Stardust @ Longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Eveline

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:14

Trapt ie zijn benen dan ook open als ie in de wei loopt? Lachen

Ik vind ook dat de peesjes veeeeel te groot zijn en waarom is zijn staart ingepakt? Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:14

Je zou kunnen proberen uit te zoeken of hij zichzelf niet kapot trapt als je hem misschien net iets anders laat bekappen, of misschien zoals eerder al iemand zei, hem op een grotere ronde laten lopen, het zijn misschien kleine dingen, maar misschien kun je het hele probleem rondom beenbescherming daarmee gewoon oplossen...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:15

Denk dat je hem met deze bescherming meer kwaad dan goed doet..Idem met de staartbescherming..kom op zeg, dat het paard met de langste staart ter wereld zn op zn staart gaat staan en die gebandageerd of gevlochten wordt okay (die staart is bijna 4 meter).

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:16

maar mij lijkt het als je pony met te grote peesbeschermers loopt dat het voor hem ook niet goed is, ze hebben niet voor niks maat pony? of maat mini of zo?
en 3in 1 beschermers zijn heel handig hoor? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:19

probeer het eens met strijklapjes, die heb je ook voor aan de voorkant. het zou jammer zijn als je pony een peesblessure kreeg van de peesbeschermers!

waarom is zijn staartje eigenlijk ingepakt. Als je het dan toch over te warme bandages hebt, voor de staartharen is dit niet zo goed.

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:19

_Eveline schreef:
Trapt ie zijn benen dan ook open als ie in de wei loopt? Lachen

Ik vind ook dat de peesjes veeeeel te groot zijn en waarom is zijn staart ingepakt? Knipoog

bij stoppen heeft hij het sliding stop effect, hij staat op zijn staart en heeft al een zielig hoopje staart.

In de wei trapt hij ze ook open ja.

@sappos. Staart doe ik expres, omdat hij helemaal freakt als hij op zijn staart staat.

Grotere cirkel zou kunnen. einde van de week kan ik hem gewoon los longeren.

beslaan, bakkappen, alles al geprobeert. Beenbescherming zegt de hoefsmid.. Die zei trouwens dat de peesjes goed waren. Dus ik snap het niet meer, en ga geen kleinere aanschaffen.

@ stephanie maat pony is nog groter, dit is maat shet, en als je terugleest heb ik al zeker 3 keer gezegt dat hij van de andere peesjes heel veel wondjes krijgt.

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:20

vonneke schreef:
probeer het eens met strijklapjes, die heb je ook voor aan de voorkant. het zou jammer zijn als je pony een peesblessure kreeg van de peesbeschermers!

waarom is zijn staartje eigenlijk ingepakt. Als je het dan toch over te warme bandages hebt, voor de staartharen is dit niet zo goed.

ik schein het ookal met strijkjes verkeerd te doen dusja/

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:22

Ze zijn gewoon te groot...Kijk nou hoe ze zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:23

Afbeelding

meiske, je hoofdstel is echt veel te groot! staat schattig dat rose, maar tis echt veel te groot.
Als je een ander je pony laat 'aankleden' controleer het dan even voor je aan de gang gaat.

Wat betreft je staart, vlecht hem en doe hem dubbel, staat ie er nooit op (niet opknoppen in het leven, maar eronder!!!)

en als je hem kort genoeg afknipt staat ie er echt niet op.

maar ben bang dat je zo helemaal geen staart overhoud

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:23

jammer dat je het niet (wil) zien, kijk nou is goed naar de foto's wat zie je dan ?
Ik zie een pony met veelste grote peesbeschermers, en een te groot hoofdstel.
En ik vraag het gewoon nog een keer waarom al die bescherming ?
Het is bij dit werk helemaal niet nodig.
en bij peesbeschermers kan het ook veelste warm worden..
Sorry maar het ziet er niet zo fijn uit, en ik zeg echt niet dat je zelcht voor dat beesie zorgt, volgens mij steek je er heel veel aandacht in en liefde, maar blijf wel kijken dat het een dier is.
En geen mens houd er Alsjeblieft rekening mee Lachen
Miss toch echt even zonder laten lopen, dan went hij er snel genoeg aan.
Is miss even hard maar dan hoef je die peesbeschermers iig niet meer om te doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:25

