Waarom rijden jullie bitloos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom rijden jullie bitloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:05

Omdat Sheila een slecht gebit heeft waardoor ze gaat kwijlen met bit in en ik het zonder bit een stuk prettiger vind rijden. Ze reageert er ook stukken beter op en loopt fijner naar mijn idee dan toen we nog met bit rondhobbelden.

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:15

Mijn vriendin rijdt ook bitloos op haar tinker omdat haar tinker vroeger zo zwaar mishandeld werdt (ook tijdens het rijden) dat haar mondhoeken zijn doorgescheurt.
Nu is het wel zo dat haar mond (en de tinker in het algemeen ook) goed geneze is, maar te gevoelig is om nog een bit te verdragen, daarom rijdt zij bitloos.
Maar meestal rijdt ze wel zonder hoofdstel en zonder zadel op haar tinker.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:22

Omdat mijn paard daar veel beter op reageert. En ik het zelf daarom ook ontzettend fijn vind, het geeft een vrij gevoel. Mijn andere paard rij ik met bit, ik kijk zo'n beetje wat het beste werkt en daar ga ik dan mee door. Twee van mijn drie shetlanders gaan ook bitloos, de andere met bit. Per paard verschillend dus Lachen

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:28

Nou ik ben eigenlijk al vanaf het moment dat Moonlight als logee bij de, sinds nu een paar maanden, eigenaresse kwam al met bitloos begonnen. We hebben 1x een hoofdstel met bit in gedaan omdat de toenmalige eigenaresse graag foto's van em wou met dat hoofdstel, maar daar werd Moonlight behoorlijk chaggerijnig van! En die paar maanden dat ik nu op hem rij gaat het eigenlijk nog super goed! We moeten nog even kijken hoe het in de toekomst gaat, aangezien hij hengst is en nog behoorlijk wat spieren aan ut opbouwen is, of het dus ook wel zo goed blijft gaan! Maar ik blijf iig bitloos rijden..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:28

het leek mij wel leuk, zo af en toe eens als afwisseling enzo. Maar bij het ene paard is er echt niks leuks aan. Hij vind alles interessant in zn omgeving en loopt dan ook (en nogal overdreven) in het rond te kijken. Ook is het nogal het type van mmmm geen zin, afdraaien en maar helft van de piste lopen. Ik heb er eigelijk weinig op te zeggen. Lijkt wel of we het beide niet echt snappen. Andere paard gaat dan wel weer goed. Verbazend goed eigelijk en hij vind het ook fijn. Hij snapt het blijkbaar wel en doet het wel netjes.