[AR] Ervaringen gevraagd met koetsentrailers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Ervaringen gevraagd met koetsentrailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:31

manie schreef:
Wij hebben met verschillende combinaties proefgereden (juist zonder marathonwagen om dit te voelen).
Onze conclusie was dat alleen de Böckmann een goede wegligging had met én zonder koets.
Dit is ook de enige bouwer die echt een apart onderstel heeft en niet alleen de dissel verlengd.

Humbaur vond ik echt zwabberen achter de auto, plus zelfs zonder koets hadden we al veel te veel kogeldruk. Drempels waren bijna niet te nemen zonder dat de dissel de grond raakte. Hopeloos rijden dus.

Jammer is dat Böckmann alleen de (goedkoop uitziende) Duo en ik dacht de aluminium uitvoering als trailer met koetsenframe aanbiedt een wij willen liever polyester.

Vandaar dat we uiteindelijk voor de Böckmann Comfort hebben gekozen in combinatie met een pick-up.

Over het verbouwen van een bestaande trailer of die frame's op de achterzijde ben ik erg uitgesproken. Niet doen!! De trailer is ontworpen en getest met de originele lengte van de dissel. Daar zomaar een paar meter bij aan bakken kan gewoon niet bevordelijk zijn voor de stabiliteit en wegligging.

Ik heb zelf geen ervaring met de Mexx, maar er rijdt hier in de omgeving iemand mee rond en eerlijk gezegd vind ik het geheel zo na een paar jaar gebruik er niet fraaier op worden. Er zit veel speling in de wanden en de kap, op een hobbelige weg (of weiland) rammelt het geheel vreselijk.

Hartstikke bedankt voor je reactie! Hier kan ik echt wat mee. Dat van Böckmann heb ik ook gehoord. Ik heb begrepen dat die inmiddels ook een polyester uitvoering hebben, want dat willen wij ook graag. Goede tip ook om te gaan proefrijden.
Ik heb ook gehoord dat Humbaur inmiddels ook een apart frame maakt en dat dit nu aanmerkelijk verbeterd is.

Wat voor auto hadden jullie er voor met proefrijden als ik vragen mag?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:34

@change: dank je wel voor je moeite. Met deze info kan ik ook wat. Nu kunnen we dit ook eens even rustig bekijken. Bedankt!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:02

polly2 schreef:
Wat voor auto hadden jullie er voor met proefrijden als ik vragen mag?

Ford Transit

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:37

Ik heb een Humbauer 2paards trailer met open koetsruimte ervoor (dus tussen de dissel en de 'tuig/zadelkast')
Hij ligt als een blok op de weg en de paarden staan er opvallend rustig in. Het bevalt mij uitstekend en ik kan mij er prima mee redden.
Het enige waar je goed om moet denken is de lengte: bij bochten komt ie aardig naar binnen.
Achteruit is ook geen probleem: dan is juist de lengte wel weer makkelijk.
Ik heb hem nu 1 jaar en nieuw gekocht: voor meer informatie kun je mij altijd mailen.
Succes!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 08:45

Bedankt weer voor de reacties/aanvullingen.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:31

Ik kan gewoon de wagen eraf laten en mijn paarden erin vervoeren zonder te gaan schuiven,daarom heb ik voor bockmann gekozen,ze zijn wel wat duurder maar de kwaliteit vind ik het beste Haha!