bitloos,welk hoofdstel hebben jullie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Re: bitloos,welk hoofdstel hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:10

Ik heb een E-pony met een fijn hoofd (cob maatje valt af en toe ook al groot uit bij hem) en ik heb er wel een gaatje bij moeten maken, maar daar is genoeg ruimte voor en het is erg goed leer. Verder heb ik hem bij de neus niet hoeven verstellen en ook de keelriem heeft genoeg ruimte voor zowel een groot paard als voor paarden met een fijn hoofdje.
De levering is heel netjes gedaan. Ik heb gewoon betaald en daarna is het verstuurd. Zo als het hoort te gaan.

Mijn pony heeft er per ongeluk vandaag (in een onoplettend moment van mij) mee liggen rollen in een bak met zand en houtsnipper, er zit niet eens één krasje op. Met rijden ben ik er ook zeer tevreden over.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:25

Oke, dank je wel.
Nog één vraagje, misschien weet je dat, omdat jij het hoofdstel natuurlijk kent.
Mijn e-pony met heel fijn hoofdje heeft normaal maat Pony.
Denk je dat dat ook zal lukken?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:27

Hmm... ik zou eventjes vragen aan de verkoopster, maar met een gaatjestang moet het wel te doen zijn denk ik.
Ga alleen even niet van mijn advies uit nu, ik zou eerst de verkoopster eventjes vragen. Ze is (naar mijn ervaring) heel eerlijk dus geeft ze je hier ook wel eerlijk antwoord op. Anders zou je kunnen vragen of ze ook kleiner te krijgen zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:01

Bedankt, ik ga een berichtje sturen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:04

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:09

Je bedoelt de grote eerste ring? Dan zou ik ze wat verlengen. Als je bedoeld dat ze te dicht naar de ogen schuiven kan het zijn dat het te los zit en zou ik het dus iets strakker maken.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:20

Ik heb het freestyle hoofdtel van Voest, die prima bevalt.
En van Voest het hoofdtel bitless is onderweg, omdat deze dr matig beter door de test komt Knipoog

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:19

ik heb een sidepul, gekocht van iemand op bokt, via marktplaats, heb er 2x mee gereden en beviel goed, ben mijn pony aan het beleren ermee, en hij snapte het snel, wat bij het touwhalster niet zo was.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:26

Ik heb een barefoot en ik vind m helemaal geweldig!

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:38

Snoevie schreef:
hallo allemaal,

welk hoofdstel is vriendelijk,en heeft een betere release?

helemaal geen hoofdstel.... Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:27

koetjes schreef:
Snoevie schreef:
hallo allemaal,

welk hoofdstel is vriendelijk,en heeft een betere release?

helemaal geen hoofdstel.... Haha!

Huilen van het lachen hahaha *LOL* als je het zo bekijkt is natuurlijk wel zo Bloos
Maar goed... ik vind mijn hoofdstel vriendelijk, omdat het een leren sidepull is Haha!

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:51

ik heb een natural hackemore en vind hem super Lachen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:22

Ik heb de bitloze van ruitersportshop.
Bevalt mij erg goed, ziet er leuk uit en breed op de neus.
Release is met mijn toch zware lange westernteugels eraan goed te noemen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:38

Het hoofdstel van ruitersportshop is mij helemaal niet bevallen, binnen 5 minuter was het stuk, en nu zeggen ze dat het niet aan het hoofdstel lag?? Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Voor meer info PM.
Die kan ik je dus in geen geval aanraden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:14

Laura, no offense, maar ik ken weer meerdere die het hoofdstel wel erg fijn vinden.
Wellicht een foutje in de productie Verward
En je kan er niet mee rijden zoals met een gewoon hoofdstel, vraag me ook af waar hij bij jou stuk gegaan is?

