moet iedereen dit maar fantastisch, leuk en goed vinden want anders reageren ze belachelijk? :?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:02

.
Laatst bijgewerkt door Suzan_bobar op 08-08-11 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:07

Wat maken mensen hier toch steeds vergelijkingen die nergens op slaan. Als je niet een kunt maken die hetzelfde is, of je niks in te brengen hebt wat ergens op slaat hou dan gewoon je mond. Echt he, sommige mensen zeuren om het zeuren en zeuren daarna alleen maar omdat ze over niks anders te zeuren hebben.

Oren en ogen met zadels/benen/sporen/ vergelijken, en dat al 11 pagina's lang. Ik zou bijna een geslacht verandering ondergaan omdat ik me soms zo schaam voor het eeuwige gezeur van vrouwen. Mijn GODEN kom OP zeg, stelletje wijven.

Maar goed, *zucht* het is eigelijk net zo pijnlijk hoe vaak precies hetzelfde herhaalt moet worden dat je je gaat afvragen of men uberhaubt wel leest wat er geschreven word. Of men doet gewoon opzettelijk dom aan het zijn is. Kijk, mij ken't niks schelen of je pro-ducktape of anti-ducktape bent. Maar laten we wel zijn mede-vrouw-genoten, de TS kent haar paard. Wij niet, ik ga niet lopen zeuren over het zadel van jantje 'want die zou nooit goed liggen op mijn paard" of een slipketting om de nek van de hond van Kees "want mijn hond vind dat niet leuk' om vervolgens Freek vreemd aan te kijken over zijn voet fetish omdat jij meer van tieten houd. Mijn moeder is er zo een, die haalde altijd cola light op omdat zij dat lekker vind, dat de rest het niet te zuipen vond drong ook niet tot haar door. Ik zal haar vragen mee te discuseren op bokt, ook zij heeft wat internet kennis en weet hoe google werkt. Ze zou zo in de bokt-maatschappij passen.

Awel, laat ik niet AL te hypocriet zijn en nog wat zinnigs proberen te zeggen. Ikzelf geef toe gemengde gevoelens te hebben omtrent -ook- de watten in de oren. Omdat ik daar zelf niet genoeg kennis over heb, heb ik me maar lekker stil gehouden. Bij mij is het meer het 'hoe lang gaat dit duren op deze manier' en hoe vlot de afbouw verloopt voor het paard om dat ene oog zo afgedekt te houden. Ik weet niet of die vraag al naar voren is gekomen, maar wou graag even zeggen...

Wat zijn jullie toch een stel viswijven soms. Met elkaar eens of niet, luister potverdomme toch eens naar elkaar stelletje gammele heipalen!

zo. nu de honden uitlaten en naar bed.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:14

Benfan schreef:
Wat maken mensen hier toch steeds vergelijkingen die nergens op slaan. Als je niet een kunt maken die hetzelfde is, of je niks in te brengen hebt wat ergens op slaat hou dan gewoon je mond. Echt he, sommige mensen zeuren om het zeuren en zeuren daarna alleen maar omdat ze over niks anders te zeuren hebben.

Oren en ogen met zadels/benen/sporen/ vergelijken, en dat al 11 pagina's lang. Ik zou bijna een geslacht verandering ondergaan omdat ik me soms zo schaam voor het eeuwige gezeur van vrouwen. Mijn GODEN kom OP zeg, stelletje wijven.

Maar goed, *zucht* het is eigelijk net zo pijnlijk hoe vaak precies hetzelfde herhaalt moet worden dat je je gaat afvragen of men uberhaubt wel leest wat er geschreven word. Of men doet gewoon opzettelijk dom aan het zijn is. Kijk, mij ken't niks schelen of je pro-ducktape of anti-ducktape bent. Maar laten we wel zijn mede-vrouw-genoten, de TS kent haar paard. Wij niet, ik ga niet lopen zeuren over het zadel van jantje 'want die zou nooit goed liggen op mijn paard" of een slipketting om de nek van de hond van Kees "want mijn hond vind dat niet leuk' om vervolgens Freek vreemd aan te kijken over zijn voet fetish omdat jij meer van tieten houd. Mijn moeder is er zo een, die haalde altijd cola light op omdat zij dat lekker vind, dat de rest het niet te zuipen vond drong ook niet tot haar door. Ik zal haar vragen mee te discuseren op bokt, ook zij heeft wat internet kennis en weet hoe google werkt. Ze zou zo in de bokt-maatschappij passen.

