Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CaroleKlomp schreef:Er is niets wazigs aan. Maar goed iedereen is natuurlijk vrij om het te interpreteren zoals iemand dat wil.
Balance longeren vind ik een goede suggestie van AaronYve.
Dat geeft precies de werkelijke bewegingen van het paard aan de longe weer.
Een aantal van jullie vragen om uitleg, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb wel moeite met het feit dat deze manier van longeren wordt afgedaan als wazig omdat deze personen zich er geen beeld bij kunnen vormen. Persoonlijk laat ik liever de waarheid in het middel zonder te hoeven (ver) oordelen...ik zou het dus aannemelijker vinden als er gezegd wordt "Ik kan me er weinig bij voorstellen" Dan geef je je gevoel en je mening duidelijk weer zonder het te veroordelen.
Voor mij werkt het in ieder geval en voor de mensen die het toepassen ook. De naam Balance kongeren lijkt me een mooie naam zoals ik al eerder aangaf.
Kuggur schreef:Je eigen wollige taalgebruik leidt tot de reakties waar je over klaagt.
AaronYve schreef:Hoihoi,
de naam die ik voor je had bedacht, stond niet voor
balance LOngeren, maar balance LO lichamelijke opvoeding.
Maar je kan er natuurlijk je eigen draai aan geven, dacht zeg alleen ff hoe ik het eigenlijk bedoelde
Kuggur schreef:Je eigen wollige taalgebruik leidt tot de reakties waar je over klaagt.

Je kan schrijven wat je wilt maar ik zou het wonderlijke effect graag zien! Als het me bevalt heb je der een klant bij.Citaat:Ik heb het effect beschreven en veel meer kan ik niet doen.
Met andere woorden, je lost niks, legt niks uit maar wil wel dat andere een naam verzinnen zodat jij der een patent op kan nemen of registreren? Krijgt de bedenker van de naam achteraf enige uitleg/cursus van het longeergebeuren?Citaat:Het resultaat is niet in ieder geval niet vaag en zowel zichtbaar als voelbaar en daar draait het voor mij om.
Zoals ik al gezegd heb, heeft de ervaring geleerd dat deze methode niet van achter een computer uit te leggen is.
Ik keur je methode niet af want je weigert ze te verhelderen dus ik kan geen beeld vormen. Ik kan enkel in je profiel spieken en een hele verkoopspraat lezen.Citaat:Een aantal van jullie vragen om uitleg, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb wel moeite met het feit dat deze manier van longeren wordt afgedaan als wazig omdat deze personen zich er geen beeld bij kunnen vormen. Persoonlijk laat ik liever de waarheid in het middel zonder te hoeven (ver) oordelen...ik zou het dus aannemelijker vinden als er gezegd wordt "Ik kan me er weinig bij voorstellen" Dan geef je je gevoel en je mening duidelijk weer zonder het te veroordelen
Als je het niet kan omschrijven, dan weet je niet goed waar je mee bezig bent. Er is niks vaag aan handelingen beschrijven, stap 1, stap 2 etc.Citaat:maar ik zou niet weten hoe ik het zou kunnen omschrijven. Als ik al wat zeg is het meteen vaag, dus ik denk dat ik het gewoon hier maar bij laat.
CaroleKlomp schreef:Iedereen heeft zijn mening en daar kan ik goed mee leven Safron.
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
Citaat:Iedereen heeft zijn mening en daar kan ik goed mee leven Safron.
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden

saffron schreef:Neen, ik ben bekend met hypnotherapie niks vaag aan voor mensen die erin geloven. Als dit jouw methode is, dan vind ik Balance Lo niet geschikt
AaronYve schreef:Ach ja zo moeilijk is het niet hé
Het CK staat voor carola klomp
Carol e

CaroleKlomp schreef:Ok, daar heb je gelijk in. Maar de manier waar ik een naam voor zoek is met een enkele lijn aan een halster of een hoofdstel zonder bijzet of touwtjes.
CaroleKlomp schreef:Nee, het is gewoon moeilijk uit te leggen. De ervaring heeft geleerd dat het effect het beste is in "real life". Zelfs ervaren mensen (longeren met bijzet) konden zich geen voorstelling maken nadat ik in woord had uitgelegd wat er precies gebeurd. Pas toen ze het zelf gezien hadden, zagen ze precies wat ik bedoelde. Juist toen was de verbazing heel groot en ze waren er vreselijk van onder de indruk.
CaroleKlomp schreef:Een filmpje voegt weinig toe omdat je het geheel als eenhied moet beoordelen.
. De foto's van Runningkwa vind ik ook mooi en al iets zeggen 
CaroleKlomp schreef:Een duidelijk filmpje is moeilijk.Je moet, om een goed oordeel te kunnen geven zowel de houding van de longeur, de stem van de longeur, de reactie van het paard daarop en dan de bewegingen van het paard in het geheel kunnen zien.
CaroleKlomp schreef:Als ik vertel dat het op basis van hypnotherapie is, is het vaag
Citaat:saffron schreef:Neen, ik ben bekend met hypnotherapie niks vaag aan voor mensen die erin geloven. Als dit jouw methode is, dan vind ik Balance Lo niet geschikt
Goed dat is jouw mening. Ik ken het effect en ik ben zelf van mening dat prima geschikt is. Een paard wat goed beweegt, is in mijn ogen een paard dat met of in balans beweegt.
We verschillen dus duidelijk van mening saffron Datzelfde geldt voor de arme paarden die jij aanhaalt in een eerdere post, ik vind dat ten aller tijde een verantwoording van de eigenaar.
Citaat:Ik heb de eigenaresse uitgelegd dat het longeren met bijzet gewoon slechts is in mijn ogen. Ik ga ervan uit dat overal waar dwang is, spanning ontstaat en dat is juist wat ik niet wil. Zij legt mij uit dat de pony beter loopt...ik reageer daarop met dat het nog beter kan...