Stardust0 schreef:
[naam] schreef:

ik schein het ookal met strijkjes verkeerd te doen dusja/

je hebt nu toch peesbeschermers om?

dit bedoel ik.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:26

ik snap ook wel dat het erg leuk is om je paardje leuk aan te kleden, maar doe het goed, des te langer heb je plezier van je leuke dier!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:27

[quote="Stardust0

Die zei trouwens dat de peesjes goed waren. Dus ik snap het niet meer, en ga geen kleinere aanschaffen.

quote]
maar je pony pijnlijke peesjes omdoen wel???? niet helemaal eerlijk he.....

enne wat betreft de achterste , als het klittenband naar achtetren wijst zitten ze goed (net zoals bij de voorbenen) het kaatste klittenband moet naar achetr wijzen

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:27

Wat een leuke pony!
Ziet er erg leuk uit allemaal Knipoog
Ik verbaas me wel dat die peesjes niet zijn gaan schuren aangezien ze zo groot zijn..

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:48

Ik kleed mijn pony niet aan, en ik vlecht de staart in. doe hem dubbel en de bandage eromheen. Met alleen een elastiekje red ik het niet namelijk.

De volgende keer maar gewoon weer bandages gebruiken dus? Met de kleinere peesjes heb ik juist problemen, met deze dus niet. Jammer dat sommige mensen niet goed kunnen lezen..

hoofdstel is ook te groot volgens jullie? omdat de bitring scheef zit, doordat de neusriem verkeert zit? Sorry, maar dat slaat nergens op. het hoofdstel is goed, maar de bitring zit scheef, daarom lijkt ie te zweven. zal morgen weer eens foto's maken..

Over de strijkjes. Dan is het mij dus verkeerd aangeleerd.. zal het morgen anders doen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:53

mijn shtelander heeft ook een super lange staart, ik knip er elke maand zo'n 10 cm af. ik houd m liever wat korter (hij is nu super dik) dan dat ze erop gaat staan. dan blijft hij ook voller en mooier.

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:59

Ik wil ook peesberschermers voor mijn shet kopen, maar mijn shet is 1.05. en ik koop ook gewoon shetlander maat, dat past makkelijk! Die van jou zij echt te veel groot hoor! en het hoofdstel ook, de sperriem glijd van zijn neus af en het hoofdstel zit in zijn oog!

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:04

Leuk beestje zeg! echt sjiek, kan wat leuks worden.

Betreft de peesjes, de meesten zeggen het al en ik wil eigenlijk niet in herhaing treden maar zeg het toch: probeer iets anders te vinden als bescherming echt nodig is, liefst van puur neophreen. De hoogte kan dan wel geen wondjes veroorzaken, maar de onderhuidse schade (lees weke delen) kunnen onnoemelijk beschadigen door zulke te grote en bovendien hard-plasticen beschermers. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat bij een peesscan duidelijk werd, dat op het buigpunt van het been (tevens einde peeskap) een fikse peesblessure was ontstaan.

Vergelijk het maar met een half uur traplopen met nieuwe, te hoge, leren dressuurlaarzen: of je pezen na een paar dagen voelen of ze doormidden geknepen zijn!

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 23:11

Ing schreef:
Leuk beestje zeg! echt sjiek, kan wat leuks worden.

Betreft de peesjes, de meesten zeggen het al en ik wil eigenlijk niet in herhaing treden maar zeg het toch: probeer iets anders te vinden als bescherming echt nodig is, liefst van puur neophreen. De hoogte kan dan wel geen wondjes veroorzaken, maar de onderhuidse schade (lees weke delen) kunnen onnoemelijk beschadigen door zulke te grote en bovendien hard-plasticen beschermers. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat bij een peesscan duidelijk werd, dat op het buigpunt van het been (tevens einde peeskap) een fikse peesblessure was ontstaan.

Vergelijk het maar met een half uur traplopen met nieuwe, te hoge, leren dressuurlaarzen: of je pezen na een paar dagen voelen of ze doormidden geknepen zijn!

dit zijn peesjes met neopreen.. Onder dat rose is het met neopreen onderlegt namelijk..

