Overstap naar een BF Cheyenne maat Shetty

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Overstap naar een BF Cheyenne maat Shetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:16

Eh???? You Tube misschien??? Knipoog
(Ik heb geen verstand van filmpjes ergens neer zetten Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:15

Ik heb net een account aangemaakt op 123video. Zal de filmpjes hier vanavond op zetten en de link plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:43

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:51

nou zeg ik vind het voor mij perfect filmje want ik was dus erg benieuwd wat shetty maat is !
en nu weet ik dat mijn kontje er goed in past hahahaahha Knipoog ik ben nog geen 50 kilo dus das mooi!
ik ga gelijk even kijken , alleen zit het nou ook echt lekker?
Pling groetjes van bren! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:58

@brennie75: heb je al eens boomloos gereden? Ik vind het zelf voortreffelijk zitten maar smaken verschillen hierin enorm (kijk maar eens rond in topics over boomloos). Zelf ben ik na een cheyenne met een wintec gaan rijden, omdat de BF te lang was voor mijn pony's. Toen ik zag dat er een london shetty kwam heb ik deze meteen gereserveerd en die wintec eruit gegooid (no offence tegen wintec rijders). Nu wordt de shetty wegens aanschaf van een grotere pony weer vervangen door een cheyenne maatje 1. Ben dus een trouwe klant van Bianca Haha! .

Voor dit type boomloos zadel moet je in ieder geval van vrijheid houden. Wil je een zadel met veel wrong en een diepe zit dan zal een BF je niet bevallen, want daar heb je die steun dus niet in. Maar om net zo zacht en comfortabel te zitten op een boomzadel als op een boomloos dan kan je op je boomzadel wel een 10 schapenbontjes leggen Vork .

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:14

ik heb al eens boomloos gereden maar dat zadel was een beetje te groot voor coopie, ik vond het wel wennen, maar verder zat het geweldig! ik had veel meer contact met coop!
nu zag ik die leuke kinder barefoots staan oh helemaal geweldig mijn kontje past er denk ik wel in hihiihi!
ik morgen even kijken naar een lichtgewicht kunstof zadel ook een goed zadel hoor! en anders word het boomloos denk ik!
ik rij veel buiten en geen zwaar dresuur ofzo ! dus ik ga even kijken en rij ik naar vlaardingen daar verkopen ze ze ook!
xxx

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:46

Juliette, heel erg bedankt voor al je moeite om de filmpjes te plaatsen en me mailtjes en PB'tjes te sturen om me zo op de hoogte te houden Kusje Lachen !!!

Vooral bij het eerste filmpje kon ik wat 'meer' zien. Maarre..... zat het niet een beetje krap??? Hoe groot is die pony eigenlijk? Pittig kleintje, hoor. Haha!

Ik krijg over ongeveer ruim een week het testzadel, dus dan ga ik het ook eens proberen. Maar goed, dat is de Cheyenne, niet de London. Knipoog
Mijn instructrice denkt dat ik er wel in pas, haha, dus we zullen zien.
Ben heel erg benieuwd. Grotere mensen kunnen straks dus niet meer op mijn paard met zadel rijden, misschien. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:54

Brennie : die kinder-Barefootjes , als je daarmee die roze en blauwe bedoelt die zijn dus ECHT voor de kleintjes he Knipoog

De Kids DryTex Cheyenne is ongeveer 11 inch
De Shetty Cheyenne is ongeveer 13 inch
De maat 1 Cheyenne is ongeveer 15 inch
De maat 2 Cheyenne is ongeveer 17 inch.

Dit zijn dan western-maten , en het is ook meer theorie dan praktijk , ze worden gewoon elke keer een maatje groter vanaf het Kids Barefootjes gezien.

