Dat hij zo ziet dat jij de lijder bent
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Westernpro schreef:Longeren doe ik meestal in de Roundpenn (ronde bak) maar, maak van het longeren meestal een join-up dus dan doe je ook al veel gwn alles:P met je lichaamstaal groot maken, klein maken.
Westernpro schreef:Ik laat JUIST mijn paard eerst niet rollen, omdat hij eerst moet werken voordat hij zijn beloning 'rollen' krijgt.
Waratje schreef:Tja, als je enige gereedschap een hamer is, dan is elk probleem een spijker.![]()
Als ik zo je posts lees, begrijp jij niet wie je paard is, wat zijn persoonlijkheid is, wat zijn voorkeuren en afkeuren zijn. En daarnaast wil je er niet echt rekening mee houden.
Mijn advies: haal er iemand bij die wel goed kan zien wat er bij je paard omgaat en je daar aanwijzingen over kan geven. Van achter de computer kan ik niet verder komen dat dat er een hoop onbegrip is tussen mens en paard, maar niet zeggen wat er nou precies mis is. Daarvoor moet je de interactie zien. Waar in NL zit je ergens?
Met een beetje goede wil en goede begeleiding kun je dan toch komen van lijder naar leider van je paard.
K weet niet waar dat vandaan word gehaald maarja... Waarom zou ik onbegrip hebben voor mijn paard?? aleen omdat hij soms niet mag rollen, eerst moet werken maar daarna dus zijn beloning krijgt. Westernpro schreef:@ Splash, ik weet niet of jij weet wat een join up dan is hoor, maar bij een join up zorg je er juist voor dat je paard JOU (de ruiter) als dominant gaat zien.
Dat hij zo ziet dat jij de lijder bent

, en dat doe ik sinds kort oook het meeste zo ongeveer.
Westernpro schreef:Dat weet ik. Daarom, stop ik ook meteen met longeeren als hij gaat stijgeren en of bokken. Dan doe ik een join-up. En aangezien 2x een joinup heeft geholpen, en hij nu niet meer stijgert ben ik tevreden.
maakt voor de rest niet uit
Westernpro schreef:De TS is een hijmaakt voor de rest niet uit