Ik vind het trouwens niet netjes van de ruitersportshop dat ze zeggen dat het niet aan het hoofdstel kan liggen.
Dat kunnen ze ook niet maken, want jij mag redelijkerwijs verwachten dat een hoofdstel langer meegaat dan 5 minuten en dus heb je in ieder geval recht op geld teruggave.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:47

Ik rijd m'n paardjes ook met sidepull, die van mij is momenteel besteld en wordt speciaal op maat gemaakt Tong uitsteken

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:53

Ik heb er 2. Een halsterhoofdstel waar ik de bitstukjes vanaf heb gehaald en die van de ruitershop. Ben over beide erg tevreden. Die van de ruitershop stuurt is makkelijker daarbij merk ik echt geen verschil met een gewoon hoofdstel met bit. Ik vind hem ook erg mooi, vooral omdat ie zo simpel is.
Die halsterhoofdstellen vind ik weer geweldig omdat ze er in allerlei leuke kleurtjes zijn. Kun je mooi matchen met een setje.
Mijn paard vindt het halsterhoofdstel geloof ik net iets fijner.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:58

corine1981 schreef:
Laura, no offense, maar ik ken weer meerdere die het hoofdstel wel erg fijn vinden.
Wellicht een foutje in de productie Verward

Nee hoor, niets foutje, althans de mijne niet destijds. Ik heb er ook slechte ervaringen mee Scheve mond . Die release was ronduit rampzalig en het hele kruislingse systeem was niets voor mijn paard. Die druk op de kaken is niet fijn als je nog aan het wisselen bent. Clown
Daarbij, als de release niet fijn is, kun je een paard ook niet goed inrijden, aangezien juist die release op de juiste tijd superbelangrijk is. Vond het een onding en ben heel blij met de twee optomingen (PmP hoofdstel en touwhalster) waar ik nu mee rij en een sidepull gaat ook prima. Haha!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:30

De van mij is kapot gegaan toen iemand hem vasthield (vanaf de grond, er zat niemand op) en pony naar achter trok. Ok hij is sterk, maar dit moet echt niet kunnen. Aan het uiteinde van het bakstuk is een gaatje doorgescheurd, waardoor het hele bakstuk meteen losschoot en de neusriem omlaag ging.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:12

Hmmm, dat is idd niet echt fantastisch.

Over de release heb ik dus niet veel te klagen met zware westernteugels eraan. Dat gaat niet onaardig. Nu heb ik ook nog niet zoveel gedaan met haar, omdat ze heel rustig opgepakt moet worden.

Wel doe ik bij dit hoofdstel met wandelen naar de bak (5 minuten over de weg) altijd een halster om, anders ben ik ze zo kwijt heb ik het idee, er zit natuurlijk alleen iets om de oren, als ze rustig volgt, de hele boel slap hangt en ze schrikt is ze zo vrij.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:51

Tja over de release kan ik niet veel zeggen omdat het hoofdstel maar 5 minuten is gebruikt.. Verdrietig
Voor het vasthouden van een pony / paard is het volgens ruitersportshop niet geschikt: daarom krijg ik mn geld niet terug. Dat zou ik dus ook nooit doen als ik 1 van de gebruikers van het hoofdstel was; voor je het weet ben je je paard kwijt.

Brendaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:08

Ik heb het norton bitloos hoofdstel besteld, dus ik praat jullie bij als die binnen is!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:29

laura1986 schreef:
Tja over de release kan ik niet veel zeggen omdat het hoofdstel maar 5 minuten is gebruikt.. Verdrietig
Voor het vasthouden van een pony / paard is het volgens ruitersportshop niet geschikt: daarom krijg ik mn geld niet terug. Dat zou ik dus ook nooit doen als ik 1 van de gebruikers van het hoofdstel was; voor je het weet ben je je paard kwijt.

Wat is dat nou weer voor een onzin. Natuurlijk houd je een paard weleens vast als je opgezadeld hebt Verward
Wat een waardeloze service van die winkel zeg. Op elk product zit toch standaard twee jaar garantie of is dat niet zo?
Ik zet de mijne weleens vast aan het hoofdstel (de sidepull he, en dan eventjes). Ik longeer ermee, ik doe er heel veel mee. Als mijn halster even onbereikbaar is doe ik gewoon de dingen met het hoofdstel in. Grote onzin dat het hoofdstel daar niet geschikt voor zou zijn. Is het al erg lang geleden, anders zou je nog eens terug kunnen gaan? Ik vind het schandalig (ze zouden mij niet als klant willen hebben, want ik had het er zeer zeker niet bij laten zitten Clown ).

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:11

@RZDLover Ik wil het er zeker ook niet bijm laten zitten, ideeen zijn welkom!

Brendaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:18

Ik heb sinds kort het Norton Bitloos hoofdstel. Hij is nog wat stug, maar hij werkt goed!