veulentje beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: veulentje beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:58

Sjintoo schreef:
Ik heb ook sinds vorige week een veulentje. Hoe leren jullie ze mee aan het halster lopen? Ik kan ze overal aanraken en halstertje accepteert ze ook. Heb er alleen nog geen touw aangehangen.

Klein beetje druk op het halstertouw zetten en uitnodigen om naar je toe of met je mee te lopen. Zodra je veulen al één pas naar voren doet, onmiddellijk de druk op het touw loslaten en uitbundig belonen.
Mocht je veulen hier niet op reageren, dan kun je eventueel zachtjes tegen het kontje duwen en tegelijkertijd een beetje druk op het touw naar de voorkant. En weer onmiddellijk lossen zodra je veulen een stap naar voren doet.
Het aantal stapjes vooruit kun je telkens met een paar stappen opbouwen, dus niet meteen te veel vragen. Spelenderwijs doen en dan gaan ze het nog leuk vinden ook. Knipoog

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:55

ga dat binnenkort eens uittesten dan. Bedankt voor de uitleg!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:17

Ik ben begonnen met het touw om de hals, ipv. aan het halster. Ze vecht namelijk nog tegen druk aan haar hoofd, dus dat ben ik langzaam aan het opbouwen. Nu heb ik het touw er een paar keer aan gehad, niet geklipt maar los door het halster heen, zodat het los kan in geval van nood.

Trouwens een leuke illustratie van het resultaat van vroeg met je veulen aan de gang gaan: onze Ravage als schoothond. Haha! Lief hè, zo'n vertrouwen. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

vlinder1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 15:19

Dat deed onze Spring ook, maar op aanraden van anderen hier op de site heb ik dat voorzichtig afgeleerd. Want wat als ze straks zo'n 700 kilo wegen! Haha!
(Heb ook zulke leuke foto's maar kan ze niet geplaatst krijgen!)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:16

Nou, ze komt niet op me liggen hoor. Haha! Ik ga naast haar zitten als ze al ligt, en dan legt ze haar hoofd op mijn benen. Of ze dat zal blijven doen weet ik niet, maar als je niet bij haar gaat zitten gebeurt er ook niks. Knipoog

vlinder1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 09:04

leuk he! genieten. Ze zijn wel heeeeel snel groot hoor. Spring is nu 5 weken en we vinden haar al echt geen 'klein veulentje'meer. Ze hinnikt ook al volop als ze ons aan ziet komen! Haha!