Ik rijd niet, heb dus ook geen dressuurlaarzen, dus kan het niet vergelijken;)

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 23:13

fleur_jewel schreef:
Ik wil ook peesberschermers voor mijn shet kopen, maar mijn shet is 1.05. en ik koop ook gewoon shetlander maat, dat past makkelijk! Die van jou zij echt te veel groot hoor! en het hoofdstel ook, de sperriem glijd van zijn neus af en het hoofdstel zit in zijn oog!

lees eens. Dit is shetlandermaat. Bij de sperriem worden morgen gaatjes bijgemaakt, en zou het dan ook bij de bakstukken doen.

En dat wat in zijn ook zit is zijn halster, omdat die over het hoofdstel zit, ivm schrikachtig. Hij hoeft namelijk niet de eerste keer dat hij met een hoofdstel gelongeerd wordt een ruk in zijn mond te krijgen.

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:15

Wat een leuke pony zeg! Echt een knapperd! Haha!
Zoals je al eerder hebt gehoord zijn je peesjes te groot en je hoofdstel op dit moment ook. Het is moeilijk om voor kleine shetters e.d. passend materiaal te vinden, maar het is absoluut mogelijk! Je bent goed op weg en doet ook zeker je best, maar kijk nog eens goed naar het plaatje en lees rustig nog ieders advies door... Probeer je neusriem flink wat hoger te doen, je bakstukken wat korter en kijk eens naar peesbeschermers van HB of BR maat shetland, wellicht dat deze beter passen! Het moet je pony immers beschermen en geen schade aanrichten...
Heel veel succes & plezier met je kleine!

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 23:20

Mariekkk schreef:
Wat een leuke pony zeg! Echt een knapperd! Haha!
Zoals je al eerder hebt gehoord zijn je peesjes te groot en je hoofdstel op dit moment ook. Het is moeilijk om voor kleine shetters e.d. passend materiaal te vinden, maar het is absoluut mogelijk! Je bent goed op weg en doet ook zeker je best, maar kijk nog eens goed naar het plaatje en lees rustig nog ieders advies door... Probeer je neusriem flink wat hoger te doen, je bakstukken wat korter en kijk eens naar peesbeschermers van HB of BR maat shetland, wellicht dat deze beter passen! Het moet je pony immers beschermen en geen schade aanrichten...
Heel veel succes & plezier met je kleine!

mag ik vragen wat hb is? Bij de bakstukken, en de sperriem plus neusriem worden morge gaatjes gemaakt, dit komt allemaal bij harry's horse vandaan, omdat ik dat gewoon lekkere spullen vindt..

ik ga zaterdag denk toch even naar de winkel, want moet even kijken of mijn longeersingel binnen is.. Waarschijnlijk niet.. maarja.

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:28

HB is een merk, verkopen het o.a. bij horseyshopping.nl http://www.horseyshopping.nl/cgi-bin/ic/hs/400106.html?id=fbvGeRjL&mv_pc=49. Je moet maar 'ns kijken. Zag dat je peesjes van Harry's horse zijn en deze vallen altijd vrij groot, ze horen mooi aan het been aan te sluiten, dan zakken ze ook niet af.
Ja bij je bakstukjes en je neusriem mogen flink wat gaatjes bij. De neusriem twee vingers onder het jukbeen en het bit mag in de mondhoeken 2 vouwtjes 'veroorzaken'.
Succes met de gaatjestang Knipoog !
Laatst bijgewerkt door Mariekkk op 18-08-08 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:28

Of hoofdstel gewoon weg laten, en het rondjes lopen ook.. halsring en de hele bak gebruiken is mijn tip.
Goeie kans dat hij zich niet aantikt als je lijnen gaat lopen in plaats van cirkels.
Zoiets, maar dan in het héél klein Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IYWPI4VC.jpg

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:30

Citaat:
dit zijn peesjes met neopreen.. Onder dat rose is het met neopreen onderlegt namelijk..

Ik rijd niet, heb dus ook geen dressuurlaarzen, dus kan het niet vergelijken;)

Duh, in vrijwel iedere peeskap zit neophreen. het gaat om het hardplastic wat erbuiten zit. buig het stukje neo wat er bovenuitkomt maar eens naar achter, het buigpunt is keihard. De betere kappen van Eskadron bijvoorbeeld hebben een rubberen 'halve maan' daarboven ingezet. das niet voor niks.

vergelijk het dan met een knellende schoen op je achillespees. Knipoog