Cassidy schreef:Grondwerk en tutten met je paard zijn leuk, maar je moet uitkijken dat je niet in je vaste stramien blijft hangen. Er moet een uitdaging zijn, je moet wel iedere keer een stapje verder gaan, is leuker voor jezelf en voor het paard. Als je die uitdaging vanaf de grond voor jezelf en voor je paard kunt blijven opzoeken, en het werk vooral voor je paard interessant houdt is het toch goed? Maar ik bespeur een onzekerheid bij jou om nieuwe dingen te proberen, wat jij in het zadel niet durft zul je vanaf de grond ook niet gaan doen. En daar schuilt het gevaar. Probeer toch die uitdaging te blijven opzoeken, is alleen maar leuker voor je paard.
Je hebt wel voor een deel gelijk dat mijn onzekeheid hierin speelt hoor. Al ga ik nieuwe uitdagingen ivm met grondwerk niet uit de weg, daar probeer ik steeds toch te evolueren. Maar bij het rijden zelf ... tja ... Ik denk dat het misschien ook wel komt omdat ik gewoonweg te weinig tijd heb om me helemaal ontspannen te focussen op het rijden. Ik ervaar het feit 'rijles' voor de rest van de week als een druk om te oefenen zodat het beter gaat tegen de volgende rijles, maar net die druk doet me dichtklappen. Hierdoor heb ik uiteraard niet veel zin om te gaan rijden. Ik mis het ook helemaal niet als ik een tijdje niet rijd.
Ik ben wel blij te lezen dat er nog meer mensen hetzelfde gevoel hebben als ik.