Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

russel schreef:Stelling vragen met dubbele longe zou fijn zijn, maar met 2 longeerlijnen vind ik dus al weer fout, dat zou ik dan met een echte dubbele longe willen doen, en dat vind ik weer een te grote uitgave om even te gaan oefenen, want met dat oefenen kan er dus heel veel fout gaan zonder begeleiding.
russel schreef:Zoals jij hem beschrijft is het niet de echte dubbele longe, die ziet er nl heel anders uit.
russel schreef:Alleen het touw al, dat glijdt al niet soepel, die katrollen zijn zwaarder waardoor er al geen rust in de mond is. Het is allemaal van goedkopere uitvoering en wat goedkoper is, is niet per definitie net zo goed. Ga je dezelfde kwaliteit aanschaffen, kan je net zo goed een echte aanschaffen.
Wendy schreef:russel schreef:Alleen het touw al, dat glijdt al niet soepel, die katrollen zijn zwaarder waardoor er al geen rust in de mond is. Het is allemaal van goedkopere uitvoering en wat goedkoper is, is niet per definitie net zo goed. Ga je dezelfde kwaliteit aanschaffen, kan je net zo goed een echte aanschaffen.
Waarom heb je het toch elke keer over katrollen?
Verder zijn de clips niet zwaar (je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan de clips die westernruiters ook vaak aan de teugels hebben zitten). Als lijn heb ik een nylon touw van ongeveer 1 cm dik. Heel soepel en glijdt prima.
russel schreef:Wendy schreef:Waarom heb je het toch elke keer over katrollen?
Verder zijn de clips niet zwaar (je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan de clips die westernruiters ook vaak aan de teugels hebben zitten). Als lijn heb ik een nylon touw van ongeveer 1 cm dik. Heel soepel en glijdt prima.
http://www.ruitersport.com/dubbele-long ... p-750.html
Als je hem opent zie je waar een dubbele longeerlijn uit bestaat.
russel schreef:Dat zal best, maar dan komt het vakmanschap om de hoek. Met een dubbele longe ben je nl heel sterk en stelling vragen moet je aanvoelen.