Ik vind ook dat de peesjes veeeeel te groot zijn en waarom is zijn staart ingepakt?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_Eveline schreef:Trapt ie zijn benen dan ook open als ie in de wei loopt?
Ik vind ook dat de peesjes veeeeel te groot zijn en waarom is zijn staart ingepakt?
vonneke schreef:probeer het eens met strijklapjes, die heb je ook voor aan de voorkant. het zou jammer zijn als je pony een peesblessure kreeg van de peesbeschermers!
waarom is zijn staartje eigenlijk ingepakt. Als je het dan toch over te warme bandages hebt, voor de staartharen is dit niet zo goed.

Stardust0 schreef:[naam] schreef:probeer het eens met strijklapjes, die heb je ook voor aan de voorkant. het zou jammer zijn als je pony een peesblessure kreeg van de peesbeschermers!
waarom is zijn staartje eigenlijk ingepakt. Als je het dan toch over te warme bandages hebt, voor de staartharen is dit niet zo goed.
ik schein het ookal met strijkjes verkeerd te doen dusja/

Ing schreef:Leuk beestje zeg! echt sjiek, kan wat leuks worden.
Betreft de peesjes, de meesten zeggen het al en ik wil eigenlijk niet in herhaing treden maar zeg het toch: probeer iets anders te vinden als bescherming echt nodig is, liefst van puur neophreen. De hoogte kan dan wel geen wondjes veroorzaken, maar de onderhuidse schade (lees weke delen) kunnen onnoemelijk beschadigen door zulke te grote en bovendien hard-plasticen beschermers. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat bij een peesscan duidelijk werd, dat op het buigpunt van het been (tevens einde peeskap) een fikse peesblessure was ontstaan.
Vergelijk het maar met een half uur traplopen met nieuwe, te hoge, leren dressuurlaarzen: of je pezen na een paar dagen voelen of ze doormidden geknepen zijn!
fleur_jewel schreef:Ik wil ook peesberschermers voor mijn shet kopen, maar mijn shet is 1.05. en ik koop ook gewoon shetlander maat, dat past makkelijk! Die van jou zij echt te veel groot hoor! en het hoofdstel ook, de sperriem glijd van zijn neus af en het hoofdstel zit in zijn oog!
Mariekkk schreef:Wat een leuke pony zeg! Echt een knapperd!![]()
Zoals je al eerder hebt gehoord zijn je peesjes te groot en je hoofdstel op dit moment ook. Het is moeilijk om voor kleine shetters e.d. passend materiaal te vinden, maar het is absoluut mogelijk! Je bent goed op weg en doet ook zeker je best, maar kijk nog eens goed naar het plaatje en lees rustig nog ieders advies door... Probeer je neusriem flink wat hoger te doen, je bakstukken wat korter en kijk eens naar peesbeschermers van HB of BR maat shetland, wellicht dat deze beter passen! Het moet je pony immers beschermen en geen schade aanrichten...
Heel veel succes & plezier met je kleine!
! 
Citaat:dit zijn peesjes met neopreen.. Onder dat rose is het met neopreen onderlegt namelijk..
Ik rijd niet, heb dus ook geen dressuurlaarzen, dus kan het niet vergelijken;)