Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suelza schreef:Singeldwang duidt ook vaak op darmproblemen bij een paard... Dus misschien een idee om dat even uit te sluiten. Zeker gezien het feit hij het al had en het is verergerd met een andere singel...
Singeldwang wordt vaak gekoppeld aan een slecht zadel maar is nog veel vaker een voortvloeisel uit darmproblematiek...
Cynthiaaapje schreef:fjordnina, Algehele check up is goed idee, zal eens met m'n ouders overleggen aangezien ik alles zelf moet betalen.
fury, Met boomzadel reageerde hij niet, ja als ik in zijn ogen iets te snel ging met aansingelen even met zn hoofd naar achter van hey rustig aan jij! maar verder niet. Met het slecht passende zadel wat ik daarna had deed hij wel wat erger, beetje naar singel trappen enz. maar dat vind ik logisch.
anoeska, vind het niet leuk hoe je reageert, ik plaats hier een bericht omdat ik het allerbeste met mijn paard voor heb, maar alles zelf moet betalen en dus eerst wil kijken of het ergens anders aan kan liggen ipv direct aan het ergste denken. Tuurlijk komt er nog een fysio, DA, zadelmaker of wat dan ook bij, maar dan moet ik eerst zorgen dat ik daar het geld voor heb.
suelza, darmproblemen dat wist ik dus niet, kun je dat misschien ook zien aan de ontlasting van een paard of verder gedrag?
Cynthiaaapje schreef:Liljebo, dat was ik zo wie zo eerst van plan, lekker spelen en kijken of hij door krijgt dat dit niet zo'n pijn doet.
Moonfish, zadel licht volgens deskundigen goed. Hij vind het aansingel bij dit zadel niet fijn, dat weet ik, daar flipt hij ook op. Ik was van plan om eerst eens door te gaan met Games spelen met opzadelen en kijken of hij doorheeft dat dit niet zo'n pijn doet en anders alsnog dressuur zadel er een keertje op (die past tevens niet goed, vandaar dat ik die er liever niet op wil hebben)
Cynthiaaapje schreef:HannahFrouk, Ik weet dat er iets mis is, maar ik weet niet wat, ik singelde met gewoon zadel ook bijna altijd zo strak aan. Opstapblok is een optie, maar dan moet ik er nog 1 maken van (ong 90 cm hoog) Schuren kan, maar lijkt me niet logisch met een bond gevoerde singel