De Shetty daar zal een hele slanke en niet te lange volwassene nog wel mee wegkomen , maar de Kids-zadeltjes kun je ECHT wel vergeten hoor ! Dat zit meer in de grootte van een Pinokkio-zadeltje Knipoog

Juliëtte : op de foto vond ik hem erg krap voor je , maar zo op de filmpjes ziet het er helemaal niet raar uit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:23

pmarena schreef:
Juliëtte : op de foto vond ik hem erg krap voor je , maar zo op de filmpjes ziet het er helemaal niet raar uit Lachen

Op de foto was ik 7 kilo zwaarder ten opzichte van de periode in de filmpjes en hing ik ergens tussen maat 38 en 40. Aangezien ik nogal een surinaams model heb komt er dan eigenlijk alleen maar zitvlees bij Bloos . Ben inmiddels wel alweer fanatiek op de weg terug naar mn oude broeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:40

Nadya schreef:
Juliette, heel erg bedankt voor al je moeite om de filmpjes te plaatsen en me mailtjes en PB'tjes te sturen om me zo op de hoogte te houden Kusje Lachen !!!

Vooral bij het eerste filmpje kon ik wat 'meer' zien. Maarre..... zat het niet een beetje krap??? Hoe groot is die pony eigenlijk? Pittig kleintje, hoor. Haha!

Ik krijg over ongeveer ruim een week het testzadel, dus dan ga ik het ook eens proberen. Maar goed, dat is de Cheyenne, niet de London. Knipoog
Mijn instructrice denkt dat ik er wel in pas, haha, dus we zullen zien.
Ben heel erg benieuwd. Grotere mensen kunnen straks dus niet meer op mijn paard met zadel rijden, misschien. Knipoog

Graag gedaan. Ik heb met dezelfde vragen rond gelopen toen ik dit zadel kocht dus ik kan goed begrijpen dat je daarmee zit.

Het zit inderdaad wel een beetje krap maar dat zou ik hebben bij alle zadels die op deze pony zouden komen. Het beestje is maar 1.16 groot en daar leg je dus ook niet even een 18" boomzadel op. Het was gewoon onmogelijk om een zadel te vinden die goed op haar rug lag en waar mijn achterwerk in zou passen.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:00

[quote="pmarena"]Brennie : die kinder-Barefootjes , als je daarmee die roze en blauwe bedoelt die zijn dus ECHT voor de kleintjes he Knipoog

De Kids DryTex Cheyenne is ongeveer 11 inch
De Shetty Cheyenne is ongeveer 13 inch
De maat 1 Cheyenne is ongeveer 15 inch
De maat 2 Cheyenne is ongeveer 17 inch.

Dit zijn dan western-maten , en het is ook meer theorie dan praktijk , ze worden gewoon elke keer een maatje groter vanaf het Kids Barefootjes gezien.

De Shetty daar zal een hele slanke en niet te lange volwassene nog wel mee wegkomen , maar de Kids-zadeltjes kun je ECHT wel vergeten hoor ! Dat zit meer in de grootte van een Pinokkio-zadeltje Knipoog
hahah balen , ben net een kind afentoe Go jij! Go jij! hahaha
ik ga vandaag kijken voor zadels ben benieuwd! groetjes van bren!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:17

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:57

Ik ben 1.65 en ik ben heel erg dun,,
ik weeg ong 40 kilo, en pas kindermaat 152 bij de h&m..
zouden jullie maat shetty aanraden of eerder een cheyenne drytec kids? :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 18:20

Een maat Shetty kun je zeker hebben, die andere, de Drytex kids kan ik niet inschatten. Die heb ik nog nooit in het echt gezien, dus....... ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:57

een drytex kids is echt klein hoor, dat gaat niet passen ;)

Afbeelding

dit is mijn zoontje, toen bijna 7 jaar, ongeveer 1,25m en nog geen 25 kg zwaar.
het paard is overigens 1,50m en het dekje is een normale maat voor een volwassenzadel.
ik zou echt wel voor een maatje shetty gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:48

Wat een SCHATTIG zadeltje!!! Het is dat ik er de centen niet voor heb nu, maar ik zou bijna meteen zo'n zadeltje voor mijn dochter aanschaffen, hahaha..... Echt TE ZOET!!! :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:30

hihi, ik had het excuus dat mijn 18" toch écht wel te groot was voor de kinderen :D

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:48

heel erg bedankt voor de info en de foto :)!!
ik denk dat zo'n kinderzadeltje toch echt te klein is idd :P

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:18

graag gedaan ;)