Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PIB

Re: Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:33

Hier izjn we met vanalles bezig eigenlijk
We gebruiken clickertraining niet alleen om "kunstjes" aan te leren maar voor elke training en omgang met onze paarden
in het volgende CAP magazine (juli augustus) zal er een artikel verschijnen over onze paarden en clickertraining
Dan zien jullie meteen waar we mee bezig zijn Knipoog

groetjes
Eva Saegerman

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:51

ik denk dat ik sun ga leren flemen hij kan nu een rondje om mij heen draaien en spaanse pas vanuit stilstand alleen nog en hij doet onder het longeren zoon spaanse rijschool truc dan gaatie steigeren met een bok er achter aan en dan springt hij ook echt alleen dit is stout gedrag geen goed gedrag(a)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:56

Momenteel rijd ik een eigen paard van iemand.
Maar heb in het verleden een manege pony voetjes leren geven (dan zei ik "High-five" en dan tilde hij zijn been hoog op xD (met toestemming)
En mijn eigen pony kon draf stap galop halthouden komen volgend en voetjes geven op comando.
Ik kreeg haar op 26 jarige leeftijd en heb haar het in een half jaar geleerd.
Toen heb ik helaas afscheid moeten nemen. (voor het hele verhaal staat mijn pbbox open)

Ik was best wel trots op haar dat ik haar dat in een half jaar allemaal heb kunnen leren op die leeftijd.

Shantiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:49

Ik ben nu bezig met de spaanse pas in stap, het lukt al aardig en nog even door oefenen en dan gaat het helemaal goed!

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:24

ik ben nu bezig met sun te leren zijn achterhand te verplaatsen en zijn voorhand te laten staan.
het compliment heb ik geprobeert maar hij snapt het niet helemaal dus dit heb ik even op een laag pitje staan.
hij kan nu wel al spaanse pas met rechts en links, een rondje om mij heen maken, de achterhand om de voorhand draaien, netjes blijven staan, komen, een snoepje niet pakken tot dat ik hem echt geef en ik kan hem soms los mee nemen.
maar wat me hier op valt heel veel mensen denken leuk we gaan mijn paard eens leren steigeren en dan vooral mensen die dat als eerste vd kunstje doen ik vind het een beetje gevaarlijk maarja dat is mijn mening;)

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:57

Ik ben nu bezig met de basis oefeningen. Gaat al goed Ja.

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:05

Ik ben momenteel bezig de clicker te leren aan mijn 28 jarige merrie en 18 jarige merrie. Dit leek me een leuke uitdaging maar na 2 dagen kwam ik tot de conclusie dat ze het even vlot leren als jonge paarden en het zeker zo graag doen. Het is een manier om met hun nog iets te doen. Want rijden doen we niet meer met hen. De 2 merries herleven sinds we met de clicker zijn begonnen Haha!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 07:31

Ik ben bezig met het compliment, maar dat gaat nogal wisselend. Verder probeer ik de dingen die hij al kan (ja en nee, gapen, flehmen, buiging, voorbenen kruisen, targetten, podium, apporteren, voeten geven, Spaanse pas, om zijn as draaien, draven aan de hand, plassen op commando) nog te verfijnen. Bovendien is meneer nogal goed in de oefening afraffelen.
Alleen dat podium, daar is-ie niet van af te slaan... Als er een onbekende op hem rijdt en hem uitstapt, dan belanden ze vroeg of laat tot hun stomme verbazing meestal op dat podium (een stuk boomstronk dat altijd in de bak ligt). En dat paard maar omkijken, zo van: goed he? Je hebt toch wel snoepjes bij je?
Wat nog op het verlanglijstje staat: knielen, liggen, steigeren, uit een glas/fles drinken, piaffe.

Prachtige foto trouwens, van Julia_4, ik ben jaloers.

Nu mijn vraag: ik blijf steken in het compliment: hij weigert zelf dat been naar achteren te doen, ik moet het been opppakken en naar achteren trekken. Al of niet met touw. Het hoofd moet ik naar beneden lokken. De buiging is geen enkel probleem: tikje tegen zijn buik en hup. Maar hij vertikt het om te doen met een opgenomen been. Wie helpt?

