welk bit gebruik jij voor je draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: welk bit gebruik jij voor je draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:17

ik heb vrij lang dravers gereden en die reed ik allemaal met een rubber zacht stangetje.

marietje62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:42

Wij hebben sinds een week een Draver........5 jarige merrie Vitesse Mayenne en mijn dochter rijdt haar met een geboken bitje.
Ze is erg gevoelig in de mond en van mensen die ervaring hebben met dravers zou ik graag willen weten of ze hier mee door moet gaan of wat een goed alternatief is...........

ulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:47

als hij beter reageerd op een dubbel gebroken bit, dan zou ik hem daarmee rijden.
is wel de bedoeling dat jullie je wel goed voelen op hem, en je kan later altijd nog eens bitloos proberen.

marieke0609

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:58

rhvniekerk schreef:
Wij hebben sinds een week een Draver........5 jarige merrie Vitesse Mayenne en mijn dochter rijdt haar met een geboken bitje.
Ze is erg gevoelig in de mond en van mensen die ervaring hebben met dravers zou ik graag willen weten of ze hier mee door moet gaan of wat een goed alternatief is...........

Ik gebruik voor mijn draver ook een gebroken bitje.. Altijd gedaan. Misschien moet ze er gewoon even aan wennen. En zorgen dat er gewoon heel zachtjes met haar mond omgegaan wordt.. Dan komt het vast wel goed

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:49

Ik gebruik een dun enkel gebroken bit en buiten een martingaal erbij.. dubbel gebroken en enkel gebroken(wat dikker bit), loopt ze dwars door heen..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:53

Een draver gehad en inmiddels weer een draver...
Beide reed/rijd ik met diverse bitloze hoofdstellen.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:46

ik rij mijn draver met een normale bustrens, niet te dun en niet te dik.
Mijn vorige draver reed ik met een vrij smalle d-trens.

TeSSa_NiKimA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:36

Ik gebruik een dubbelgebroken bustrens

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:34

buiten gebruik ik een rubbere D trens en gewoon in de bak happy mouth trensje. daar loopt hij bij mij het beste op

anouk00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:43

ik rijd mijn draver met een stangetje heb het wel geprobeerd met een enkel gebroken bitje maar daar is hij heel sterk op met een stangetje is hij ook al behoorlijk sterk :o

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:02

ik rij op veel verschillende dravers en maak ze ook erg verschillend mee. Zo heb ik een draver mee gemaakt die niet met een normaal gebroken bit gereden kon worden omdat het daar de lucht mee in ging en daarom een echtra dun but moest ehbben met zacht plastic er om heen. Maar de meeste dravers rijden we hier met een gebroken bit somige dravers die net van de baan afkomen worden hier een enkele week met stang gereden omdat ze zo gewend zijn om te rennen dit is trouwens niet goedvoor een draver die niet van de baan afkomt. bij het inrijden van dravers gebuiken we meestek een gebroken bit. en bij gewone dravers een gebroken bit van gemiddelde dikte! let wel goed op het karakter van je draver en wees niet te bang om als je draver met stang te rijden als die erg sterk is je kan je draver er ook een weekje mee rijden zodat die erna weet dat die rustig aan moet doen of met een erg dun gebroken bitje

succes

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:36

Ik rijd gewoon met een watertrens, enkel gebroken. Ik heb ook wel bitloos gereden maar dat ging alleen in de bak, buiten liep hij dr dwars doorheen..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:40

Inmiddels rijd ik mijn draver met de nep voest bitloos dus.
Moet zeggen dat ik er heel erg tevreden mee bent. Ik rij altijd buiten, want ik heb geen bakpaard. Houden we beiden niet van.
Dus lekker in de polder, genieten we samen van.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:57

Ik rij inmiddels al een tijdje met een leren meroth bitje. Bitloos bevalt nog steeds prima, vooral buiten, maar voor het dressuurmatige werk is dit net iets fijner :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:26

Ik rijd Salty nu al jaren op een RVS dubbelgebroken trensje van Harry's Horse.

Daarvoor heb ik haar met een enkelgebroken trensje gereden, maar op de dubbelgebroken reageert ze toch fijner.Het bit is overigens ook redelijk dun, een dikker bit past niet lekker in haar mond.

Bitloos wil ik ook nog wel eens proberen. :j

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:57

Bitloos of met een dubbel gebroken watertrens.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:39

Bitloos of met een enkel gebroken watertrens.
Alhoewel dat ook niet het jevanhet is. Hiervoor reed ik hem met een enkel gebroken rubberen d-trens maar die was vrij dik en dat was niks.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:46

Mijn draver was ook supergevoelig, ik reed met een dubbelgebroken plastic (zo 1 met appelsmaak wat volgens mij nergens op slaat maar ja dit bitje was niet heel dik dus...) bitje. Carin heeft niet zoveel ruimte in de mond dus die reed ik liever niet met een mond vol metaal. Ik heb jaren gereden met dit bitje en dat ging prima, uiteindelijk reed ik toch vnl. op gewichts- en beenhulpen dus er aan hangen deed ik sowieso niet.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:11

Ik reed mijn Dravertje altijd op een dubbelgebroken D-trens, hij liep dwars door me heen, nu ik een watertrens heb gaat dit stukken beter!, Ik heb een tijdje bitloos gereden, en dit doe ik nog steeds voor de afwisseling (hij moet aan het bit ook wennen)..

Op buitenrit in laagsoeren heb ik gemerkt dat hij als maar harder wilde met het bit, het was echt niet meer leuk, ik ben afgestapt en terug naar de camping gewandeld, omdat ik vond dat ik niet meer kon rijden (ik werd er zo chaggerijnig van!!) de tweede dag heb ik een kruislinkse sidepull gebruikt (normaal heb ik een sidepull en dacht dat dat wel zou werken, een kruislinkse sidepull heeft meer inwerking).. Met het kruislinkse welke ik geleend had op dat moment ging het echt veel en veel beter...

Toch zegt mijn gevoel dat mijn paard, buiten beter op het bitloze reageerd, en binnen goed reageerd op zowel bitloos als met bit..

Heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt:)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:05

Zeeuwtje68 schreef:
Inmiddels rijd ik mijn draver met de nep voest bitloos dus.
Moet zeggen dat ik er heel erg tevreden mee bent. Ik rij altijd buiten, want ik heb geen bakpaard. Houden we beiden niet van.
Dus lekker in de polder, genieten we samen van.

Ahum heb nu een bak om in te rijden, omdat ze buiten niet echt kon stappen en stilstaan.
Ben nu dus bezig om het goed aan te leren, wat vandaag best aardig ging gelukkig.
Overmorgen maar een nieuwe poging wagen. Want ons doel is veilig buiten te kunnen rijden.
En straks naar het strand hier vlakbij te gaan.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:44

ik rij mijn draver bitloos met een hackamore of een keertje met een cross-rope-bridle en voor het mennen met een liverpoolstang.

voorheen ook met een dubbelgebroken watertrensje gereden en met een draversbitje met een klein kneveltje aan de onderkant.
met een bitje had ik in de bak geen goed contact en buiten ging ze steeds spanning opbouwen en wegracen.
kwestie van uitproberen wat het beste werkt

(edit: typfout)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:16

dubbel gebroken bit :)
Bevalt goed, wil in de toekomst ook bitloos proberen.