Awel, laat ik niet AL te hypocriet zijn en nog wat zinnigs proberen te zeggen. Ikzelf geef toe gemengde gevoelens te hebben omtrent -ook- de watten in de oren. Omdat ik daar zelf niet genoeg kennis over heb, heb ik me maar lekker stil gehouden. Bij mij is het meer het 'hoe lang gaat dit duren op deze manier' en hoe vlot de afbouw verloopt voor het paard om dat ene oog zo afgedekt te houden. Ik weet niet of die vraag al naar voren is gekomen, maar wou graag even zeggen...

Wat zijn jullie toch een stel viswijven soms. Met elkaar eens of niet, luister potverdomme toch eens naar elkaar stelletje gammele heipalen!

_O- _O- _O- Kappuh ajb! _O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:19

Benfan... Spiegeltje spiegeltje aan de wand..........
Enfin, ik geef het op met dit topic.

Pauline

Re: Kapitein 1 oog; een SUPER oplossing gevonden! Bobar in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:52

Grappig mambobeach hoe jij selectief dingen benadrukt.

Vraag me wel hetzelfde af, idd hoe lang de afbouw gaat duren. :)

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:35

jeetje keneetje wat is er met dit topic gebeurd??? ik heb Boobar al een tijdje gevolgd en heb susan zelfs persoonlijk ontmoet!! ik zeg... chapo... ik vind dat je een prima oplossing hebt gevonden.. als het werkt werkt het!
hij staat niet 7 dagen per week 4 uur per dag met deze toestand op zijn lijf.. alleen als ze aan het werk gaan.. en dan werkt het ook..
creatief gevonden!! ga zo door...

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:46

Benfan schreef:

_O- _O- ben het wel met je eens maar moet wel vreselijk lachen om bepaalde benamingen zoals gammele heipalen _O-

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:13

Rustig aan iedereen (al moet ik stiekem lachen), zoals suzan al aangaf is het topic niet bedoeld om herrie te schoppen of elkaar 'de grond in te boren'

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:21

Nou nou Suzan,

Ik moet je te kennen geven dat ik erg trots op je ben dat je deze oplossing gevonden hebt. Maarja, het is weer Bokt he?!

Ik ben blij dat Bobar het zo goed doet. Ik zie hem dagelijks staan (staat aangrenzend aan ons land) en ik wil hem en jouw een dikke pluim geven voor de afgelopen tijd.

Zelf ben ik van mening dat het een super goede oplossing is. Het paard heeft geen pijn, heeft plezier in zijn werk, kijkt al uit als Suzan komt ect! Maar dat er dat toch weer mensen zijn die hier weer een discussiepunt zoeken begrijp ik echt niet!
Als we dan toch hierover moeten beginnen lijkt het me dat we eerst eens de bloedprikkers van de paardenwereld aan moeten pakken. Die paardjes lijden wel pijn nietwaar?

Ik kan me best begrijpen dat het een apart gezicht is als je deze verschijning voorbij ziet komen. En durf ook met zekerheid te zeggen dat als je Suzan langs ziet komen ze je ook echt wel de uitleg wil geven.

Verder ga ik niet in deze discussie mee.

Suus, ben trots op je!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:48

frgheaven schreef:
heeft plezier in zijn [***]

Als je een paard op deze manier in moet houden vraag ik me af of het dier het wel degelijk leuk vind..

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:51

Ik kan de foto's en filmpjes niet zien?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:56

Die zijn er afgehaald.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:38

Als ie het niet leuk vindt dan krijgt ze vroeg of laat vanzelf problemen met op tuigen en dan denk ik dat ie ook weer andere kunstjes gaat verzinnen. Zo slim is ie wel !!!! En dit doet hij niet dus denk ik persoonlijk dat ie het wel leuk vindt !!! En wat het afschermen van het oog betreft, dit wordt veel vaker gedaan maar dan idd in de drafsport maar dan met een op maat gemaakte kap ( zonder nood oplossing met tape ). Straks kraait er geen haan meer naar als ie zn aan gepaste kap op heeft !!! Is namelijk niet te onderscheiden van een zonne-brilkap voor paarden !!!!! Lekker doorgaan hoor Suzan, nu kan hij eindelijk weer lekker mee door het bos, dat is beter dan doelloos gras eten en wat rondjes aan de longe lopen. Recht toe recht aan door het bos is minder stressvol en zwaar dan aan de longe in de krul getrokken worden op een verkeerde manier en dit nog eens op een volte van misschien 18 meter wat een heleboel andere paarden op de wereld moeten !!!! En daar miept niemand over !!!!! Gaaaaaaaaaaaaan met die mooie Paint !!!!!!! Succes