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:59

DonCamillo schreef:
Nu mijn vraag: ik blijf steken in het compliment: hij weigert zelf dat been naar achteren te doen, ik moet het been opppakken en naar achteren trekken. Al of niet met touw. Het hoofd moet ik naar beneden lokken. De buiging is geen enkel probleem: tikje tegen zijn buik en hup. Maar hij vertikt het om te doen met een opgenomen been. Wie helpt?

Ik heb dat probleem ook gehad met mijn ruin. Ik heb het opgelost door hem eerst te leren voetje geven en hem dan naar beneden te lokken met de targetstick.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:59

Ik ben momenteel bezig met het compliment maar we lopen een beetje vast, hij brengt z'n hoofd wel naar beneden (terwijl ik zijn been vastheb), maar zijn knie blijft een paar centimeter boven de grond zweven. Omdat er geen vooruitgang in zit ben ik daar maar even mee gestopt en het targetten terug opgepakt, dat gaat wel goed Lachen Als nieuw "klein" kunstje ga ik flehmen eens proberen, lijkt me wel leuk als hij dat kan.

Verder kan hij eigenlijk enkel nog maar kleine kunstjes, de basis (volgen in stap en draf), voet langs beide kanten, op het blok, voedselweigering. Ik zou later echt graag liggen of zitten willen leren, steigeren gaan we denk ik nooit proberen, hij heeft in het verleden namelijk veel gesteigerd als hij geen zin had om te werken, dus dat ga ik zeker niet stimuleren Knipoog

edit: een kort filmpje van het volgen en op het einde voet (ik was net door m'n koekjes heen vandaar dat ik snel wat gras aftrek als beloning Tong uitsteken ) Voet kan hij nu aan beide kanten en een stukje vlotter Knipoog : http://nl.youtube.com/watch?v=8hjDXfi6N14

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:44

Bedankt Lachen vandaag heb ik het flehmen geprobeerd, en eigenlijk ging het wonderwel vlot Lachen zal nog wel eventjes duren eer het er helemaal inzit denk ik Haha! Foto:Afbeelding

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:11

Solleke_Noah schreef:
Bedankt Lachen vandaag heb ik het flehmen geprobeerd, en eigenlijk ging het wonderwel vlot Lachen zal nog wel eventjes duren eer het er helemaal inzit denk ik Haha! Foto:Afbeelding

Amai voor de eerste keer gaat dat toch al vlot Haha!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:22

Ziet er allemaal goed uit! Haha!
Ben nu met Turbo bezig met Spaanse pas.
hij kan al: kusje geven, voet geven, meelopen zonder halstertouw in stap en draf, buigen.
En compliment wilde ik een tijdje geleden aanleren maar dat vind hij nogal moeilijk dus even mee gewacht Lachen

Leonieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:09

Ik ben bezig met voetje geven, gewoon als ik voor hem sta. Het lukt opzich wel aardig. Ik wijs gewoon zijn been aan en meestal doet hij het wel en dan krijgt hij een snoepje. Aan het begin tilde ik zijn been op en dan gaf ik hem een snoepje en nu snapt hij het zelf wel. Ik wil hem nog geen moeilijke dingen leren zoals buiging enz. omdat ik niet wil dat hij dat tegen me gaan gebruiken.

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 01:05

ik ben bezig met de gewone dingen. Stap op commando, halthouden, aandraven en galloperen. Hij kent meer, maar daar ben ik even mee gestopt. Gewoon de basis er weer instoppen.

de reden dat ik even gestopt was omdat hij kreupel werd, door de schuld van een andere verzorger. Wie gaat er in godsnaam tegen een paard ze scheen schoppe als die op der teen staat.. Boos!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:31

emjam schreef:
ik ben bezig met de basis, het stappen en draven, halthouden, achterwaarts, blijven en komen op comando. ik ben nog maar net begonnen, maar allebei de paardjes pakken het best goed op!

ik ben ook pas hier haha en het gaat al redelijk maar ik heb haar blijf geleerd en dan vindt ze het soms moeilijk om te komen en ze kan alles al los maar dan doe ik toch maar het longeertouw eraan anders doet ze het nog niet zo goed maar het gaat al wat beter Lachen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:57

