liljebo schreef:De smid komt maandag tussen 10 en 11 en het schijnt een goede te zijn. Ik zal hem het hemd van zijn lijf vragen en jullie daarna hierover berichten. Altijd leerzaam, denk ik...
En?
Weet je al meer? Wat zei hij?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
liljebo schreef:De smid komt maandag tussen 10 en 11 en het schijnt een goede te zijn. Ik zal hem het hemd van zijn lijf vragen en jullie daarna hierover berichten. Altijd leerzaam, denk ik...
).Antheman schreef:liljebo schreef:De smid komt maandag tussen 10 en 11 en het schijnt een goede te zijn. Ik zal hem het hemd van zijn lijf vragen en jullie daarna hierover berichten. Altijd leerzaam, denk ik...
En?
Weet je al meer? Wat zei hij?
Rhodos schreef:Klinkt goed Liljebo! Zou graag een foto willen zien!

ikenindi schreef:` mijn` smid zei wat moois:
de ideale hoef is niet de meest optimale hoef dat verschilt per paard. als je een paard bekapt en er standaard ideale hoeven onder maakt staat je paard ineens heel anders op zijn gewrichten wat niet goed gaat gaan zegmaar...
hij zegt ook:
de ideale hoef bestaat niet onder een paard alleen in een museum en dan issie van hout ofzo en niet functioneel

opala schreef:ikenindi schreef:` mijn` smid zei wat moois:
de ideale hoef is niet de meest optimale hoef dat verschilt per paard. als je een paard bekapt en er standaard ideale hoeven onder maakt staat je paard ineens heel anders op zijn gewrichten wat niet goed gaat gaan zegmaar...
hij zegt ook:
de ideale hoef bestaat niet onder een paard alleen in een museum en dan issie van hout ofzo en niet functioneel
Volgens mij is een optimaal functionerende hoef ... ideaal. Qua uiterlijk bestaan er geen standaard ideale hoeven. Bij de laatste zin zal hij dan alleen doelen op het uiterlijk van de hoef, anders snap ik niet dat ie hoefsmid is
ikenindi schreef:maar dan kun je dat dus niet op een foto zien
opala schreef:ikenindi schreef:maar dan kun je dat dus niet op een foto zien
Toch wel. Er zijn bepaalde kenmerken welke gewenst zijn.
Hoefwand rondom even dik.
Smalle witte lijn.
Holle zool.
Brede straal.