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:10

Heb net vernomen van suzan dat het super gaat op dit moment, dus keep on going girl!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:52

Fijn te horen, jammer dat de TS zichzelf heeft terug getrokken uit deze topic. Wel is het begrijpelijk. Hopelijk komt ze ons nog zelf een keertje vertellen hoe het verder verloopt tussen haar en Bobar.

Benfan schreef:
'hoe lang gaat dit duren op deze manier' en hoe vlot de afbouw verloopt voor het paard om dat ene oog zo afgedekt te houden. Ik weet niet of die vraag al naar voren is gekomen

Overigens zie ik nu pas dat ik dit verkeerd had verwoord. De vraag zou moeten zijn " Hoe vlot word de afbouw om het goede oog weer vrij te maken, en dus het slechte oog afgedekt te houden"

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:09

@ caira

wat maakt het nu eigenlijk uit het werk en daar gaat het toch om ik zie hem elke dag
en ze doet echt niks verkeerds je kunt wel een mening geven maar hou het dan wel netjes maar
er zit nogal ver schil tussen de trailer en een wagen. iedereen geeft een mening op afstand
maar dan moet je ook wel weten hoe het echt is dan kun je er pas wat over zeggen.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:51

Jobet schreef:
Als ie het niet leuk vindt dan krijgt ze vroeg of laat vanzelf problemen met op tuigen en dan denk ik dat ie ook weer andere kunstjes gaat verzinnen. Zo slim is ie wel !!!!

Daar raak jij nu precies het punt waar het mij steeds om gaat...
Niet het feit van de kap op zich...
Niet het feit van de watten in zijn oren op zich...
En ook niet het feit van het speciale bitje op zich en het feit dat hij aan de longe altijd maar scheef blijft op zich....

Nee...al deze factoren bij elkaar wekken bij mij de indruk dat het paard geen "kunstjes" aan het verzinnen is....en ook niet dat hij zo slim is....
Nee...dat zijn signalen dat het paard iets duidelijk wil maken... En meestal is dat lichamelijk ongemak. En ik blijf er bij dat die terug te herleiden is naar de scheefheid... en dat dat eens grondig bekeken zou moeten worden, ipv steeds opnieuw allerlei hulpmiddelen verzinnen waarbij het eerst even goed gaat en daarna weer mis (zien jullie zelf het patroon dan niet?).
En dan niet door complementaire therapeuten, hoe goed die ook zijn....die heten niet voor niets complementair....wat betekent aanvullend/ondersteunend aan de medische diagnose...

Ik vraag me werkelijk af hoe welke signalen er allemaal nog meer afgegeven moeten worden door dit paard, voordat het gehoord wordt.

Het zal me niets verbazen als we over een paar weken een naar krantenberichtje lezen, waarin een paard met de koets aan de kletter is gegaan en schade heeft verzoorzaakt.
Ik hoop van harte van niet natuurlijk....
Ik hoop net als jullie dat dit DE oplossing blijkt te zijn en dat ik het hartstikke mis heb en dat het wel alleen maar het oogprobleem is....en dat gun ik jullie ook van harte..

Helaas heb ik te vaak te maken gehad met paarden met eenzelfde patroon, zoals jullie beschrijven en waarbij de eigenaren ook voorbij gingen aan de werkelijke oorzaak van het gedrag (of de scheefheid) om er nog echt geloof in te hebben... Sorry...maar ik heb dit gewoon te vaak gezien en de gevolgen bij paarden te vaak moeten oplossen om nu zo maar te kunnen geloven dat het bij dit paard werkelijk anders zou zijn....

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:41

Benfan schreef:
Fijn te horen, jammer dat de TS zichzelf heeft terug getrokken uit deze topic. Wel is het begrijpelijk. Hopelijk komt ze ons nog zelf een keertje vertellen hoe het verder verloopt tussen haar en Bobar.