Ik ga 31 augustus weer eens een show geven met Rydar (bij de opendag van paardenrusthuis amon in ritthem) en ga zn oefeningen dus weer is wat vaker herhalen. Zowiezo natuurlijk mijn bedachte show oefenen en ik wil hem misschien nog leren zijn benen te kruisen, maar weet niet of dat nog gaat lukken in zo'n korte tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:23

Benen kruisen is leuk voor een show! Als je het een beetje handig doet met de hulpen en je tegelijkertijd je benen kruist, ziet dat er altijd erg grappig uit. Je kunt het trouwens ook combineren met een wending om de voorhand (dus het paard loopt met de achterbenen een rondje om zijn gekruist staande voorbenen) zoals Nevzorov dat ook doet, maar zelf vind ik dat iets te belastend voor de voorbenen om met de ponies te doen.

Met [***] ben ik na de vrijheidsdressuur nu vooral bezig met dressuur in vrijheid, (what's in a name 8) ) dus veel nieuwe kunstjes hebben we eigenlijk niet. Op dit moment zijn we vooral bezig met dressuuroefeningen in vrijheid met voedselbeloningen, en dat zijn nu vooral de passage van [***], en de piaffe en vliegende galopwissel bij [***] (enkelvoudig natuurlijk 8) ). En vandaag kregen we vanuit de pesade de allereerste courbette, dus in het steigeren een sprongetje met de achterbenen. Haha! Een oefening waarvan ik er eigenlijk uit ging dat we die nooit zouden kunnen, maar blijkbaar dacht [***] daar anders over! Knipoog

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:56

Mijn paard kan nog niet zo veel kunstjes, alleen een paar kleine
lachen, nee schudden, kus geven, mooi, pootjes geven, blijven staan, komen, meelopen

Ik ben nu bezig met haar eerste ''grotere kunstje'' buigen.
Bij haar duurt het lang voordat ze het door heeft, maar vandaag wist ze al dat ze haar hoofd laag en haar neus tussen haar benen moest houden (voor de rest leek het totaal niet op een buiging want ze stond gewoon zoals ze altijd staat alleen met haar hoofd omlaag)
Maar het is een begin

Ook ga ik gewoon door met het leren van kleine kunstjes, nu zijn we bezig met ''mond open''.
haha ze doet het alleen nog als ik met mijn vinger in de mondhoeken kriebel, mja vandaag of morgen heeft ze vast door waarom ik enthausiast ben als ze haar mond open doe.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:28

wij zijn met buigen bezig.. begint al aardig te lukken

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:39

ben bezig met voetje geven

Priincessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:59

Mijn pony loopt al wel veel achter mij aan (los) en wil ook erg graag "spelen" met mij in de wei.
Elk stapje dat ik verzet, doet zij ook.
"Kom" weet ze nu heel goed, máár "blijf" is nog erg moeilijk voor haar, want ze wil me maar achterna blijven lopen!
Maar ik wil dus eerst nog ff goed aan de basis werken, voordat ik andere dingen ga doen! Lachen

Lott_bolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:50

Ik ben sinds een paar weekjes begonnen met mijn verzorgshetlander.
Dus alleen nog maar wat van die kleine basisdingetjes zoals het zweepje pakken (*hap!) zweepje los laten (*los!) dat loslaten doet hij keurig maar als hij eenmaal iets vast heeft laat hij het vaak snel weer vallen. Hij kliert wel eens door het halstertouw vast te pakken en er aan te trekken, als ik dan los zeg laat hij hem meteen vallen! Haha!
Wat ik ook met hem train is het achtervolgen van mij.. dus ik ren voor hem weg (hij rent mee) ik sta ineens stil (hij stopt netjes naast me) ik draai me snel om en ren weer weg (hij draait perfect mee en rent achter me aan). Ik wil hem binnekort ook leren om voetjes te geven op commando maar dat vind hij heeeeel moeilijk!!
Dus tot zo ver mijn basis training met een stront eigewijse shetlander Tong uitsteken
en ik zat nog met een vraag.. want ik wil als ik echt veel verder met hem ben hem leren steigeren maar ik ben bang dat hij dat wel eens gevaarlijk zal gaan gebruiken? of zal dat wel meevallen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:35

ik ben voornamelijk bezig met voetje, spaanse pas, flemen, buigen en de basisoefeningen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:12

we zijn nu bezig met steigeren en ja knikken Lachen