Benfan schreef:
'hoe lang gaat dit duren op deze manier' en hoe vlot de afbouw verloopt voor het paard om dat ene oog zo afgedekt te houden. Ik weet niet of die vraag al naar voren is gekomen

Overigens zie ik nu pas dat ik dit verkeerd had verwoord. De vraag zou moeten zijn " Hoe vlot word de afbouw om het goede oog weer vrij te maken, en dus het slechte oog afgedekt te houden"

Het gaat super goed op het moment. We maken relaxte ritten, waarbij we de nadruk leggen op rust voor het paard. Lekker stappen, stukken draven en weer terug naar stap. Pony is super blij, komt al hinnikend naar het hek, zodra hij de auto hoort. Als ik de kap voor houd, drukt hij zijn eigen hoofd er al in.
In het bos gaat het erg goed, hij is goed controleerbaar en zeer goed stuurbaar. Plassen water waren even spannend (logisch natuurlijk), maar na een paar keer rustig laten kijken gaat ook dat super goed nu.
Er is een nieuwe kap op maat besteld, waarbij direct zijn goeie oog een stuk verder open is gemaakt. Gaat dat goed, dan maken we dat oog nog verder open. Verder heeft de nieuwe kap vaste oren erop. Dus gaan we ook proberen of we straks zonder watten kunnen rijden, maar dan met oren erop van stof (om de wind uit zn oren te houden).
Ik vind het jammer dat mensen nog steeds het gevoel hebben dat Bobar tot iets te dwingen is, dit is namelijk absoluut niet het geval. Als Bobar niet wil, gebeurt het niet. Dit geeft hij ook zo duidelijk te kennen. Verder staat hij onder goed toezicht van de osteopaat/ fysiotherapeut en doet hij het erg goed. Zijn rug is niet gevoelig en hij is blij (ohw en ik ook :D). Wat wil een mens nog meer?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:01

Ik ken jou niet, ik ken je paard niet... maar ik ken Iris van het IJslanderforum, en weet hoe zij met paarden omgaat door het forum.
Wanneer jij 'zo onvriendelijk' bezig zou zijn had ze je vast niet gefotografeerd... dat zal dus wel goed zitten, aangezien zij jouw paard natuurlijk ook goed kent....

Je houdt kennelijk heel veel van dit dier, en ik kan me dus niet voorstellen dat je hem moedwillig in een situatie wil plaatsen waarin hij bang/ ongelukkig is...
Veel succes!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:13

Ook Iris is verbaast over het verschil, maar zeker ook in de reactie van Bobar. Iedere keer als we samen gaan mennen zijn we verbaasd. Ik kan Bobar denk ik heel goed inschatten en zal hem zeker niet inspannen als ik voel dat er ongelukken gaan gebeuren. Veiligheid voor alles. Zowel met rijden als met mennen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:54

Tja... dieren kunnen zich soms op een, voor ons, ongebruikelijke manier veilig voelen.
Wanneer koeien bijvoorbeeld geslacht worden (rare vergelijking wellicht), worden ze erg kalm wanneer ze echt helemaal 'klem' gezet worden.
Dus wanneer hun gehele lijf strak omsloten is door de tralies. Zelf zou je wellicht denken dat een dier JUIST paniekerig wordt wanneer het voelt dat het aan alle kanten 'vast' zit.... Zo zijn er heel veel zaken die gewoon anders blijken te liggen dan 'wij' denken.

Temple Grandin (geweldig persoon, geweldig levensverhaal) heeft hier heel onderzoek naar gedaan (gedrag van dieren), en ingrepen als 'het zicht grotendeels ontnemen' kunnen bruikbare middelen zijn om tot een bepaald doel te komen.
Voor jou is het doel niet 'presteren', maar hem ook mentaal en fysiek willen bijven uitdagen op een voor hem comfortabele en veilige manier.... zonder haast.... en uitdaging heeft een paard ook nodig. Er moet iets gebeuren met die bovenkamer.
Ik denk dat je er goed over nagedacht hebt, en soms kun je zaken wellicht ter bescherming van jezelf misschien niet op Bokt zetten....
Alhoewel ik het gevoel krijg dat je je niet heel druk maakt om de posts....